iranmct 55 اشتراک گذاری ارسال شده در 13 آذر، ۱۳۹۴ نوشته شده توسط دکترسیدرضاآقاسیدحسینی تیم مشاوران مدیریت ایران تلاش دارد تا به رهبران سازمانهایی که نسبت به برندسازی و برندینگ با رویکردی استراتژیک تعامل مینمایند، مشاورهای حرفهای ارائه نماید. یکی از کاربران سایت در ایمیلی از ما در خصوص توسعه برند Brand Development سوالی پرسیده است. ما نیز بر آن شدیم تا پاسخ وی را در قالب این مطلب ارائه نماییم. سوال : "عناصر اساسی توسعه برند شامل چه مواردی است ؟" پاسخ : هر فردی که در جایگاه مدیریت بازاریابی یا مدیریت برند میداند که یک برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص و واحد در بازار، نیازمند توسعه ارزش ویژه برند به ارزشی جدید و نیازمند خلق راهکاری جدید برای رسیدن به توازن، ثبات و ایجاد مزیت رقبایتی برای حضور بلندمدت و موفق در عرصه رقابت است. یک مدیر برند، در هنگام ترسیم نقشه فرهنگی عناصر برند خویش باید هنر توسعه برند خود را پیادهسازی ارائه نماید. برای توسعه برند باید به 10 اصل یا قانون زیر توجه شود : 1- مدیر برند ابتدا باید به دنبال ایجاد زیرساختهای فرایند توسعه برند در درون سازمان خویش باشید (این مقدم بر تبلیغ است). 2- زیرساخت مدنظر شامل تدوین استراتژی جایگاهیابی برند، ارزشهای اساسی و اهداف برند است. 3- ایجاد معنا یا تقویت معنای برند کاملا در ارتباط باهدف برند است. این تقویت معنا باید از طریق داستانسرایی، تبلیغات و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی صورت پذیرد. 4- پس از گذشت اندک زمانی ، تداعیات جدید برند آشکار و یا کشف میگردند. تداعیاتی که از مسیر داستانسرایی به تصویر برند متصل شدهاند. 5- اعتقاد به "چکیده و خلاصه حرف برند" Brand Mantra / Brand Essence (باکمی اختلاف همان قول برند Brand Promise) باید از درون سازمان بجوشد تا سبب تمرکز سازمان بر برند شود. این اعتقاد سبب میشود که الهامات خلاقانه افراد در چهارچوب عمومی از پیش تعریفشده برند، به کمک سازمان آید. یادتان باشد که Brand Mantra همان عنوان تبلیغاتی نیست و شامل 3 کلمه است که در خصوص جوهر وجودی برند توضیح میدهد. ( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ) 6- سرمایهگذاران به دنبال ایجاد ارزش برای هویت برند میباشند و تصور مینمایند که تنها با طراحی چند عنصر هویت بصری (کارت ویزیت، وبسایت، سربرگ و ... ) کار برند تمام است و باید شروع به تبلیغات نمایند تا به ارزش هویت برند دست یابند. این کاری است که توسط یک گرافیست در یک آژانس تبلیغاتی غیرحرفهای نیز انجام میشود و نه یک توسط یک مدیر برند استراتژیست. اما برندهای هوشمند میدانند که بین یک برند با هویتی ساده و یک برند با هویت کاریزما تفاوت بسیاری وجود دارد. 7- تجربه مشتری از برند Brand Experience زمانی به بهترین و زیباترین سطح خود خواهد رسید که محصول یا خدمات در حد ایدهآل خود ارائه گردد. 8- اگر تمام موارد بهدرستی صورت پذیرد، برند مورداحترام و توجه مردم قرارگرفته، ستاره بخت سازمان درخشیده و سودآوری تضمین میگردد. این تلاش باید حتما همراه با صداقت باشد. 9- برندهای معتبر خود را با نیازهای انسانی و اجتماعی افراد برای ایجاد دنیایی بهتر هماهنگ مینمایند. 10- برترین برندها همواره به در جستجوی راهی برای همکاری و همیاری با مشتریان خویش است. با پیشنهاد خدماتی که موجب سینرژی و منطبق باارزشهای مشتری و رفتار و سبک زندگی وی باشد. امیدوارم که مطالب فوق کمکی به درک بهتر مفهوم توسعه برند نموده باشد. اگر در این خصوص علاقهمند به مطالعه کتابی به زبان انگلیسی نیز هستید، میتوانم کتاب Soulful Branding را به شما توصیه نمایم. منبع : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. آموزش مدیریت فروش بازاریابی آموزش فروش مشاوره مدیریت فروش.تدریس خصوصی تئوری مدیریت تهران تدریس بازاریابی مدیریت تدریس خصوصی تئوری مدیریت .آموزش خصوصی مدیریت فروش کارت امتیازی متوازن آموزش خصوصی مدیریت فروش.مشاور مدیر کارت امتیازی متوازن کارت امتیازی متوازنمشاور مدیر آموزش کارت امتیازی متوازن.بازاریابی مدیریتمدیریتفروش بازاریابیفروش بازاریابی انگیزه بخش فروش بازاریابی مدیریت بازاریابی فروش .بازاریابی فروش فروش. بازاریابی مدیریتانواع بازایابیبازاریابی نوع. 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده