رفتن به مطلب

نشستن زن و مرد کنار هم در اتوبوس ممنوع شد!


ارسال های توصیه شده

گروه جامعه بهارنیوز: «پلیس راهنمایی و رانندگی»، 32 گردشگر را ابتدای نائین متوقف کرد و به آنها اجازه ورود به شهر را نداد، تنها به این جرم که زن و مرد کنار هم در اتوبوس نشسته بودند.

 

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD] n00097140-b.jpg

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

به گزارش ایسنا، این اتفاق کمی بعد از صدور دستور دادگستری اصفهان برای برخورد با تورهای مختلط «کویر مرنجاب» رخ داد. در حالی که قرار بود این محدودیت تنها شامل مرنجاب شود، اما به نظر می‌رسد گستره‌ی آن تا شعاع 267 کیلومتری و شهر نایین کشیده شد، با این تفاوت که این‌بار پلیس راهنمایی و رانندگی به جای نیروی انتظامی خود را موظف دانست وارد عمل شود.

 

جریان 32 مسافری که پس از 6 ساعت معطلی در سرمای صبحگاهی واپسین روزهای آذرماه در بیرون شهر نایین از سفر بازماندند را «کریم شادفر»، مدیر دفتر خدمات مسافرتی مسؤول این تور برای خبرنگار این‌طور روایت می‌کند: شب پنجشنبه، 19 آذرماه، اتوبوسی با 32 گردشگر که بیشتر آن‌ها خانواده و متاهل بودند از تهران راهی اصفهان شد، قرار بود تور دو روزه‌ای در کویر ورزنه اجرا شود. اتوبوس سه ایستگاه پلیس راه را در قم، کاشان و اردستان پشت سر گذاشت تا حوالی ساعت 5 صبح به پلیس راه نایین رسید. وقتی راننده برای کنترل مدارک به پاسگاه مراجعه کرد، پلیس به آن اتوبوس و مسافران‌اش اجازه ورود به شهر را نداد و آن‌ها را به اتهام «اختلاط» متوقف کرد.

 

وی سپس این سوال‌ها را مطرح کرد که آیا برخورد با تورهای مختلط جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است؟ اگر در شرح وظایف این پلیس چنین دستوری آمده، چرا سه ایستگاه قبلی پلیس راه به وظیفه خود عمل نکردند؟! اگر مختلط نشستن زن و مرد ایراد دارد، چرا جلوی اتوبوس‌های بین راهی گرفته نمی‌شود؟ چرا بلیط صندلی‌های هواپیما بدون توجه به جنسیت مسافران شماره‌ می‌شود؟

 

او در ادامه گفت: مدارک راهنمای این تور، اتوبوس و راننده‌ی آن هیچ نقصی نداشت، پلیس راهنمایی و رانندگی نایین هم این موضوع را تایید می‌کند. پلیس جز مختلط نشستن مسافرانی که 80 درصدشان نسبت خانوادگی داشتند، نتوانسته بود به این تور ایراد دیگری وارد کند. راهنما حتی به خاطر همزمانی تور با شب رحلت پیامبر (ص) اجازه پخش موسیقی در اتوبوس را نداده بود، اما با همه‌ی این‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی نایین مدارک راننده را گرفت و اتوبوس را به همراه مسافران‌اش در دمای منفی دو درجه صبح متوقف کرد تا پلیس امنیت اخلاقی نایین از راه برسد.

 

شادفر افزود: ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار بود ساعت 8 در محل حضور داشته باشند که بعد از سه ساعت تاخیر رسیدند و بعضی مسافران را بازجویی کردند، پس از جست‌وجوی چند کوله‌پشتی، مورد غیراخلاقی را به این تور وارد ندانستند. با این حال به راهنما اعلام شد این تور به دلیل مختلط بودن و انجام این سفر در ایام سوگواری، اجازه ورود به شهر نایین را ندارد.

 

وی ادامه داد: مسافران تا ساعت یک بعدازظهر درگیر بازجویی بودند، حتی فرصت نشده بود صبحانه بخورند، پلیس به سختی و با وساطت یکی از تورگردانان نایین "موقتا" اجازه داد آن‌ها برای صرف نهار وارد محدوده شهر نایین شوند. به راهنمای تور هم گفتند؛ اگر اجازه عبور بدهند در کویر ورزنه به حکم دادستان اصفهان با این تور برخورد خواهد شد و ممکن است مسافران آن، مثل دو تور دیگر دستگیر شوند.

 

مجری این تور، رفتار برخی ماموران پلیس را با این مسافران توهین‌آمیز دانست و گفت: برخی ماموران حتی نماز خواندن مسافران این تور را مورد تمسخر قرار دادند، چون باور نمی‌کردند شخصی که هنگام رحلت و شهادت سفر می‌کند، اهل نماز خواندن باشد!

 

شادفر درباه این تور که سرانجام با مداخله پلیس امنیت اخلاقی ناکام ماند، گفت: ما خسارت این تور را کامل به مسافران پرداخت کردیم که البته معتقدم این ضرر را می‌توان جبران کرد، ولی دیگر تحمل رفتارهای توهین‌آمیز با گردشگران را نداریم.

 

وی که پس از این اتفاق نامه‌ی سرگشاده‌ای را برای عذرخواهی از مسافران‌اش که تحت تاثیر چنین برخوردهای سلیقه‌ای دچار آسیب روحی شده‌اند، منتشر کرده است، به خبرنگار ایسنا گفت: سال گذشته پلیس نایین یک اتوبوس حامل گردشگران آمریکایی را 4 ساعت متوقف کرد، چون راننده یک ربع با تاخیر کارت ساعت زده بود. معلوم نیست ما تا چه زمانی قرار است شاهد چنین برخوردهای سلیقه‌ای و رفتارهای ملوک‌الطوایفی باشیم.

 

شادفر بیان کرد: اگر به زعم عده‌ای گردشگری جرم است، آن را در مصادیق جرم تعریف کنند تا تکلیف برای ما روشن شود. اگر پلیس بخشنامه‌ای برای برخورد با تورهای مختلط دارد، دست‌کم آن را به مجریان تور و یا تصمیم‌سازان این حوزه نشان دهد تا ما هم با حدود قوانین آشنا شویم. اگر هم چنین بخشنامه‌ای وجود ندارد نباید این انتظار را داشته باشیم که پلیس از گردشگرانی که هیچ ناهنجاری را سبب نشده‌اند و توهینی نکرده‌اند، عذرخواهی کند؟

 

وی گفت: در طول یک دهه فعالیتم به عنوان مجری تور در آژانسی که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز گرفته بارها و بارها در مناطقی مختلف کشور با برخوردهایی از این دست مواجه شده‌ام که به دُمل چرکین تبدیل شده و امروز سر باز کرده است. ما تمام راه‌های قانونی را رفتیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

 

وی اضافه کرد: سراغ بخشنامه و دستوری را که درباره ممنوعیت اجرای تور مختلط صادر شده را از پلیس گرفته‌ایم، اما به جواب مشخصی نرسیده‌ایم. بیش از 20 نامه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران نوشته‌ام که به نیروی انتظامی ارجاع دادند. از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیگیر شدیم که هیچ جوابی نداند. بعد از تغییر دولت و برخوردهای منطقی آقایان سلطانی‌فر و رحمانی‌موحد با موضوع گردشگری به حل مشکلات امیدوار شده بودیم، اما باز هم اتفاقی نیافتاد.

 

او ادامه داد: در جلسه‌ مشترک آژانس‌دارها از معاون گردشگری پرسیدیم که آیا اجرای تورهای مختلط ممنوع است که ایشان این موضوع را رد کردند، البته متذکر هم شدند ما (آژانس‌ها و راهنمایان تور) حق نداریم از نیروی انتظامی درخواست کنیم بخشنامه‌شان را نشان دهند. پس ما باید چه کار کنیم اگر اجرای تور مختلط ممنوع نیست، چرا جلوی این تورها را می‌گیرند، اگر هست چرا بخشنامه و دستورالعمل مشخصی ارائه نمی‌شود که ما تکلیف خود را بدانیم؟!

 

شادفر همچنین به جسله‌ی دو سال پیش این سازمان با وزیر اطلاعات اشاره کرد و افزود: مشکل تورهای داخلی و برخوردهای سلیقه‌ای را با وزیر مطرح کردیم که ایشان گفتند مساله از طریق وزارت کشور و نیروی انتظامی پیگیری شود که از آن زمان تا به حال نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه بیشتر هم شده است.

 

در بخشی از نامه‌ی سرگشاده‌ی این مدیر دفتر خدمات مسافرتی که بیشترین تمرکز آن بر اجرای تورهای داخلی و طبیعت است، آمده: «خسته‌ایم از ناسازگاری سازمان‌های مربوط و نامربوط! خسته‌ایم از ارگان‌هایی که براحتی و هر زمان که خواسته‌اند قانون تصویب کرده‌اند و هر زمان خواسته‌اند آن را لغو کرده‌اند و هر زمان خواسته‌اند گردشگران را مجرم خطاب کرده‌اند!... کجای دنیا با گردشگر مثل مجرم برخورد می‌کنند؟...چرا باید در یک منطقه از این مملکت مسؤولان از ورود گردشگر استقبال کنند و در منطقه دیگر، گردشگر را در بازداشتگاه به جرم گردشگری نگه دارند!... شاید ما اشتباه کرده‌ایم...

لینک به دیدگاه

بابا اینا نداره که دیگه همونجایه رشوه ببخشید هدیه که تواون سرمادارن وطیفشون روانجام می دن بهشون می داد.

خداهم بیکاربود ها همه رویجورمیافرید:ws3:

مشابه این اتفاقهابرام افتاده چون عقیده دارم رشوه سمه وبه کسی هم نخواهم رشوه داد ولی چوبش راخوردم وبازهم می خورم .

لینک به دیدگاه

مختلط بودن فقط در صورتی مقبوله که پشت کامیون بصورت ایستاده و جهت عزاداری باشه ولی برای گردشگری و نشسته قطعا حرامه!

تو استادیوم مختلط گناه داره ولی تو کامیون مشکلی نیست میتونید به هم بچسبید

عکس مرز مهران زائرین کربلا

 

g944pzle35h8fgx3g0h.jpg

لینک به دیدگاه
مختلط بودن فقط در صورتی مقبوله که پشت کامیون بصورت ایستاده و جهت عزاداری باشه ولی برای گردشگری و نشسته قطعا حرامه!

تو استادیوم مختلط گناه داره ولی تو کامیون مشکلی نیست میتونید به هم بچسبید

عکس مرز مهران زائرین کربلا

 

g944pzle35h8fgx3g0h.jpg

:ws28::ws28::ws28:icon_pf%20(34).gif

لینک به دیدگاه

کنیم در قالب پرسش و پاسخ، به این سؤالات جواب دهیم.[h=4]1. آیا پسر و دختر می توانند با یک دیگر گفت وگوی تلفنی و یا حضوری داشته باشند؟[/h] پاسخ: اگر به هم اطمینان کامل دارند که این مکالمه ها به محبت و عشق منتهی نمی شود و به لذت های جنسی نمی انجامد و از محدوده ضرورت های عقلی و شرعی تجاوز نمی کند، اشکالی ندارد; به عبارت دیگر اگر هدف از این گفت وگوها مثلاً حل مسائل درسی و یا ازدواج در آینده باشد، از نظر دینی اشکالی ندارد; لیکن اگر احتمال قوی بدهند که تداوم این مکالمه ها باعث افتادن هردو یا یکی از آن دو در دام محبت است، به عنوان مقدمه حرام جایز نمی باشد.

مشاوره درباره مسائل خانوادگی، پرسش از مسائل دینی، مشورت در امور درسی از جمله انتخاب رشته و حتی امر به معروف و نهی از منکر، همه این موارد در صورتی که به حد ضرورت اکتفا شود و باعث دل بستگی نگردد، مشکل شرعی نخواهد داشت. گرچه غالب گفت وگوها به علاقه شدید دو جنس مخالف و یا یک طرف منتهی شده است; از این رو لازم است حتماً جانب احتیاط در این گونه مسائل رعایت شود.

[h=4]2. آیا نشستن دو جنس مخالف در تاکسی یا اتوبوس و یا هواپیما در کنار هم جائز است؟[/h] پاسخ: اگر بدن آن ها به یک دیگر مماس نشود بلکه چیزی بینشان فاصله ایجاد کند و از طرفی خوف فتنه و افتادن به حرام هم نباشد، مانعی ندارد. چنان چه سوار کردن یا سوار شدن نامحرم و گفت وگوهای ضروری بین آنان نیز حرمتی ندارد.

[h=4]3. زن و مرد نامحرمی کارمند اداره و یا مؤسسه ای هستند و بنا به اقتضای کار باید در آن جا رفت وآمد کنند و حتی با هم صحبت کنند، این مسئله چه صورت دارد؟[/h] پاسخ: از نظر مراجع اگر اطمینان به یک دیگر داشته باشند که به حرام نمی افتند، اشکالی ندارد، زیرا مؤسسه یا اداره از نوع خلوت اجنبیه نیست، به دلیل این که در این گونه مکان ها معمولاً افراد مختلف رفت و آمد می کنند.

روابط نامحرمان باید در کادر موازین دینی باشد، به دلیل این که همه می دانیم جاذبه جنسی، بسیار قوی و نیرومند است و دو جنس مخالف را هم چون آهن و آهن ربا به هم می کشاند و جذب می کند. مرد و زن همواره به حکم میل طبیعی مایلند با یک دیگر معاشرت و گفت وگو کنند، اما عقل سلیم و آیین اسلام، روابط نامحرمان را به طور مطلق مجاز ندانسته تا نسل جوان از آسیب های آن مصون بمانند، چرا که معاشرت های نامعقول در بسیاری از موارد به روابط نامشروع منجر شده و اساس خانواده ها را متزلزل می کند و ممکن است به اختلافات دامنه دار و حتی جدایی والدین کشیده شود. امام علی(ع) می فرماید: (واکفُف علیهِنّ من ابصارِهِنّ بِحجابِک ایّاهُنَّ، فَأنَّ شِدَّةَ الحجاب اَبقی عَلَیهِنَّ;3 زن ها را در پرده حجاب و عفاف قرار بده تا نامحرمان به آنان نگاه نکنند، زیرا شدت حجاب، عامل سلامت و حفاظت آن ها است). چه بسا ممکن است بیرون رفتن بانوان از خانه باعث شود تا افراد ناصالح به درون خانه راه پیدا کنند و موجبات ارتباط با آنان فراهم شود. البته این سخن به این معنا نیست که زنان در خانه زندانی شوند و حق بیرون رفتن و حضور در اجتماع را نداشته باشند، هدف و نکته اصلی، رعایت حجاب، حفظ حرمت و حریم زنان است تا مردان ناپاک را از رسیدن به مقاصد ضد اخلاقی و فاسدشان ناکام کند.

 

نمونه های عینی فراوانی وجود دارد که به دلیل رعایت نشدن موازین و حدود اسلامی در روابط زن و مرد، بنیان خانواده ها از هم گسسته و منجر به طلاق و جدایی شده است. به چند نمونه توجه کنید:

ـ شخصی با آوردن رفیق مجرد خود به خانه اش، موجب شد تا آن فرد در غیاب وی، با همسر جوانش ارتباط نامشروع برقرار کند که زندگی این زن و مرد با وجود داشتن دو فرزند به طلاق انجامید.

ـ بر اثر عدم رعایت حجاب، برادری عاشق زن برادر خود شد و پس از کشف روابط نامشروع، کار به طلاق کشیده شد و برادر خائن با زن برادرش ازدواج کرد.

همه این موارد و نمونه های فراوان دیگر به دلیل رعایت نکردن حد و حدود روابط و خارج شدن از موازین اخلاقی و شرعی و اسلامی است. در این میان زنان باید بیش از مردان مراقب خود باشند، زیرا آنان به دلیل هوس بازی، ساده لوحی، عواطف شدید و یا کمبود محبت به سرعت فریب می خورند و حتی مردان بوالهوس را نیز فریب می دهند. قرآن کریم از زبان عزیز مصر می فرماید: (اِنّ کیدکُنَّ عظیم;4 مکر شما زنان، مکری بزرگ است). تجربه نشان داده است که زیاده روی در معاشرت با زنان، قلب را می میراند و انسان را به گناه می اندازد.

[h=3]پی نوشت ها:[/h] 1ـ لارهبانیة فی الاسلام.

2ـ هرچند عواقب شوم آزادیِ روابط در جوامع مذکور نمایان است و مکرراً در روزنامه ه، مجلات و رادیو و تلویزیون آنان آسیب های حاصله گوشزد می شود، اما به دلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی پذیرفته شده از سوی آنان، نمی توانند این آزادی را محدود کنند.

3ـ نهج البلاغه، نامه31.

4 ـ یوسف(12) آیه 28.

لینک به دیدگاه

از پایه خرابه آقا

از پایه

طوری که میشه گفت 90 درصد مسائل و مشکلات و نا امنی و ... به پایین تنه مربوطه . فرقی هم نمیکنه چه دختر چه پسره

 

 

واقعا چرا نمیتونیم خیلی معمولی کنار هم زندگی کنیم؟

مسائلشونم همه در باب همین موضوع هست . اگر باعث شهوت نشود حرام نیست، اگر باعث تحریک جنسی نشود حرام نیست . اگر چنین شود 99 ضربه شلاق !

اگر اینجوری بشه سنگسار اگه اونجوری بشه ... داره خط و نشون میکشه ، تهدید میکنه و همش خشونته

و در اخر میشه انسانهای عقده ای که نه تنها نمیترسن بلکه حریص میشن و کصافت و ناامنی همه جا رو بر میداره .

 

متاسفانه درست هم نمیشه .

 

زندگی چیز بیخودیه .ناخواسته بدنیا میای ، در دنیای پر فراز و نشیب میجنگی و بعد مدتی کوتاه ناخواسته زندگی تموم میشه . یک روند کاملا بی معنیه و بیخودیه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...