رفتن به مطلب

طراحی خط 2 مترو ورشو لهستان


ارسال های توصیه شده

معمار: استودیو لاملا (Lamela)

موقعیت بنا: ورشو، لهستان

متراژ پروژه: 28000 متر مربع

سال اتمام پروژه: 2015

81yebog728iyfik3mz5.jpg

 

طراحی خط 2 متروی لهستان مهم ترین سرمایه گذاری این کشور در سال های اخیر است. این خط دو منطقه Brondo و Bemowo را در استادیوم فوتبال Narodowy (استادیوم ملی لهستان) به هم متصل می کند. بخش مرکزی این ایستگاه در سال 2015 افتتاح شده است و با تونلی به عمق 8 متر عمق، دو ساختمان بانک ورشو لهستان را به هم متصل کرده و ارتباط بین کاربران این دو منطقه را بهبود بخشیده است. طرح کلی مترو بر اساس یک کنسرسیوم هنرمند معروف است. موقعیت این ایستگاه در نزدیکی هسته گردشگری، فرهنگی و ارتباطی ورشو واقع شده است.

 

9m11670sh0o85sbh3ps.jpg

استودیو طراحی لاملا طراحی دو ایستگاه را به عهده داشته است. سردر ورودی یک از ایستگاه ها، از یک رنگ زرد قالب ساخته شده که بیشتر سایه بان ورودی را تشکیل می دهد و به وسیله سقف سازه ای معلق متصل شده است. انتهای این سقف به یک سکوی سرامیک متصل شده تا ایستایی مناسب را به وجود آورد. این دیوار از یک نیم اشکوب ساخته شده و به وسیله بازالت سیاه وسفید تزئین شده است. پشت این سکو برای نصب بروشور و بنرهای تبلیغاتی استفاده می شود.این ایستگاه در سه سطح ساخته شده است.

 

fi8kasl3jmgb262qv8.jpg

 

 

ایستگاه ضلع مقابل هم دارای سه سطح مجزا می باشد که به وسیله یک رنگ بنفض در ورودی، از ایستگاه مقابل متمایز شده است.پله برقی هر دو سکو از 17 پله تشکیل شده است. در هر دو سکو نیازهای منطبق برای یک فرد نابینا در نظر گرفته شده است. در سطوح مختلف آسانسور، تمام عرصه های افقی و عموی برای رفاه افراد نابینا در نظر گرفته شده است.

 

sjeg2h2m44qd2wizu2o6.jpg

 

jtah1jmsflz3e6fxfj30.jpg

 

detydqjf0zp137f5iho.jpg

 

eci8yqwtyfp63gukwva4.jpg

 

منبع: architects.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...