-
تعداد ارسال ها
6 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
اعتبار در سایت
98 Excellentدرباره mazdayasna
-
درجه
<b><font color="#000099" face="Tahoma">عضو جدید </b></font>
- تاریخ تولد تعیین نشده
اطلاعات شغلی و تحصیلی
-
رشته تحصیلی
مهندسی مکانیک
-
:w72: منم آن شعله آتش که از هر شمع برخيزم تمام هستي خود را فقط به پاي تو ريزم درون قلب من فرمانروايي کن که از موي تو برخيزد همه عطر دل انگيزم :icon_pf (17):
-
- 26 پاسخ
-
- proengineer نمونه کارهای
- گالری
-
(و 2 مورد دیگر)
برچسب زده شده با :
-
-
تاپیک تخصصی هیدرولیک و پنوماتیک
موضوع پاسخی برای mazdayasna در یک EN-EZEL ارسال کرد در هیدرولیک و پنوماتیک
در این سیستمها میتوان با اعمال نیروی کم به نیروی بالا و دقیق دست یافت همچنین میتوان نیرو های بزرگ خروجی را با اعمال نیروی کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و ...) کنترل نمود. استفاده از شیلنگ های انعطاف پذیر ، سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک را به سیستمهای انعطاف پذیری تبدیل میکند که در آنها از محدودیتهای مکانی که برای نصب سیستمهای دیگر به چشم می خورد خبری نیست. سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک به خاطر اصطکاک کم و هزینه پایین از راندمان بالایی برخوردار هستند همچنین با استفاده از شیرهای اطمینان و سوئیچهای فشاری و حرارتی میتوان سیستمی مقاوم در برابر بارهای ناگهانی ، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالای این سیستمها دارد. اکنون که به مزایای سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک پی بردیم به توضیح ساده ای در مورد طرز کار این سیستمها خواهیم پرداخت. برای انتقال قدرت به یک سیال تحت فشار (تراکم پذیر یا تراکم ناپذیر) احتیاج داریم که توسط پمپ های هیدرولیک میتوان نیروی مکانیکی را تبدیل به قدرت سیال تحت فشار نمود. مرحله بعد انتقال نیرو به نقطه دلخواه است که این وظیفه را لوله ها، شیلنگ ها و بست ها به عهده میگیرند . بعد از کنترل فشار و تعیین جهت جریان توسط شیرها سیال تحت فشار به سمت عملگرها (سیلندرها یا موتور های هیدرولیک ) هدایت میشوند تا قدرت سیال به نیروی مکانیکی مورد نیاز(به صورت خطی یا دورانی ) تبدیل شود. اساس کار تمام سیستم های هیدرولیکی و نیوماتیکی بر قانون پاسکال استوار است. ● قانون پاسکال: ۱) فشار سرتاسر سیال در حال سکون یکسان است .(با صرف نظر از وزن سیال) ۲) در هر لحظه فشار استاتیکی در تمام جهات یکسان است. ۳) فشار سیال در تماس با سطوح بصورت عمودی وارد میگردد. کار سیستمهای نیوماتیک مشابه سیستم های هیدرولیک است فقط در آن به جای سیال تراکم ناپذیر مانند روغن از سیال تراکم پذیر مانند هوا استفاده می کنند . در سیستمهای نیوماتیک برای دست یافتن به یک سیال پرفشار ، هوا را توسط یک کمپرسور فشرده کرده تا به فشار دلخواه برسد سپس آنرا در یک مخزن ذخیره می کنند، البته دمای هوا پس از فشرده شدن بشدت بالا میرود که می تواند به قطعات سیستم آسیب برساند لذا هوای فشرده قبل از هدایت به خطوط انتقال قدرت باید خنک شود. به دلیل وجود بخار آب در هوای فشرده و پدیده میعان در فرایند خنک سازی باید از یک واحد بهینه سازی برای خشک کردن هوای پر فشار استفاده کرد. اکنون بعد از آشنایی مختصر با طرز کار سیستمهای هیدرولیکی و نیوماتیکی به معرفی اجزای یک سیستم هیدرولیکی و نیوماتیکی می پردازیم. اجزای تشکیل دهنده سیستم های هیدرولیکی: ۱. مخزن : جهت نگهداری سیال ۲.پمپ : جهت به جریان انداختن سیال در سیستم که توسط الکترو موتور یا ۳.موتور های احتراق داخلی به کار انداخته می شوند. ۴.شیرها : برای کنترل فشار ، جریان و جهت حرکت سیال ۵. عملگرها : جهت تبدیل انرژی سیال تحت فشار به نیروی مکانیکی مولد کار(سیلندرهای هیدرولیک برای ایجاد حرکت خطی و موتور های هیدرولیک برای ایجاد حرکت دورانی ● اجزای تشکیل دهنده سیستم های نیوماتیکی: ۱. کمپرسور ۲. خنک کننده و خشک کننده هوای تحت فشار ۳.مخزن ذخیره هوای تحت فشار ۴. شیرهای کنترل ۵. عملگرها ● یک مقایسه کلی بین سیستمهای هیدرولیک و نیوماتیک: ۱. در سیستمهای نیوماتیک از سیال تراکم پذیر مثل هوا و در سیستمهای هیدرولیک از سیال تراکم ناپذیر مثل روغن استفاده می کنند. ۲.در سیستمهای هیدرولیک روغن علاوه بر انتقال قدرت وظیفه روغن کاری قطعات داخلی سیستم را نیز بر عهده دارد ولی در نیوماتیک علاوه بر روغن کاری قطعات، باید رطوبت موجود در هوا را نیز از بین برد ولی در هر دو سیستم سیال باید عاری از هر گونه گرد و غبار و نا خالصی باشد. ۳. فشار در سیستمهای هیدرولیکی بمراتب بیشتر از فشار در سیستمهای نیوماتیکی می باشد ، حتی در مواقع خاص به ۱۰۰۰ مگا پاسکال هم میرسد ، در نتیجه قطعات سیستمهای هیدرولیکی باید از مقاومت بیشتری برخوردار باشند. ۴. در سرعت های پایین دقت محرک های نیوماتیکی بسیار نامطلوب است در صورتی که دقت محرک های هیدرولیکی در هر سرعتی رضایت بخش است . ۵. در سیستمهای نیوماتیکی با سیال هوا نیاز به لوله های بازگشتی و مخزن نگهداری هوا نمی باشد. ۶. سیستمهای نیوماتیک از بازده کمتری نسبت به سیستمهای هیدرولیکی برخوردارند- 91 پاسخ
-
- 6
-
-
- مقالات هیدرولیکی
- مقالات پنوماتیکی
-
(و 20 مورد دیگر)
برچسب زده شده با :
- مقالات هیدرولیکی
- مقالات پنوماتیکی
- مکانیک وهیدرولیک
- نیوماتیک
- نحوه انتخاب پمپهای هیدرولیك
- نرم افزار هیدرولیک وپنوماتیکی
- هیدرولیک
- هیدرولیک وپنوماتیک
- هیدرولیک دانلود
- هدرولیک
- پمپ هیدرولیکی
- پمپ ها در صنعت هیدرولیک
- پمپ جابجائی مثبت دبی ثابت و متغییر
- پنوماتیک
- تقسیم بندی تجهیزات تناسبی درهیدرولیک
- توان الكترو موتور در سیستم هیدرولیكی
- دانلود
- دانلود کتاب طراحی هیدرولیکی
- دانلودمقاله
- شناخت روغن های هیدرولیک چنددرجه ای
- شیرهای هیدرولیکی وپنوماتیکی
- عملگرهای هیدرولیکی وپنوماتیکی
-
همه چیز در مورد یاتاقان ها و نحوه عملکرد آنها
موضوع پاسخی برای mazdayasna در یک ramtinteymouri ارسال کرد در شکل دهی فلزات
مزايای ياتافانهاي لغزشی نسبت به غلتشی : 1. زماني كه محور تحت بارهاي مداوم و ثابت قرار مي گيرد قسمتهاي تحت بار ياتاقان تحت تنش ثابت قرار مي گيرند كه موجب كاهش خطر معيوب شدن در اثر خستگي مي شوند 2. چناچه ياتاقانهاي لغزشي از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مايع مورد پمپاژ كار نموده و روانكاري و خنك كاري شوند . 3. توسط روانكاري و روغنكاري مناسب در سرعت هاي بالا ياتاقانهاي لغزشي نسبت به ياتاقانهاي غلتشي مي توانند بارهاي بيشتري را تحمل كنند . بررسي معايب ياتاقانهاي لغزشي نسبت به غلتشي : 1. ضريب اصطكاك انها 10 تا 15 برابر ياتاقانهاي غلتشي است و اين امر موجب اتلاف پر هزينه مي شود 2. غالب ضريب اصطكاك بيشتر دماي روانسازي را تا حدي افزايش مي دهد كه نسب سيستمهاي دقيق وپرهزينه خنك كاري را اجتناب ناپذير مي سازد بررسي علل خرابي ياتاقانهاي لغزشي 1. روغنكاري نامناسب :اين پديده شامل كيفيت روانساز مورد استفاده و همچنين دفعات تعويض روغن ميباشد 2. خنك كاري نا مناسب روانساز :اين پديده در اثر اشكال در سيستم خنكاري يا قصور اپراتور در باز كردن شير مستقيم مايع خنك كننده قبل از راه اندازي پمپ بوجود مي ايد 3. عدم هم محوري چناچه پمپ جهت تعميير يا نگهداري پياده شود اين اشكال بعد از سوار نمودن آشكار مي شود عدم هم محوري مي تواند در اثر ماندن آلودگي بين پايه ياتاقان و محفظه پمپ ويا با توجه به ناهمواريها در اثر ضربه يا سفت نمودن غير يكسان مهره ها حاصل شود همچنين ممكن است در اثر بار هاي اضافي وارده بر ياتاقانها ،خم شدن محور يا برخورد فلزي بين قطعات ثابتوچرخيدن كه غالبا منجر به سايش زياد و گير پاژ مي شود حاصل گردد. عدم هم محوري، از بيرون خود را توسط حرارت زياد و محفظه ياتاقانآشكار مي سازد 4. پيچهاي شل: منبع ديگر مشكلات كه توسط ياتاقان بوجود مي آيد زماني است كه پيچهاي نگهدارنده پايه ياتاقان بطور يكسان و كافي سفت نشده اند و يا در حين كار پمپ شل شده اند در اين موارد ممكن است ياتاقان انقدر از محور خود جابجا شود كه تمام بار ها برروي رينگهاي پروانه يا آب بند وارد شود مزاياي ياتافانهاي لغزشي نسبت به غلتشي : 1. زماني كه محور تحت بارهاي مداوم و ثابت قرار مي گيرد قسمتهاي تحت بار ياتاقان تحت تنش ثابت قرار مي گيرند كه موجب كاهش خطر معيوب شدن در اثر خستگي مي شوند 2. چناچه ياتاقانهاي لغزشي از مواد مناسب ساخته شده باشند قادر خواهند بود در داخل مايع مورد پمپاژ كار نموده و روانكاري و خنك كاري شوند . 3. توسط روانكاري و روغنكاري مناسب در سرعت هاي بالا ياتاقانهاي لغزشي نسبت به ياتاقانهاي غلتشي مي توانند بارهاي بيشتري را تحمل كنند . بررسي معايب ياتاقانهاي لغزشي نسبت به غلتشي : 1. ضريب اصطكاك انها 10 تا 15 برابر ياتاقانهاي غلتشي است و اين امر موجب اتلاف پر هزينه مي شود 2. غالب ضريب اصطكاك بيشتر دماي روانسازي را تا حدي افزايش مي دهد كه نسب سيستمهاي دقيق وپرهزينه خنك كاري را اجتناب ناپذير مي سازد بررسي علل خرابي ياتاقانهاي لغزشي 1. روغنكاري نامناسب :اين پديده شامل كيفيت روانساز مورد استفاده و همچنين دفعات تعويض روغن ميباشد 2. خنك كاري نا مناسب روانساز :اين پديده در اثر اشكال در سيستم خنكاري يا قصور اپراتور در باز كردن شير مستقيم مايع خنك كننده قبل از راه اندازي پمپ بوجود مي ايد 3. عدم هم محوري چناچه پمپ جهت تعميير يا نگهداري پياده شود اين اشكال بعد از سوار نمودن آشكار مي شود عدم هم محوري مي تواند در اثر ماندن آلودگي بين پايه ياتاقان و محفظه پمپ ويا با توجه به ناهمواريها در اثر ضربه يا سفت نمودن غير يكسان مهره ها حاصل شود همچنين ممكن است در اثر بار هاي اضافي وارده بر ياتاقانها ،خم شدن محور يا برخورد فلزي بين قطعات ثابتوچرخيدن كه غالبا منجر به سايش زياد و گير پاژ مي شود حاصل گردد. عدم هم محوري، از بيرون خود را توسط حرارت زياد و محفظه ياتاقانآشكار مي سازد 4. پيچهاي شل: منبع ديگر مشكلات كه توسط ياتاقان بوجود مي آيد زماني است كه پيچهاي نگهدارنده پايه ياتاقان بطور يكسان و كافي سفت نشده اند و يا در حين كار پمپ شل شده اند در اين موارد ممكن است ياتاقان انقدر از محور خود جابجا شود كه تمام بار ها برروي رينگهاي پروانه يا آب بند وارد شود مزاياي عمده ياتاقانهاي غلتشي : 1. هزينه اوليه كم مي باشد 2. آنها ميتوانند بدون مراقبت با پريودهاي طولاني كار كنند 3. انها معمولا نيبت به ياتاقانهاي لغزشي با وظيفه مشابه محفظه هاي كوچكتر و كم هزينه اي لازم دارند 4. بمنظور تعويض سريع مي توان از منابع متنوعي استفاده كرد 5. موجب صرفه جويي انرژي مي شوند .تعويض روانساز بدليل ضريب اصطكاك كم به دفعات بسيار كمتري نسبت به ياتاقانهاي لغزشي انجام مي شود و بيشتر ياتاقانهايغلتشي توسط روانكار داخلي با درپوش آببند تهيه شده كه براي عمر كاري انها كافي است . معايب ياتاقانها غلتشي : 1. حلقه و تمام اجزائ چرخشي در معرض تنشهاي متناوب و سريع مي باشند كه باعث عيب ناشي از خستگي مي شود . 2. بسياري از ياتاقانهاي لغزشي هنگام منتاژ و دمنتاژ نيازمند احتياط زياد و مراقبتهاي ويژه اي هستند 3. نيازمند مراقبتهاي ويژهاي از نظر ميزان روانساز مي باشند (نه كم نه زياد ) منبع:manufacture.blogfa.com- 44 پاسخ
-
- 2
-
-
- the design of rolling bearing mountings
- فیلم روغن
-
(و 32 مورد دیگر)
برچسب زده شده با :
- the design of rolling bearing mountings
- فیلم روغن
- لغزشي
- مهندسی مکانیک
- مثالهایی درطراحی یاتاقان
- محاسبه تنش های دینامیکی یاتافان
- مدل سازی یاتاقان های ژورنال
- مزاياي
- مزايای
- معرفی یاتاقانها
- مغناطیسی
- نسبت
- ویسکوزیته سیال روانکار
- ياتافانهاي
- ياتاقانهاي
- یاتاقان
- یاتاقان لغزشی
- یاتاقان وبلبرینگ
- یاتاقان وروانکاری
- یاتاقانها
- یاتاقانهاچگونه کارمیکنند؟
- یاتاقانهای مغناطیسی
- یاتاقانهای پمپ
- یاتاقانهای شعاعی
- یاتاقانهای صنعتی
- ژورنال
- گیربکس موتورهای الکتریکی
- گریس ها
- افزایش ارتعاشات در فن ها
- ارتعاشات درمیل لنگ
- بلبرینگ
- بررسي اثر جرقه هاي الكتريكي و
- بررسی علل خرابی یاتاقان
- تنش های دینامیکی
-
سلام .اگر کتاب طراحی اجزا 2 شیگلی رو بخونی در مورد طراحی فنر توضیح داده.اتفاقا سخت هم نیست یه سری فرمول و اعداد ثابت داره.همین
- 22 پاسخ
-
- 2
-
-
- فنر
- فنر لاستیکیrubber spring
-
(و 2 مورد دیگر)
برچسب زده شده با :
-
آشنایی با کاربران انجمن
موضوع پاسخی برای mazdayasna در یک Mohammad Aref ارسال کرد در ارتباط با مدیریت
سلام.پویان هستم دانشجو مکانیک از دانشگاه آزاد اهواز .هدفم از عضو شدن در این سایت استفاده کردن از تجربیات دوستان در زمینه های مختلف علمی است .و به مبحثهای نرم افزاری و طنز و گفتگو علاقه دارم.ضمنا من پسر دایی امین هستم (faryade_sokooot) .- 3,691 پاسخ
-
- 15
-