رفتن به مطلب

یک خیابان فرهنگی که مکزیکو سیتی را تاریخی می‌کند


ارسال های توصیه شده

Avenida Chapultepec یکی از مهمترین و البته تاریخی‌ترین خیابان‌های مکزیکو سیتی است که به دلیل سرعت بالای جابه‌جایی که دارد، هم‌اکنون از چهارچوب و غنای تاریخی و ارزشمند آن غفلت شده است.

 

 

 

tt3ua7cm640zxu4zt36.jpg

 

 

Avenida Chapultepec یکی از مهمترین و البته تاریخی‌ترین خیابان‌های مکزیکو سیتی است که به دلیل سرعت بالای جابه‌جایی که دارد، هم‌اکنون از چهارچوب و غنای تاریخی و ارزشمند آن غفلت شده است.

 

از این رو گروه معماری و شهرسازی FR-EE با مشارکت و همکاری گروه معماری RVDG تصمیم گرفته اند تا سال 2017 میلادی این خیابان را متحول کرده و در منظر شهری و ساختار آن تغییرات اساسی را به وجود آورند.

 

kdwn7fujytns1cayg2vk.jpg

 

در واقع این گروه مشترک معماری در نظر دارد در این خیابان یک مسیر پیاده محوری را ایجاد کند که بتواند از این طریق آن را با انواع تفریح‌گاه‌های تجاری و فرهنگی مجهز کرده و از سیستم‌های تولید انرژی های تجدیدپذیر به علاوه توسعه محوطه و فضاهای سبز بهره گیرد.

 

به گفته یکی از کارشناسان گروه معماری FR-EE، ایجاد خلاقیت و بهره‌وری بهینه از خیابان های فرهنگی و تاریخی مکزیکو سیتی باید در اولویت باشند، چرا که اگر به این مهم توجه نشود به زودی شاهد تخریب و آسیب جدی زیربناهای این خیابان‌ها خواهیم بود.

 

qklxqn580654yv89zupv.jpg

 

مسیر یا راه‌روی فرهنگی خیابان Chapultepec با هدف پوشش همین خطری است که بافت تاریخی آن را تهدید می کند. دقیقا در مسیر مجاورت و کناری خیابان که اتومبیل‌ها رفت وآمد می کنند، این مکان فرهنگی- تجاری احداث می‌شود که انواع فضاهای سبز، بازارچه‌های فرهنگی، کافی‌شاپ، فروشگاه و مکان‌های تفریحی در آن قرار خواهند گرفت.

 

85lcnhj7ehl0j30j82ha.jpg

 

همچنین در هر بخشی از این مسیر می توان بلوک و اِلِمان‌های فرهنگی- تاریخی مربوط به مکزیکو سیتی را مشاهده کرد که توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند. استفاده از رنگ‌های ترکیبی سرد و گرم در بخش های متفاوت این خیابان از دیگر جذابیت‌های بصری آن به شمار می رود.

 

در واقع می توان گفت این پروژه نقش لابراتور توسعه منظر شهری را برای هریک از فعالان این حوزه بازی می کند و از ارزش و اهمیت علمی و تخصصی بالایی برخوردار است.

 

era8fsw9xhwdc68d1h5g.jpg

 

 

576vw8omlbwc8gg8k47h.jpg

 

 

m5v7axb60aap4oshhs.jpg

 

 

txm9crmyhrz6si0mplye.jpg

 

 

xifhvonx9it5m1m8rl.jpg

 

 

dk58d3vloew1d53vyee.jpg

 

 

yjfq4kbq5cifdj1zvui1.jpg

 

منبع: معماری نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...