رفتن به مطلب

کسب مقام هفتم تیم المپیاد ریاضی ایران


ارسال های توصیه شده

olampiyade_riyazi.jpgتیم المپیاد ریاضی ایران در پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی توانست با کسب ۳ مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز به مقام هفتم جهان برسد.

 

به گزارش راسخون ، حسن ساعی دهقان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفتگو با مهر گفت: در پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی علی صیادی، آریا حلاوتی، مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا و امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی نبی به مدال برنز دست یافتند.

ساعی افزود: تیم ایران باکسب ۱۴۵ نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.

 

time_olampiyade_riyazi.jpg

وی خاطرنشان کرد: پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت ۱۰۴ کشور از ۱۳ تا ۲۵ تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شد.

 

 

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: تیم ایران باکسب ۱۴۵ نمره در رده هفتم جهان قرار گرفت و کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های دشوار این المپیاد در سالهای اخیر بوده است افزود: تنها ۳۹ نفر از جمع ۶۲۴ دانش آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شده اند که ۳ مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

ساعی دهقان افزود: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه ۲۶ تیرماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش وپرورش، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...