رفتن به مطلب

چراشیرراسلطان جنگل می نامند؟


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

ii2w41bt1mrm307z595t.jpg

درسراسرتاریخ بشر، شیرخمواره به عنوان مظهرقدرت محسوب می شده. مامی گوییم"قوی مثل شیر""شیردل"دردربارهای سراسرجهان از تصویرشیردرروی سپرها جقه ها (کتل ها) ودرفش هااستفاده می شد تابه قدرت خوداشاره کنند.این عمل احتمالا به این دلیل نبوده که کسی می توانست ثابت کند که شیرمی تواندتمام جانوران رادرنبردشکست دهد.بلکه بدین دلیل بوده که شیرمی تواندچنین وحشتی رادرانسان وحتی دردل سایرحیوانات وحشی ایجادکند.

مصریان باستان اعتقادداشتند شیرمقدس است،ودردورانی که مسیح به دنیاآمد،شیردربسیاری ازمناطق اروپازندگی می کرد.اما ازسال 500 میلادی به بعدهمه آنهاکشته شدند،امروزدرافریقاویک منطقه هندوستان شیرفراوان وجوددارد.

شیران ازخانواده ای موسوم به گربه سانانندطول نسبی شیرهای بالغ حدود 2.80 سانتی متر و وزن آن هابین 200 تا 250 کیلواست وشیرهای نراز ماده بزرگتراند.مردمانی که شیرشکارمی کنند،ازروی اندازه جای پای شیر،همواره می توانندبگوینددنبال رد یاشیرنرندیاماده.شیرنردارای پاهای پیشین بزرگتری نسبت به شیرهای ماده است.

شیربرخلاف دیگرجانوران گربه سانان صدای ضعیفی ازسرخشنودی ایجادنمی کندوبه ندرت ازدرختهابالامی رود وبرخلاف دیگرگربه سانان بی محابا به آب های عمیق واردمی شود.شیرهاازجانوان چرخنده تغذیه می کنندبنابرای کمابیش درپهنه بیشهاودشتها زندگی می کنند،نه درجنگلها.

علت اینکه شیرراسلطان جنگل می نامنداین است که این حیوان نسبت به وحوش جنگل تفوق داردوچون شیرروزی یکبار آب می نوشدهمیشه نزدیک به جایی که آب باشدزندگی می کند.شیرهاروزهااستراحت می کنندوشبهابه شکارمی روند.شیرهاممکن است تنهایابصورت جفت یادرگروههای از 4 تا یک دوجین(دوازده شیر)باهم زندگی می کنند. به این گروه ها یک خاندان شیرمی گوییند. غذای اصلی شیرهاازگورخرها،گوزنها وغزالهاتامین می شود. شیرگاهی به یک زراعفه هم حمله می کندولی به فیل ،اسب آبی یاکرگدن حمله نمی کند.وقتی شیری گرسنه نیست به جانوران دیگراعتنایی نمی کند.

شیرهنگام شکارممکن است درنهان به کمین بنشیندتاجانوری ازنزدیکش بگذردیاممکن است به طرف طعمه اش بخردوسپس ناگهان به آن یورش ییرد.شیرهنگام چنین یورشی می تواندتا 40 مایل سرعت بگیرد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...