رفتن به مطلب

موفق ترین و مرفه ترین کشورهای دنیا در سال 2015


ارسال های توصیه شده

موسسه انگلیسی لیگاتوم موفقترین کشورهای دنیا را بر اساس رفاه و خوشبختی دسته بندی کرده است.

 

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، نروژ برای هفتمین سال متوالی مرفه ترین کشور دنیا لقب گرفت و کشورهای همسایه آن یعنی دانمارک و سوئد نیز در جمع پنج کشور اول در میان صد و چهل و دو کشور قرار گرفتند.کشورهای اسکاندیناوی به سبب استانداردهای بالا در حوزه آموزش ، کارآفرینی،‌اقتصاد ،‌بهداشت و سرمایه اجتماعی امتیاز بالایی گرفتند.

 

نروژ نفت خیز یک نظام سخاوتمند دارد ، سن بازنشستگی در آن پایین است و خارج از محدوده اتحادیه اروپا به شکوفایی رسیده است.البته کشورهای اسکاندیناوی به علت نرخ بالای بیکاری ( سوئد هفت و هشت دهم درصد ،‌دانمارک شش و سه دهم درصد و فنلاند نه و چهاردهم درصد) مورد انتقاد قرار گرفته اند.

 

انگلیس در این شاخص رتبه پانزدهم را کسب کرده است.این کشور در خصوص سهولت شروع کسب و کار و هزینه های پایین آن صاحب امتیاز شده است.

 

در این تحقیق که بر اساس هشت معیار کشورها را رده بندی کرده است ، ظهور کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز مورد توجه قرار گرفته است.سنگاپور در زیرمجموعه اقتصاد رتبه اول را کسب کرد و اندونزی نسبت به هفت سال قبل بیست و یک رتبه صعود کرده است.

 

در این گزارش در خصوص ضعف زیرپوستی در چین هشدار داده شده است:بیکاری افزایش یافته است و انتظارات بازار کار در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی بسیار پایین است.

 

در این گزارش هشدار داده شده است:ظهور دولت اسلامی(داعش) ماهیت امنیت جهانی در خاورمیانه را تغییر داده و دنیا به تدریج به یک مکان خطرناک تبدیل می شود.

کاهش سطح امنیتی همچنین عملکرد آمریکا را نیز در سال 2015 تحت الشعاع قرار داده است.بزرگترین اقتصاد دنیا در رده بندی کلی یک پله سقوط کرده و در رده یازدهم قرار گرفته است.این به علت سابقه آمریکا در خشونت های دولتی شامل کشتارهای هدفمند، شکنجه و زندانی های سیاسی است.بر اساس گزارش های عفو بین الملل، آمریکا به علت باز نگه داشتن زندان گوانتانامو ، حبس انفرادی ، ادامه مجازات اعدام و توسل پلیس به نیروی قهری امتیاز ضعیف کسب کرده است.در حوزه امنیت فردی نیز ، هفده درصد از شهروندان آمریکایی می گویند که قربانی سرقت ( نزدیک به نیکاراگوئه ، پاناما و برزیل هجده درصد) بوده اند.

 

قابل ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در این رده بندی با یک پله صعود نسبت به سال 2014 در رتبه صد و ششم قرار گرفته است.ایران در حوزه های بهداشت و آموزش(رتبه شصت و هفت ، شصت و پنج) نسبتاً‌ خوب عمل کرده و در جایگاه متوسط رو به بالا قرار گرفته است.اما در حوزه های اقتصاد و کارآفرینی(رتبه به ترتیب صد و پنج ، نود و دو) ضعیف عمل کرده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...