رفتن به مطلب

شیوه منحصر به‌ فرد اطباء چینی و هندی برای درمان آرتروز


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
شیوه منحصر به‌ فرد اطباء چینی و هندی برای درمان آرتروز[/h]

در طب باستانی اهالی آسیا شیوه‌های درمانی باور نکردنی اما راهگشایی برای درمان یکی از بیماری‌های بسیار دردناک و البته معلولیت‌آور وجود داشته است.

3391184_362.jpgبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابتلا به بیماری آرتروز سبب تورم مفاصل، دردناک شدن آنها و کاهش تحرک می‌شود. این بیماری معمولا در سالمندان سبب بروز مشکلات فراوان در زمینه تحرک می‌شود.

 

 

پزشکان مصرف برخی مواد غذایی و اصلاح رژیم غذایی را یک راه حل منحصر بفرد برای جلوگیری از ترویج بیماری و یا کنترل شدت بیماری می دانند.

 

 

بررسی‌های نشان می‌دهند، ماهی‌های روغنی، آووکادو، خوردن سبزی‌ مارچوبه، روغن زیتون،‌ آجیل، دانه‌های حبوبات و نیز آبگوشت حاوی عصاره استخوان گوساله، گاو یا گوسفند می‌تواند سبب استحکام استخوان ها و رفع التهاب مفاصل شود.

 

 

تنها در کشور انگلستان بر اساس آمارهای موجود بیماری آرتروز بر روی بیش از 8 میلیون و 750 هزار نفر اثر می‌گذارد.

 

 

مواد غذایی دیگری چون زرد چوبه، زنجبیل، گشنیز و جعفری نیز می‌توانند خواص ضد التهابی داشته باشند و سبب رفع درد ناشی از التهاب مفاصل و حتی شکستگی استخوان‌ها شوند.

 

بر اساس تحقیقات نوعی ماده شیمیایی در ترکیب روغن زیتون به نام Olecanthal وجود دارد که مشابه داروهای غیر استروئیدی است که جهت کاهش درد و التهاب تجویز می‌شود. این ماده مانع از تولید آنزیم التهابی در بدن می شود.

 

 

در میان دانه‌های آجیل، دانه‌هایی چون بادام، گردو، کدو تنبل، تخمه آفتابگردان و کنجد خام که بو داده نشده و غیر نمکی هستند بالاترین اثر برای حفظ ساختار استخوان و جلوگیری از بروز علائم آرتروز را دارند.

 

 

کارشناسان استفاده از زیتون خام و یا روغن زیتون در سالاد را بهترین شیوه استفاده از این دانه روغنی می‌دانند.

 

 

ادویه کاری نیز که حاوی زرد چوبه و دارچین است برای قرن‌ها در داروهای باستانی اطباء چینی و هندی برای کاهش درد مفاصل و افزایش انعطاف پذیری مفاصل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

 

ماده شیمیایی کورکومین در زرد چوبه اصلی‌ترین دارو برای مبارزه با ورم و درد مفاصل است و در انتهای سبزیجاتی چون کلم پیچ و اسفناج به خاطر وجود منیزیم و کلسیم در ساختار خود موادی مفید برای حفظ ساختار استخوان‌ها و حفاظت از مولکول های کنترل کننده التهاب بدن هستند.

 

 

کارشناسان مصرف خام این مواد غذایی را بهترین شیوه برای بدست آوردن بالاترین اثر دارویی آنها می‌دانند.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...