رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پایان نامه بررسی UML از نظر قابلیت پوشش به چارچوب زکمن توسط علی فتح االهی و به راهنمایی دکتر فریدون شمس در سال 1383 برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی تهران ارائه شد که فایل PDF اون رو از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

 

چکیده:

معماري سازماني به عنوان راه حلي جامع و راهبردي در مديريت، توسعه و نگهداشت سامانه هاي اطلاعاتي سازماني از نيمة دوم دهه ١٩٩٠ ميلادي به شدت مورد توجه قرار گرفته است. رويكرد موجود در اين روش مبتني بر ايده مديريت افقي ه جاي عمودي است كه در ضمن تفاوت هاي عمده اي با ساير رو ش هاي راهبردي پيشين نظير طرح هاي جامع دار د. معماري به تنهايي چيزي نيست مگر مجموعة بسيار وسيعي از مدل ها و توصيفات كه سازمان وفناوري اطلاعات را آنطور كه براي پشتيباني كس بوكار آن لازم است، شرح مي دهد.

چنين جنگل بزرگي از مدل ها را نمي توان بدون بهره گيري از ساختاري منطقي سازماندهي كرد چنين ساختاري چارچوب نام دار د چارچوب هاي فراواني براي معماري سازماني ارائه شده اند كه از ميان همة آنها چارچوب زكمن با توجه به قواعد حاكم بر آن و ميزان تأثير و تقدم بر ساير چارچوب ها يك نمونه شاخص به شمار م يرود. با اين همه اين چارچوب نيز در نوع خود و در زمان بكارگيري با مشكلاتي مواجه مي شود.

يكي از مشكلاتي كه براي استفاده از چارچوب زكمن وجود دارد، نبود مدل هاي هم جنس براي همة سلول هاي چارچوب است. اين معضل كه به نوعي پيش شرطي نيز براي حل ساير مشكلات گريبانگير چارچوب زكمن است در اين پايان نامه مورد توجه قرار گرفته است. راه حل ارائه شده مبتني بر استفاده از UML و نمايه كسب وكار آن است كه در حال حاضر به عنوان راه حل مناسب و برتر در مدل سازي سامانه هاي اطلاعاتي كاملا پذيرفته شده است.

به منظور بررسي صحت مدل هاي پيشنهاد شده، مدل هاي مزبور در يك مطالعة موردي روي يك سازمان كاري مورد آزمايش قرار گرفته اند. نتايج اين مدلسازي هم از حيث تطابق با قواعد حاكم بر چارچوب زكمن و هم از نظر ميزان مقبوليت عمومي مورد بررسي قرار گرفته است عليرغم اينكه نتايج حاصل ا اين مدلسازي رضايت بخش به نظر مي رسند اما به منظور پويايي بيشتر ايجاد مخزني مناسب براي چارچوب زكمن و ابداع روشي جديد در مدلسازي سازماني به عنوان راه هاي آينده در انتهاي اين پايان نامه پيشنهاد شده اند.

 

فهرست کلی مطالب:

فصل اول- معرفي

فصل دوم- آشنايي با ادبيات معماري سازماني

فصل سوم- چارچوب هاي معماري سازماني

فصل چهارم- انتخاب، تعريف و حل مسئله

فصل پنجم- مطالعه موردي

فصل ششم- نتيجه گيري

مراجع و منابع

 

دانلود پایان نامه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...