رفتن به مطلب

در استفاده از انرزی های نو قصور کردیم


ENG.SAHAND

ارسال های توصیه شده

hosseinifa-2655342-120729.jpg

[h=2]عضو انجمن علمی انرژی خورشیدی با بیان اینکه توجه به انرژی های نو در ایران زودتر از کشورهای منطقه رخ داد، افزود: متاسفانه در ادامه این روند ما کند عمل کردیم و از دیگران جا ماندیم.[/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر ارسطو صادقیان، عضو انجمن علمی انرژی های نو ایران با اعلام اینکه در حال حاضر 7 مگاوات انرژی برق کشور با نیروگاه های خورشیدی و 90 مگاوات انرژی برق با نیروگاه های بادی تولید می شود، ابراز امیدواری کرد با تامین و پرداخت تسهیلات کافی، روند افزایش تولید انرژی های نو با سرعت بیشتری پیش رود.

 

عضو انجمن علمی انرژی خورشیدی با بیان اینکه ایران در تولید برق در منطقه رتبه نخست را در ختیار دارد و در دنیا چهاردهم است، گفت: در شرایطی که بالغ بر 25 میلیون مشترک در کشور وجود دارد و روستاهایی بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند، راندمان نیروگاه های ما 2 درصد زیر سطح استاندارد بین المللی است.

 

صادقیان افزود: کهنه بودن تجهیزات و قطعات نیروگاه ها یکی از عمده ترین دلایل این افت راندمان است.

 

99999999.jpg

 

عضو انجمن علمی انرژی خورشیدی با تاکید بر لزوم گسترش استفاده از انرژی های نو در کشور، گفت: زمانی که در ایران برای استفاده از انرژی های نو فعالیت می شد، هیچ یک از کشورهای منطقه به چنین امری فکر نمی کردند. ما برای نخستین بار در منطقه ساخت توربین های بادی را آغاز کردیم اما به علت پرداخت نشدن تسهیلات و عدم حمایت های کافی این روند بخوبی پیش نرفت.

صادقیان موازی کاری در زمینه تولید انرژی های نو را یکی دیگر از موانع پیشرفت این صنعت در کشور دانست و بر لزوم فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...