رفتن به مطلب

[سبک طراحی داخلی] روستایی یا روستیک(Rustic style )


ارسال های توصیه شده

سبک طراحی داخلی محلی (یا روستایی) (Country Style Interior Design)

 

سبک «دنج و راحت» روستایی، مشابه سبک کاتیج (cottage) یا کلبه ای است. سبک های روستایی بسیاری وجود دارد که با توجه به فرهنگ ها و دوره های مختلف، شکل تازه ای به خود می گیرند. کانتری برای هر کشور یک سبک سنتی محسوب می شود. بنابراین شما با سبک های محلی مختلفی مانند فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، ایتالیایی یا توسکانی و ... مواجه می شوید.

 

438941_941.jpg

 

هر نوع سبک کانتری ویژگی هایی دارد که بیانگر فرهنگی است که این سبک از آن زاده شده است. انگلیسی کانتری، سبکی آرام و راحت مملو از نقوش گلدار، چهارخانه و راه راه است. چوب های طبیعی مانند چوب بلوط از مواردی است که در این سبک بسیار به چشم می خورد. در سبک کانتری، با آن مبلمان بزرگ و جداسازی فضا با دیوارهایی که با انواع تصاویر و اشیا تزیین شده است، فضای باز جایگاه چندانی ندارد.

 

438942_871.jpg

 

سبک محلی فرانسوی با رنگ های ژرف و درخشان (مثل بنفش بادمجانی، اسطوخودوسی یا بنفش کمرنگ، زرد، آبی لاجوردی) شناسایی می شود. رنگها در قالب نقوشی از گلها و حیوانات به نمایش در می آید.

 

438943_578.jpg

 

مبلمان درشت و سنگین است. سبک محلی ایتالیایی (که به سبک توسکانی نیز معروف است)، فضایی گرم و کلبه ای دارد. رنگ های اُکر (خاکی)، سفالی، زرد طلایی، و سبز در آن بسیار به چشم می خورد. کفپوش و شومینه از سنگ طبیعی ساخته می شود. سطوح پرداخت نشده چوبی و دیوار های ناصاف، از مواردی است که حال و هوای روستایی آن را تشدید می کند.

 

ویژگی اصلی سبک محلی آمریکایی، «سادگی» است. مبلمان آن لکه دار، رنگ شده، یا پرداخت نشده است. سبک محلی مدرن ظاهری جدید و به روز دارد و به کار گرفتن مبلمان نورپردازی و هنر مدرن در طراحی سنتی، آن را تا جایی به روز می کند که دنجی و راحتی خود را حفظ نماید.

 

438944_460.jpg

در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کانتری یا محلی عبارتند از:

 

• دنج و راحت اما گاهی شلوغ و بهم ریخته

• سبکی سنتی در هر فرهنگ (مثلا محلی فرانسوی، محلی آمریکایی و ... )

• نقوش گل و گیاه، چهار خانه ای و راه راهی

• مبلمان درشت و سنگین

• سطوح خشن و پرداخت نشده

 

438945_686.jpg

لینک به دیدگاه

تاکید این سبک بر تطابق طراحی خانه با محیط، همزیستی با طبیعت و استفاده از متریال ارگانیک می‌باشد. در این سبک تمام عناصر به گونه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند که محیطی دنج و دوست داشتنی را فراهم آورند.

 

مشخصه بارز این سبک ستون ها و تیرهای ساختمان است که بطور کامل مشخص و پیدا می‌باشند. در این سبک از عنصر چوب زیاد استفاده می‌شود.

 

 

رنگهای مورد استفاده در این سبک از طبیعت الهام گرفته می‌شود. از رنگهای خاکی، قهوه‌ای ، کهربایی و ترکیبی از رنگهای کرمی استفاده می‌شود.

 

 

استفاده از چرم و جیر برای پوشش مبلمان و یا بعنوان فرش در این سبک مرسوم است.

 

 

برای کف از چوبهای پرداخت نشده و همچنین از سنگ نیز استفاده می‌شود. از طرفی برای نرم تر کردن سطوح نیز از فرش استفاده می‌شود.

 

 

استفاده از مصنوعات ساخته شده از چوب کاج و همچنین مصنوعات فلزی نیز مرسوم می‌باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...