sam arch 55879 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 آذر، ۱۳۹۴ المان اصلی پارک موزه دفاع مقدس مازندران معمار: امیر شهراد موقعیت: ساری، ایران تاریخ: 1393 وضعیت: طرح پیشنهادی مسابقه / رتبه اول کارفرما: پارک موزه دفاع مقدس مازندران معماری بناهای یادمانی و المانهای شهری، به سبب اهمیت وجه “قرائتپذیری”، از این جنبه که چه اندازه در انتقال مفهوم موفق بودهاند، مورد نقد قرار میگیرد. گاه، تناظر یکبهیک بین موضوع ذهنی و کالبد اثر، منجر به فقدان ارزش هنری، به خصوص، از نظر زیباییشناسی میشود و گاه، پیچیدگی اثر، امکان درک را از مخاطب میگیرد. اینجاست که کهنالگوها ـ به سبب پیوند با تجربیات ذهنی و عینی مخاطب ـ میتوانند چهارچوب ذهنی مناسبی برای خلاقیت ایجاد کنند. از آنجا که یکی از زمینههای هنری در زمان جنگها، نمادگرایی ملی بوده و در ادبیات باستانی فارسی، “لاله” مظهر شهید است، در دوران جنگ، نگاره لاله بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، بازطراحیِ این کهننگاره به خالصترین بیان و به گونهای نوآورانه، موضوع طراحی این المان بوده است. منبع نوشتار:iranian-architect.ir 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده