رفتن به مطلب

امروز؛ شورای امنیت توافق هسته‌ای ایران را به رای می‌گذارد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
امروز؛ شورای امنیت توافق هسته‌ای ایران را به رای می‌گذارد[/h]

قطعنامۀ مربوط به جمع بندی گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 امروز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته می‌شود.

3389642_410.jpgبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ِ آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: قرار است شورای امنیت سازمان ملل توافقنامه هسته ای تاریخی میان ایران و شش قدرت جهان را تصویب و مجموعه تدابیری را اتخاذ کند که به تحریم های سازمان ملل علیه این کشور پایان می دهد.

 

در عین حال این قطعنامه که قرار است روز دوشنبه درباره آن رای گیری شود سازوکاری را برای " بازگشت " تحریم های سازمان ملل چنانچه ایران نتواند به تعهدات خود عمل کند فراهم می آورد.

 

 

پیش نویس قطعنامه ای که آمریکا تهیه کرده است به احتمال زیاد به اتفاق آراء تصویب خواهد شد؛ زیرا پنج عضو شورای امنیت که دارای حق وتو هستند و به همراه آلمان درباره این توافق با ایران برای مهار برنامه هسته ای این کشور گفتگو کردند آن را تایید کرده اند.

 

 

ده عضور غیردائم شورای امنیت نیز از جزئیات پیش نویس این قطعنامه مطلع شدند و هیچ‌یک از آنها به متن این پیش نویس اعتراض نکردند.

 

 

دیپلمات ها اعلام کردند رای گیری قرار است ساعت نه بامداد به وقت محلی ( 13 به وقت گرینویچ ) و زودتر از معمول انجام شود؛ زیرا وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواهان آن هستند که این قطعنامه پیش از گفتگوهای آنها درباره توافق هسته ای ایران به تصویب برسد.

 

 

این گفتگوها قرار است بعدازظهر دوشنبه در بروکسل برگزار شود.

 

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان 23 تیرماه پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر برجام به جمع‌بندی دست یافتند.

 

 

مطابق با این جمع‌بندی، ایران در ازای رفع تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را بر برنامه هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...