رفتن به مطلب

روش مقابله با نگرانی ها.


ارسال های توصیه شده

برخی اوقات استرس منجر به پی آمدهای تهدید کننده سلامتی میگردد. اما حقیقت بی رحم این میباشد که در دنیای رقابت آمیز امروزه استرس به یک امر اجتناب ناپذیر بدل شده است. یک پژوهش بین المللی در رابطه با نگرانی و دلواپسی های مردم نشان داده است که 40 درصد اوقات نگرانی ما درمورد مسایلی است که هیچگاه به وقوع نخواهد پیوست و 30 درصد نگرانی های ما در مورد مسایلی میباشد که به پایان رسیده اند و درگذشته روی داده اند. 12 درصد نگرانی های بی مورد در رابطه با سلامتی میباشد و 10 درصد نگرانیهای متفرقه. تنها 8 درصد باقیمانده از نگرانیهای ما بجا و توجیه پذیر میباشند.

 

هر چند در صورتی که شما در گرداب نگرانی گرفتار گردید راه حلی برای رهایی یافتن از آن موجود است و آن تکنیک توقف افکار میباشد. تکنیکی که با آن میتوان به جنگ افکار آشفته و مستمر رفت. این تکنیک مستلزم زمان، شکیبایی و ممارست مداوم است. افکار مزاحم به آسانی دست از سر شما برنخواهند داشت بنابراین به محض آنکه با یک اندیشه مشکل ساز مواجه شدید در آن وقفه ایجاد کنید این عمل منجر به کاهش تدریجی در تکرار آن گشته و سرانجام سبب محو آن میگردد. ابتدا افکاری را انتخاب کنید که زیاد استرس زا نباشد سپس بتدریج به سراغ افکار تنش زا تر بروید تا بتدریج بر این تکنیک تسلط یابید. در کنار تکنیک توقف افکار شما میتوانید از نکات ذیل برای کنترل افکار منفی خود سود ببرید:

 

1- رویداد آینده را در ذهن مجسم کنید: شما قادرید از روی تجارب گذشته تعیین کنید که یک واقعه خاص و یا فردی که دلواپسش میباشید چگونه و به چه طریق شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. با این عمل آمادگی واکنش نشان دادن شما افزایش می یابد.

 

2- هدف خود را تعیین کنید: مشکل خود را مشخص کرده و بروی تمام جزئیات آن بیاندیشید و برای آن تدابیر مناسبی اتخاذ کنید. برای مثال از قبل خود را آماده کنید که چگونه با انتقاد برخورد کنید بدون آنکه دلخور شوید.

 

3- پیش از رویداد تمرین کنید: در صورتی که کاملا تمرین کنید میتوانید مطمئن گردید یک عملکرد بی نقص را ارائه خواهید کرد.

 

4- توسط یک فعالیت فرح بخش به خودتان استراحت دهید: هنگامی که برای یک فعالیت استرس زا آماده میگردید به خودتان زنگ تفریح بدهید. به پیاده روی بروید و یا به موسیقی گوش دهید.

 

5- انتظار بدترین ها را داشته باشید: به بدترین و غیر منتظره ترین اتفاقی که ممکن است روی دهد بیاندیشید و البته راه هایی که میتوانید با آنها مقابله کنید.

 

6- پیش از واقعه آرامش خود را حفظ کنید: درست پیش از واقعه آسوده خاطر باشید یک نفس عمیق و آهسته بکشید، مشتها و آرواره های خود را شل کنید و در صورتی که پاها را بروی هم انداخته اید از روی هم بردارید و بگذارید تمام بدنتان ریلکس گردد.

 

7- انتظار اندکی استرس را داشته باشید: مقدار اندکی استرس عملکرد را بهبود بخشیده و کارایی را افزایش میدهد.

 

8- برنامه ریزی کنید: دلواپسی هیچ چیز را حل نکرده و شرایط و نتیجه نهایی را نمی تواند تغییر دهد. تنها راه حل از طریق عمل می باشد. بنابر این بجای آنکه نگران مسایل مالی خود باشید برای بهبود شرایط مالی خود برنامه ریزی کرده و دست بکار گردید.

 

9- لبخند بزنید و زندگی خود را زیاد جدی نگیرید: حس شوخ طبعی به شما کمک می کند تا بر دلواپسی چیره گردید. خندیدن همچنین سبب تولید آندورفین میگردد که سبب تخفیف درد شده و ایجاد حس آرامش و سرور میکند. لطیفه تعریف کنید و یا فیلم کمدی نگاه نمایید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...