رفتن به مطلب

پایان دوران اوج شرکت اپل


ارسال های توصیه شده

یادداشت/

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

اگر شما هم پیگیر اخبار فناوری باشید احتمالا شنیده اید که ساعت هوشمند اپل در هفته های اخیر با کاهشی 90 درصدی در بخش فروش مواجه شده است، موضوعی عجیب با توجه به سابقه درخشان این شرکت.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛بر اساس جدیدترین گزارشات منتشر شده شرکت اپل با کاهشی 90 درصدی در زمینه فروش ساعت های هوشمند مواجه شده است. این شرکت پس از اولین روزهای آغاز فروش این محصول با کاهش روزانه خریداران مواجه شده است،در حال حاضر میانگین فروش ساعت های این شرکت در هر روز برابر با 10 هزار تا 20 هزار عدد است؛ در حالی که در هفته های آغازین فروش این محصول اپل روزانه فروشی برابر با 200 هزار عدد را در اختیار داشت فروش محصولات مختلف ساعت های هوشمند این شرکت اخیرآ با کاهش شدیدی در فروش مواجه شده است.

 

 

3376432_801.png

3376433_952.jpg

 

شرکت اپل همیشه اطلاعات فروش محصولاتش را به صورت دقیق منتشر می کرده است اما اینبار تنها به صورت بسیار محدودی این اطلاعات را منتشر کرده است. موضوعی که باعث شده بسیاری از سرمایه گذران این شرکت به شدت نگران آینده محصول جدید آن بشوند.

اپل تاکنون پاسخی به سوالات خبرنگاران ارائه نداده است و احتمالآ تا مدتی دیگر نیز دراین زمینه صحبتی نخواهد کرد.

"اپل واچ" یکی از جدیدترین ساعت های هوشمند وارد شده به بازار است که سعی کرده با انواع دیگر ساعت های هوشمند رقابت کند. در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله سامسونگ، موتورولا و سونی به تولید این گونه محصولات پرداخته اند و توانسته اند به موفقیت خوبی در این زمینه دست یابند.

 

افراد بسیاری باور دارند که کاهش فروش این محصول مربوط به شرکت اپل نمی شود، بلکه این کل بازار است که در مقابل تکنولوژی ساعت های هوشمند مقاومت کرده است، این در حالی است که شرکت هایی همانند موتورولا و Pebble اخیرآ با ارائه جدیدترین سری ساعت های هوشمند خود توانسته اند سهم خوبی از بازار جهانی را به دست آورند. شاید این موضوع دلیل محکمی باشد بر اشتباهات شرکت اپل ، نه مقاومت بازار.

اینکه این آمار آیا نشان دهنده آینده ای نگران کننده برای شرکت اپل است هنوز مشخص نیست، همه محصولات جدید بعد از مدتی فروش بزرگشان را از دست می دهند و ساعت های اپل تنها 4 درصد از درآمد سالانه این شرکت را تشکیل می دهند. حال باید منتظر ماند تا ببینیم اقدام شرکت اپل برای رفع این مشکل چه خواهد بود.

 

 

 

3376434_233.jpg3376435_225.png

 

 

اپل در میان قدیمی ترین شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی قرار دارد. محصولات این شرکت از سال ها قبل همگام با شرکت هایی همانند مایکروسافت و ای بی ام وارد بازار شده اند، اما موفقیت اپل زمانی مشخص شد که استیو جابز در سال 2006 اولین بار از ایفون رونمایی کرد.

آیفون تلفن همراهی بود که در زمان خود در مقایسه با سایر گوشی های تلفن همراه امکاناتی بی نظیر را به کاربران ارائه می داد و به همین خاطر توانست به موفقیت عظیمی در بازار دست یابد و ارزش شرکت اپل را چندین برابر کند.

با این وجود در سال های اخیر محصولات اپل به رکود رسیده اند، به این شکل که دیگر هر سال نمی توانند امکانات بی نظیر جدیدی را وارد جهان کنند و در بسیاری از بخش ها از رقبا هم عقب افتاده اند.

 

شاید همانند بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی اپل هم دوران اوج خود را سپری کرده است، شاید هم این موضوع کاملآ بی اهمیت بوده و در آینده این شرکت اثر گذار نباشد.

 

 

 

گزارش:علیرضا عبداللهی

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...