رفتن به مطلب

سقوط بالگرد شرکت نفت در آبهای بوشهر/ اجساد 3 قربانی پیدا شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]سقوط بالگرد شرکت نفت در آبهای بوشهر/ اجساد 3 قربانی پیدا شد[/h] خلیج فارس: یک فروند بالگرد شب پر مربوط به شرکت نفت فلات قاره که از سکوی ابوذر یک مصدوم را به بوشهر انتقال می داد، 10 دقیقه پس از پرواز از صفحه رادار ناپدید شد. خلیج فارس: یک فروند بالگرد مربوط به شرکت نفت فلات قاره در آبهای بوشهر ناپدید شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ این بالگرد برای انتقال یک فرد مصدوم به بوشهر در ساعت 22 دیشب از سکوی نفتی ابوذر به پرواز درآمده بود، اما ده دقیقه پس از آن ناپدید شد.

سرنشنان این بالگرد 4 نفر شامل بیماری شاغل در نفت اهل اهواز و همراه وی، خلبان و کمک خلبان بوده است.

8:10 / فرماندار بوشهر در گفتگو با «خلیج فارس» ناپدید شدن بالگرد شرکت نفت فلات قاره را تایید کرد.

حسن ابراهیمی اظهار داشت: این بالگرد که شب پر می باشد، به سکوهای نفتی خدمات می داده که دیشب در حین فعالیت، بدون اعلام اضطراری از صفحه رادار خارج شده است.

ابراهیمی افزود: از همان ساعات اولیه تیم های بحران و تجسس برای پیگیری وضعیت این بالگرد فعال شده اند، اما به دلیل آنکه در ساعت شب امکان بررسی کاملی در دریا نبوده، تا صبح امروز خبر جدیدی از بالگرد در اختیار نیست.

به گفته وی، جستجو برای یافتن خبری از این بالگرد ادامه دارد.

مجتمع ابوذر بزرگترین میدان نفتی خلیج فارس در 75 کیلومتری غرب جزیره خارگ و شامل سه سکوی اصلی بهره برداری است.

c319a57e696e48f78790921ba73cc5b4e55ae853.jpg

احتمال سقوط بالگرد در عمق 40 متری خلیج فارس

9:30/ بخشدار خارگ از احتمال سقوط این بالگرد در عمق 40 متری خلیج فارس خبر داد و گفت: با همکاری مخابرات و از طریق موبایل یکی از سرنشینان، در تلاش برای یافتن محدوده قرارگیری آن هستیم.

عسکر زارعی در گفتگو با «خلیج فارس» اظهار داشت: فاصله سکوی ابوذر خارگ تا بوشهر 70 مایل دریایی است که براساس ارزیابی‌ها، این بالگرد در 20 مایل از سکوی ابوذر، از صفحه رادار نیروی دریایی سپاه و فرودگاههای بوشهر و خارگ ناپدید شد.

وی افزود: آخرین تماس خلبان با برج کنترل فرودگاه بوشهر بوده که اعلام کرد تا 10 دقیقه دیگر مقدمات فرود آن فراهم شود، اما بعد از آن از صفجه راهدار خارج شده است.

زارعی با بیان اینکه از همان دیشب تیمی برای بررسی موضوع در بخشداری خارگ فعال شد، افزود: نقشه های دالان هوایی که این بالگرد پرواز داشته مورد بررسی قرار گرفته و با همکاری کارشناسان بندر، مختصات آن روی دریا ترسیم شد، سپس 9 اکیپ در قالب شناورهای تندرو و تعدادی غواص به بررسی در این محدوده پرداختند، ضمن اینکه از بوشهر هم همین جستجو وجود داشته، ولی خبری از بالگرد و سرنشینان آن نشد.

بخشدار خارگ ادامه داد: همچنین شرکت فرودگاههای کشور نیز وضعیت این بالگرد را از فرودگاه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پیگیری کرده که آنها نیز ابراز بی اطلاعی نموده اند.

وی با بیان اینکه یک بالگرد هم از صبح امروز سواحل بوشهر، ریگ و بهرگان را مورد بررسی قرار داده اما اثری از این بالگرد یافت نشده، تصریح کرد: جدی ترین احتمال این است که بالگرد شرکت نفت به دلیل نقص فنی بدون آنکه قادر به اعلام وضعیتش به برج مراقبت باشد، در عمق 40 متری دریا سقوط کرده است.

زارعی که با «خلیج فارس» گفتگو می کرد، ادامه داد: این بالگرد به همراه فرد بیمار 4 سرنشین داشته که در تماس با موبایل یکی از آنها، اپراتور اعلام می کند "در دسترس نیست" و شرکت مخابرات استان به ما گفته می تواند با ارسال پیامک، محدوده قرار داشتن تلفن را تعیین نماید تا جستجو برای یافتن بالگرد و سرنشینان آن دقیق تر دنبال شود.

قطعاتی از بالگرد پیدا شد

11:10 / بخشدارخارگ از یافتن تجهیزاتی از بالگرد ناپدید شده در 16 مایلی سکوی نفتی ابوذر خبرداد گفت: گشت‌های هوایی تجسس و نجات خارگ قطعاتی شامل یک کسپول هوا، 2 صندلی بالگرد وجلیقه نجات مربوط به بالگرد ناپدید شده در 16 مایلی سکوی نفتی ابوذر خارگ یافتند. عسکر زارعی با بیان اینکه 9 تیم شناوری اکنون در منطقه تردد بالگرد در حال جست‌وجو هستند گفت: عمق دریا در سکوی نفتی ابوذر بیش از 40 متر است که تجسس و نجات تیم‌های شناوری، غواصی و هوایی در حال اجرا است.

 

اسامی مفقودین

 

براساس اطلاعیه شرکت نفت فلات قاره، این بالگرد شامل 4 سرنشین بوده که کاپیتان علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی و رسول شجرات از همکاران شرکت ملی حفاری در این بالگرد بوده اند.

 

۳ غواص برای یافتن بالگرد به عمق خلیج فارس زدند

13:5/ بخشدار خارگ گفت: براساس تجهیزات بدست آمده از بالگرد ناپدید شده خارگ سه غواص به عمق ۳۷ متری خلیج فارس در ۱۶ مایلی سکوی نفتی ابوذر اعزام شدند.

عسکر زارعی اظهار داشت: برای یافتن بالگرد و سرنشینان بالگرد سه غواص حرفه‌ای دقایقی پیش به عمق 37 متری خلیج فارس در 16 مایلی سکوی نفتی ابوذر اعزام شدند.

شانس زنده بودن 4 سرنشین زیر یک درصد است

13:30 / مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات گفت: تا به حال از سرنشینان بالگرد ناپدید شده خارگی اطلاعاتی یافته نشده است.

مرتضی مرتضوی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: ساعت 12:30 شب گذشته جمعیت هلال احمر از این واقعه خبردار شد و سه تیم دریایی از سازمان امداد و نجات شهرستان‌های گناوه و بوشهر متشکل از 12 غواص برای یافتن سرنشینان این بالگرد به جست‌و‌جو در حدود 20 مایلی شهر بوشهر پرداختند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مسئولیت پیگیری یافتن سرنشینان این بالگرد را بر عهده گرفته که احتمالا شانسی برای زنده یافتن آن‌ها وجود ندارد.

 

خبری از بالگرد و سرنشینان آن نیست

16:20 / بخشدار جزیره خارک گفت: جستجو تیم های امداد و نجات برای یافتن اثری از چهار سرنشین و بالگرد ناپدید شده از دید رادار در خلیج فارس با گذشت 16 ساعت از وقوع حادثه کماکان ادامه دارد.

عسکر زارعی درگفت وگو با ایرنا افزود: به رغم پیدا شدن برخی اشیا که احتمال داده می شود مربوط به بالگرد شرکت فلات قاره باشد اما با حضور غواصان در منطقه و غواصی در عمق 40 متری دریا اثری از لاشه بالگرد و یا سرنشینان آن یافت نشده است.

وی اظهارداشت: هم اینک هفت اکیپ امداد و نجات شامل شناورهای ناجی و پنج نفر غواص در حوزه میدان نفتی ابوذر در خلیج فارس در حال جستجو هستند.

بخشدار خارک یادآورشد: صبح امروز دو عدد صندلی ، سه جلیقه نجات ، یک قطعه فایبر گلاس و یک کپسول اکسیژن مخصوص بالگرد در 16 مایلی سکوی نفتی ابوذر پیدا شد که احتمال سقوط بالگرد ناپدید شده از صفحه رادار شرکت فلات قاره در خلیج فارس را تقویت کرد.

زارعی گفت: باتوجه به اینکه شاید اشیا یادشده مربوط به صیادان محلی باشد که برای مکان یابی موقعیت انداختن تور در آب دریا استفاده می کنند هنوز از سقوط حتمی بالگرد یادشده اطلاعی در دست نیست.

[h=2]جسد یکی از سرنشینان بالگرد پیدا شد[/h]

17:30 / بخشدار خارگ در گفتگو با «خلیج فارس» از پیدا شدن یکی از اجساد بالگرد سقوط کرده خبر داد.

عسکر زارعی اظهار داشت: این جسد دقایقی پیش در آبهای خلیج فارس پیدا شد که از شواهد موجود بر می آید که احتمالا مربوط به خلبان یا کمک‌خلبان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط لازم برای انجام کارهای مربوط به شناسایی جسد در جزیره خارگ ممکن نبود، این جسد توسط شناور ناجی در حال انتقال به بوشهر است.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به اینکه بالگرد حادثه دیده دارای چهارسرنشین بوده است، اضافه کرد: جستجو برای یافتن سه سرنشین دیگر این بالگرد ادامه داد.

 

 

 

اجساد 3 قربانی بالگرد پیدا شد

22:30 / معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار صداوسیما گفت: جسد سه تن از چهار سرنشین بالگرد امدادی شرکت نفت فلات قاره که دیشب در مسیر خارگ - بوشهر در آب های خلیج فارس سقوط کرد، پیدا شده است.

محمد حسن باستی با اشاره به این که این اجساد حدود 25 مایلی جزیره خارگ پیدا شده است، افزود: جسد یک نفر قابل شناسایی است اما جسد دو تن دیگر کامل نیست و بخش هایی از بدن آنها پیدا شده است.

وی گفت: فردا جست و جو برای یافتن جسد چهارمین سرنشین ادامه خواهد یافت.

جانشین رئیس ستاد بحران استان بوشهر افزود: امروز صبح تلاش داشتیم که با رهگیری شماره تلفن دو تن از سرنشینان، بتوانیم ردی از آنها پیدا کنیم که مشخص شد یکی از تلفن ها تا یک دقیقه پیش از حادثه در حال مکالمه بوده و سپس قطع شده است.

وی گفت: با توجه به این که از لحاظ جوی مشکلی نداشتیم به نظر می رسد علت حادثه نقص فنی بالگرد باشد.

باستی اضافه کرد: 20 فروند شناور متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و ارتش و فلات قاره، یک فروند بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، دو تیم هشت نفره غواصی و گشت های مرزبانی نیروی انتظامی بوشهر و خارگ در عملیات جست و جو مشارکت داشتند.

بالگرد امدادی شرکت نفت فلات قاره خارگ با چهار سرنشین ساعت 22 و 10 دقیقه دیشب از سکوی نفتی ابوذر در 71 مایلی بوشهر برخاست که در 25 مایلی بوشهر ارتباطش با برج مراقبت قطع شد. این بالگرد که قرار بود یکی از کارکنان بیمار را به بوشهر منتقل کند ساعت 22 و 17 دقیقه در 63 مایلی بوشهر بوده و باید ساعت 22 و 40 دقیقه در بوشهر به زمین می نشست.

کاپیتان علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی و رسول شجرات سرنشینان این بالگرد بوده اند.

مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، که از این میدان بیشترین میزان نفت کشور در خلیج فارس تولید می شود. بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه نفت خام درجا در مخزن میدان ابوذر وجود دارد که 20 درصد آن قابل برداشت است .بهره برداری از این میدان سال 1355 آغاز شد و اکنون بهره برداری از آن بر عهده شرکت نفت فلات قاره ایران، است. نفت تولیدی این میدان با خط لوله ای به طول 81 کیلومتر به جزیره خارگ منتقل و از آنجا پس از فراورش صادر می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...