رفتن به مطلب

بررسی تخصصی موتورولا Rokr E1: خروشان


ارسال های توصیه شده

موتورولا Rokr E1:

موتورولا E1 يک موبايل جديد و نسبتا پيشرفته بنظر می رسد که با برنامه iTunes ارتباط مستقيم دارد و نخستين موبايلی است که از سرويس iTunes Music Store ( يکی از بزرگترين فروشگاههای موسيقی اينترنتی ) پشتيبانی می کند .

 

ROKR%20E1_l.jpg

 

مزايا :

• اجرای سرويس iTunes

• محل کارت حافظه

• Earphone عالی

• کارايی بسيار خوب موسيقی

• زنگ واضح و بلند

 

معايب:

• راديو ندارد

• برنامه iTunes سرعت کمی دارد

• در صورت استفاده از کابل برای اتصال به کامپيوتر ، امکان شارژ کردن مجدد بطور همزمان وجود ندارد

 

طراحی :

ترکيبرنگ سفيد و نقره ای مات در اين مدل توجه همه را بخود جلب می کند . آرم موتورولا زير نوار لاستيکی پنهان شده است . دو طرف تلفن توسط رگه هايی تزئين شده است که دو بلندگوی استريو فونيک زير آنها قرار دارند . ديود هایرنگی تلفن نيز در اين قسمت مشاهده می شوند .

 

ta1.jpgta2.jpgta3.jpgta4.jpg

 

اين ديودها در واقع برای سرگرمی در نظر گرفته شده اند و ترکيبی از رنگ وموسيقی می باشند که در برابر ضربان بلند آهنگ عکس العمل نشان می دهند . ازاين ديودها نمی توان بعنوان هشدار برای تماس و پيام دريافتی استفاده کرد.

 

ta5.jpgta6.jpgta7.jpgta8.jpg

 

موتورولاR1 دارای کارت حافظه TransFLash با ظرفيت 128MB است که در بسته بندی آن قرار دارد . باتری تلفن از نوع Li-Ion با توان 860mAh است که در صورت استفاده از عملکردهای معمولی بجز گوش دادن به موسيقی، در حالت Stand by دوتا سه روز دوام می آورد. E1 می تواند به مدت 12ساعت بطور مداوم موسيقی پخشکند.

 

ta9.jpgta10.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش :

صفحه نمايشRokr E1 است و 262K رنگ را نشان ميدهد . رنگ های صفحه نمايش کاملا واضح وشفاف هستند و خواندن آن در زير نور مستقيم خورشيد به آسانی صورت می گيرد .وضوح صفحه نمايش 176x220 پيکسل است و کيفيت بالايی دارد .

 

saf1.jpgsaf3.jpg

 

صفحه کليد :

درسطح E1 بيش از20 کليد وجود دارد که شامل: 10 کليد عددی ،2 کليد سبز وقرمز، کليد حرکتی پنج جهتی ،4 کليد زير صفحه نمايش ،2 کليد ولوم در دوطرفتلفن و2 کليد که برای دوربين بکارمی رود ، می باشد. دکمه ها صفحه کليدعددی پلاستيکی هستند .

 

k1.jpgk2.jpgk3.jpgk4.jpg

 

عکس العمل کليد ها سريع و دقيق است . کليد های زير صفحه نمايش بسيار جالب هستند . دو کليد کناری برای نرم افزار تلفن بکار می رود . کليد دوم از سمتچپ پخش iTunes را فعال می کند و دومين کليد از سمت راست منوی Context راباز می کند .

 

saf4.jpg

 

ساختار منو :

طراحیگرافيکی منوی اصلی توسط کاربر قابل تغيير است . شما می توانيد از ميان آيکن های معمولی و توضيحات متنی يکی را انتخاب کنيد . بعلاوه می توانيد آيتم های مختلف را جابجا کنيد يا گروه بندی نماييد.

 

m1.jpgm2.jpgm3.jpg

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن:

حافظهE1 حداکثر 1000 مخاطب را در خود جای می دهد که برای هريک از آنها می توان مواردی را تعيين کرد. هر مخاطب را ميتوان در يک گروه قرار داد و برای آنيک عکس و ملودی زنگ انتخاب کرد .

 

d1.jpg

 

بااستفاده از منوی اصلی يا کليد ميانبر می توان به دفترچه تلفن دسترسی پيداکرد. هر يک از جهت های کليد حرکتی می تواند بعنوان ميانبر برای قسمت خاصیاز تلفن تنظيم شود . با بيش از يک کاراکتر می توانيد در دفترچه تلفن جستجوکنيد . Earphone ها کيفيت بسيار خوبی دارند و صدا کاملا واضح است . درصورت تمايل می توانيد از هندس فری نيز استفاده کنيد . تلفن از پروفايل هایزنگ پشتيبانی می کند و می تواند با استفاده از ملودی ، فايل MP3 يا ويبرهشما را از تماس دريافتی آگاه کند . صدای حاصل از بلندگوها بقدر کافی بلنداست و بنابراين صدای تلفن حتی در محيطهای شلوغ نيز به راحتی شنيده می شود. موتورلا E1 با بلوتوث هم کار می کند و شما می توانيد از هندس فری بی سيم بسيار کمتر از انتقال توسط کابل است .

 

پيام :

تلفن دارای حافظه مشترک است و بنابراين امکان ذخيره کردن تعداد زيادی پيام وجوددارد . از طرفی تلفن دارای يک صفحه نمايش بزرگ ، صفحه کليد مناسب و فرهنگ لغت iTap است و از طرفی ديگر کند عمل می کند.E1 از MMS هم پشتيبانی می کند.

 

p1.jpg

 

موسيقی :

موتورولاE1 RokR بصورت يک نرم افزار تمام عملکردی پخش موسيقی بکار می رود . درواقع E1 دارای دو نرم افزار پخش فايل های موسيقی است . يکی از آنها iTunesو ديگری پخش استاندارد موسيقی است . مورد اول مستلزم نصب برنامه iTunesروی CD است .

 

mu4.jpgmu5.jpgmu6.jpg

محيط iTunes در تلفن

 

تلفن از حالت Mass Storage( کارت حافظه داخلی ) پشتيبانی می کند و شما می توانيد بعد از جستجوی کارت از گزينه های File Manager استفاده کنيد . پخش استاندارد نقطه ضعف هايیدارد : پس از پخش نخستين فايل موسيقی در عوض ادامه پخش فايل ها ، متوقف میشود . پس از آپلود کردن موسيقی در E1 ، فايل های موسيقی در فرمت AAC ذخيرهمی شوند و شما می توانيد در يک کارت 128MB حدود 30 آهنگ را ذخيره کنيد .

 

mu1.jpgmu2.jpgmu3.jpg

 

iTunesبا پوشه ها کار نمی کند ، بلکه تمامی فايل ها را ادغام می کند و سپس آنهارا براساس نام فايل ، خواننده ، عنوان و ... تفکيک می نمايد . پس از وصل کردن E1 به کامپيوتر تلفن در منوی چپ برنامه iTunes ظاهر می شود که در اينزمان بايد فهرست موسيقی را وارد کنيد و فايل های مورد نظر را پس از انتخابدر پوشه E1 الصاق نماييد . بدين ترتيب انتقال اتوماتيک از PC به تلفنانجام می شود . فايل ها در سرعت کم آپلود می شوند . وضعيت حافظه تلفن درقسمت پايين برنامه نشان داده می شود ROKR E1 راديو ندارد.

لینک به دیدگاه

دوربين :

اين مدل دارای يک دوربين VGA می باشد که ماکسيمم وضوح آن 640x80پيکسل است. تلفن دارای نرم افزارفيلمبرداری با حداکثر وضوح 176x144 پيکسل است که کيفيت پايينی دارد .

 

do1.jpg

 

ساير امکانات:

موتورولااز GPRS کلاس 10 پشتيبانی می کند و بنابراين از آن می توان بعنوان يک مودماستفاده کرد و آن را از طريق بلوتوث يا کابل وصل نمود .

 

sa1.jpg

 

تلفن دارای تقويم ، يادداشت ، ماشين حساب و ... است . نرم افزاری وجود دارد که امکان ذخيره کردن داده های شخصی مانند رمز ، کد pin و ... را فراهم می کند. امکان دانلود کردن پروفايل های زنگ ، پيش زمينه يا محافظ صفحه نمايش ازطريق File

M

anager و به کمک کابل اتصال به کامپيوتر وجود دارد . در بسته بندی تلفن کابلی برای وصل کردن تلفن به pc از طريق پورت USB مشاهده می شود . ايراد کابل اين است که درصورت وصل بودنتلفن به PC امکان شارژ کردن E1 و وصل کردن شارژر وجود ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...