رفتن به مطلب

سومین توریست پرواز خصوصی // ورود بخش خصوصی به ماه !!


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

پیش بینی سومین توریست پرواز خصوصی فضایی/ ورود بخش خصوصی به ماه! سومین توریست پرواز خصوصی فضایی که میلیونری آمریکایی به نام "گرگوری اولسن" است می گوید درباره آینده سفرهای فضایی هیجان زده است به ویژه اگر این سفرها منجر شوند وی بار دیگر به فضا بازگردد. به گزارش خبرگزاری مهر، اولسن در سال 2005 با پرداخت 20 میلیون دلار برای خریداری صندلی در کپسول فضایی سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی دیدن کرد.

 

 

وی اکنون در انتظار فرصتی برای سفری دیگر به فضا است.به ویژه سفری که بتواند وی را برای بازدید از ماه به مدار این کره ببرد. تا کنون هیچ توریست فضایی در کپسول فضایی سایوز به فراتر از مدار زمین سفر نکرده است اما ماجراجویان فضایی در تلاشند تا چنین فرصتی را برای خود و دیگر علاقمندان به فضا به وجود آورند.

اولسن که برای تامین هزینه سفر اولش به فضا یکی از شرکتهای خود را به فروش رسانده بود می گوید برای سفر دومش نیز باید شرکتی دیگر را به فروش بگذارد. با کاهش یافتن صندلی های خصوصی برای سفرهای فضایی به سوی ایستگاه فضایی و بالا رفتن تقاضا برای فراهم آوردن فرصتهای بیشتر برای سفر به فضا، هزینه سفرهای فضایی مشابه سفر اولسن رو به افزایش خواهد گذاشت.

"گای لالیبرته" هفتمین توریست فضایی مبلغی در حدود 35 میلیون دلار برای سفر 12 روزه اش در اکتبر 2009 پرداخت کرد و احتمال افزایش یافتن این هزینه برای سفرهای احتمالی بعدی وجود دارد.

در صورتی که اولسن بتواند سفری دیگر به فضا داشته باشد اولین فردی نخواهد بود که برای بار دوم به این سفر ماجراجویانه می رود. "چارلز سیمونی" در مارچ سال گذشته برای بار دوم و با پرداخت 35 میلیون دلار از ایستگاه بین المللی فضایی دیدن کرد. وی تا کنون 60 میلیون دلار را صرف سفرهای فضایی خود کرده است.

اولسن می گوید برای دیدن آینده پروازهای فضایی و نقشی که آمریکا در آن به عهده دارد لحظه شماری می کند. از نمونه تلاشهای موفق این کشور در توسعه پروازهای فضایی تجاری پرتاب موفقیت آمیز راکت فالکن 9 بوده است که جمعه گذشته انجام گرفت.

اولسن با ابراز خرسندی از تلاش برای آغاز تجاری سازی پروازهای فضایی می گوید به راحتی می توان تاکسی های فضایی را تصور کرد که مسافران را از زمین به ایستگاه بین المللی برده و باز می گردانند. در عین حال امکان وارد کردن کره ماه به بخش خصوصی نیز به وجود خواهد آمد.

اولسن می گوید هر روز خاطرات سفر به فضای خود را مرور می کند. وی می گوید: پنج سال از سفر من به فضا گذشته است و روزی نبوده که من درباره آن فکر نکرده باشم. این سفر زندگی من را متحول کرد.

" زمانی که از فضا به زمین نگاه می کنید هیچ نشانه ای از حیات در آن نمی بینید. هیچ نشانه ای وجود ندارد که به شما بگوید رویدادی در زمین در حال وقوع است. زمانی که توانستم برای اولین بار این صحنه را ببینم با خود گفتم: وای! من خوشبخت ترین موجود جهان هستم که توانسته ام این منظره را تماشا کنم."

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...