رفتن به مطلب

آموزش Illustrator : نحوه طراحی پلان سه بعدی در Illustrator


ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پست هایی مربوط به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
،
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را قرار دادیم و بعضی از دوستان نحوه ترسیم این پلان ها را می خواستند. در این قسمت نحوه
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را آموزش می دهیم که از طریق 6 مرحله ی بسیار ساده انجام می شود. با این تکنیک می توانید پلان هایی ساده داشته باشید که به شما نمای کلی طرح را هم نشان می دهد.

 

  • نوع برنامه : Adobe Illustrator CS3/4
  • سطح آموزش : مبتدی
  • مقدار زمان لازم : 30 تا 45 دقیقه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 1 :

خط های اولیه طرح خود را با استفاده از دستور های Pen Tool یا Line Segment Tool رسم کنید ( برای رسم خط صاف shift را نگه دارید ). در این مرحله به فکر جای درب و پنجره ها نباشید فقط خط های اصلی را بکشید. وقتی خط ها را کشیدید برای خط ها ضخامت ( thickness ) انتخاب کنید، مقدار ضخامتی که انتخاب می کنید به مقیاس کار شما بستگی دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 2 :

تمام خط ها را در این مرحله انتخاب کنید و به ترتیب وارد این دستور ها شوید : object > expand

خط ها را انتخاب شده نگه دارید و دستور Unite را اجرا کنید ( در قسمت Pathfinder palette ). یادتان باشه یک نمونه کپی از این قسمت کار خود بگیرید. حالا خط ها را با هم ترکیب کنید تا یک حجم یکدست داشته باشید (combine ). ممکن است بعضی از خط ها درست کشیده نشده باشد و ترکیب نشود، از Pen استفاده کنید تا خط را اصلاح کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 3 :

الان زمان قرار دادن درب و پنجره ها است. یک سری مکعب ساده درست کنید و در محل درب و پنجره ها قرارشان دهید. بهتر است از دو رنگ متفاوت برای مکعب ها استفاده کنید مثلاً مکعب های مربوط به پنجره ها آبی باشند، مکعب درب ها قرمز.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 4 :

کل حجم را انتخاب کنید و از آن 3 کپی بگیرید. این 3 کپی درب و پنجره ها را نشان خواهند داد. کپی اول را به همان شکل بدون درب و پنجره نگه دارید. در کپی دوم فقط پنجرا ها را در بیاورید و در کپی سوم درب ها را . برای این کار می توانید از دستور Divideدر قسمت ابزار Pathfinder استفاده کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 5 :

بر روی کپی اول حجم خود این دستور را برای سه بعدی کردن اجرا کنید :

Effect > 3D > Extrude and Bevel

از قسمت preview زاویه دید پرسپکتیو خود را انتخاب کنید، معمولاً از زوایای -40° ، -25° و 16° استفاده می شود. برای اجرایExtrude عمقی حدود 15pt را انتخاب کنید. همین زاویه چرخش و پارامتر ها را در کپی های 2 و 3 نیز اجرا کنید. فقط عمق Extrudeرا باید تغییر دهید، روی حجم کپی 2 عمق باید 20 تا 23 pt، و در کپی سوم 15pt باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مرحله 6 :

حالا این 3 کپی ها را به ترتیب بر روی هم قرار دهید. رنگ هر 3 را تغییر دهید و از یک ترکیب رنگ و سایه یکسان استفاده کنید، مثلاً fddfd9 را به عنوان رنگ اجرا کنید. حالا حجم ساده خود را دارید مانند شکل زیر. می توانید با اجرای این دستور جزئیات اضافه کنید :

Object > Expand Appearance

بعد اجرای این دستور می توانید به حجم خود کف یا پنجره ( با دستور #fff0d9) اضافه کنید، یا می توانید رنگ دیوار را تغییر دهید با دستور #606161 . در مراحل بعد می توانید به خانه سه بعدی خود لوازم و مبلمان آماده هم اضافه کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...