rasool1370 1777 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 مرداد، ۱۳۹۴ با سلام تو این تاپیک میخواییم در مورد ماشین یا موتور مورد علاقمون مطلب بزاریم حالا میتونه تاریخچه ومعرفی باشه یا برسی باشه یا حتی فیلم وعکس باشه.به عنوان اولین مطلب من چون علاقه ای شدیدی به چیزای کلاسیک دارم میرم سراغ کامارو ساخت شرکت شورولت امریکا. در سال ۱۹۶۷ کارخانه شورلت برای این که بتواند در بازار فروش با فورد موستانگ رقابت کند مدل جدید خود را به نام کامارو روانه بازار کرد. کامارو در زبان فرانسوی به معنی ‘دوست’ می باشد اما تعریف شورلت برای لغت کامارو کمی فرق می کند : کامارو موجودی است که موستانگ را میبلعد ( یک نوع گرگ ) . در سال ۱۹۶۴ کارخانه فورد با تولید موستانگ اولین جرقه را در زمینه خودرو هایی که امروزه ما آن را ماسل می نامیم زد. ( ماسل به خودرویی گفته میشود که حجم بالای موتور ، قدرت بالا و طراحی بدنه شبیه به عضلات انسان دارد) و پس از فورد در سال ۱۹۶۶ کارخانه دوج (یا داج : با تلفظ آمریکایی ) اتومبیلی به این لیست اضافه کرد ، داج چارجر ، و سر انجام در سال ۱۹۶۷ کمپانی شورلت اولین ماسل خود یعنی کامارو را به عنوان رقیب داج و فورد ارائه داد . کامارو از سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۰۲ در چهار نسل تولید گردید و پس از یک توقف در خط تولید آن در ۱۶ مارس ۲۰۰۹ نسل پنجم کامارو روانه بازار شد. کامارو زیر پر بال حمایت همه جانبه خریداران ، آنقدر زود رشد و نمو یافت تا در طول حیات خود ، چندین و چند بار گوی سبقت را در وهله فروش از رقیبان سر سختش به خصوص فورد موستانگ ، برباید . به جرات می توان دلیل این موفقیت را ، ارائه طیف گسترده ای از پیشرانه ها در کنار طراحی پر ابهت آن دانست . البته در آن سال ها نیز افرادی بودند که موتورهای قدرتمند و طراحی خشن کامارو ، حس قدرت طلب آن ها را ارضا نمی کرد و اینجاست که نقش تیونر ها پر رنگ می شود . یکی از همین تیونر ها که از هیولا یک ابر هیولا می ساخت و مطلب این شماره نیز حول یکی از محصولات این کمپانی معظم می چرخد ، BALDWIN MOTION است . یک تیونر متبهر که عضلانی های آمریکا ، به خصوص کامارو ، از دستش در امان نبودند ! [TABLE] [TR] [TD] مشخصات فنی شورلت کامارو بالدوین موشن 1978 [/TD] [/TR] [TR] [TD]نوع موتور [/TD] [TD]8 سیلندر V شکل [/TD] [/TR] [TR] [TD]حجم موتور [/TD] [TD]5700 سی سی [/TD] [/TR] [TR] [TD]قدرت [/TD] [TD]320 اسب بخار [/TD] [/TR] [TR] [TD]گشتاور [/TD] [TD]بیش از 450 نیوتن متر [/TD] [/TR] [TR] [TD]شتاب 0 تا 100 [/TD] [TD]حدود 4/6 ثانیه [/TD] [/TR] [TR] [TD]حداکثر سرعت [/TD] [TD]200 کیلومتر ( محدود شده ) [/TD] [/TR] [TR] [TD]گیربکس [/TD] [TD]3 سرعته اتوماتیک [/TD] [/TR] [TR] [TD]ابعاد رینگها [/TD] [TD]15 اینچ [/TD] [/TR] [/TABLE] 7 لینک به دیدگاه
Mahnaazz 13133 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ مهندس داغونم کردی...........من عاشقه شورولت کاماروام..........عجیب.... اون بعلاوه طلایی با روح و روانم بازی میکنه.... 3 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ من از این فورد خوشکله که همه دوسش دارن خوشم می آد 4 لینک به دیدگاه
Imaaan 17059 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ Gallardo البته اون موقع Need For Speed بازي مي كردم. 4 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9729 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ مهندس داغونم کردی...........من عاشقه شورولت کاماروام..........عجیب....اون بعلاوه طلایی با روح و روانم بازی میکنه.... می دونیدمهندس خیلی سلیقش بده من نمی دونم ایناچرامی خوان آدموشکنجه کنند 4 لینک به دیدگاه
Mohammad-Ali 9729 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ یه باریه ماشین دیدم واقعااااعاشقش شدم تقریبا مثل همینی بودکه مهندس سهندگذاشته بود.زرد شاسی بلند همینجوری کابین بارهم داشت .اینقدرمحودیدنش شدم یاددم رفت سوال کنم اسمش چیه .حالا موقعی که خواست حرکت کنه ماشینای دیگه مثل فرقون بودند همه خودشون میرفتندکنار. من می خوام جدامی گم بعضیهاشون رامی خواهی سجده کنی لامصب ولش کن دارم دیونه می شم بیکاریدها هچون موضوهای میزنی 3 لینک به دیدگاه
rasool1370 1777 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مرداد، ۱۳۹۴ با سلام . امشب میخوایم بریم ژاپن سراغ یکی از چهار غول موتور سازی . شرکت کاوازاکی. موتور کاوازاکی 125 (کاوازکی GTO) بی شک یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین محصول این شرکت بزرگ هست. اینجین این موتور از نوع دو زمانه هست که به شتاب بالای این موتور کمک کرده و باعث شده که این موتور به شتاب زیاد معروف بشه . البته همین موضوع باعث شد که پلیس این موتور ممنوع اعلام کنه چون برای کار های خلاف استفاده میشد ولی بعداُ دوباره ازاد شد. این موتور در اوایل ساختش به عنوان موتور پلیس ژاپن استفاده میشد که با گذشت زمان برای مردم عادی ازاد شد و به بقیه کشور ها صادر شد. صدای موتور خیلی نرم و زیبا هست و دود خارج شده از اگزوز به دلیل دو زمانه بودن اینجین دارای بوی بنزین نسوخته هست . توی کشورمون از این موتور تعداد زیادی وارد شده که تا قبل از ملی شدن پلاک های موتور سیکلت رونق زیادی داشتن . ولی با ورود پلاک ملی به صحنه موتور های دو زمانه از رده خارج شدن و از رونق افتاد . ولی تعداد خیلی محدودی از این موتور دارای پلاک ملی هست و دارای قیمت خیلی بالا. همیشه آرزو داشتم یکی داشته باشم ولی ... هر وقت یکی تو خیابون میبینم داغون میشم 3 لینک به دیدگاه
VINA 31339 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 شهریور، ۱۳۹۴ ford اما وسعم برسه یه مزدا تری راضیم 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده