رفتن به مطلب

ارتباط التهاب مغزی و بروز افسردگی


ارسال های توصیه شده

مطالعات محققان نشان می دهد التهاب مغز که ناشی از درد مزمن سلول های عصبی است، منجر به بروز افسردگی می شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا برای اولین بار کشف کرده اند که التهاب مغز که بر اثر دردهای مزمن عصبی اتفاق می افتد می تواند پیام رسانی در مناطق مختلف مغز که در انگیزه و حالات دخیل هستند، را دچار اختلال کرده و باعث بروز افسردگی در افراد شود.

 

از درد مزمن با عناوین دیگری از قبیل درد سوزشی، درد مبهم، درد ضربان دار و درد تهوع آور نیز یاد می شود. درد مزمن پس از یک ثانیه یا بیش از آن حس گردیده و سپس به آهستگی طی چند ثانیه و گاهی حتی تا دقایقی بعد افزایش می یابد.

 

«کاترین کاهیل»، سرپرست تیم تحقیق، به همراه همکارانش به این نتیجه رسیدند که التهاب در مغز که در اثر دردهای مزمن به وجود می آید نرخ رشد سلول های ایمنی خاصی موسوم به میکروگلیا را افزایش داده و آنها را فعال می کند.

 

این سلول ها نیز با مهار کردن انتقال دهنده عصبی به نام دوپامین باعث بیماری هایی مانند افسردگی و شیزوفرنی می شوند. به گزارش آکادمی درد آمریکا، درد مزمن از دیابت، بیماری های قلبی و سرطان شایع تر است. درد مزمن نقش بسزایی در بروز افسردگی، اضطراب و تمایل به مصرف مواد مخدر دارد؛ از این رو درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...