رفتن به مطلب

ارتباط داروهای ضد افسردگی و آب مروارید


ارسال های توصیه شده

محقق ایرانی مرکز مطالعات سلامت ونکوور طی مطالعه ای موفق به یافتن رابطه میان استفاده زیاد از داروهای ضد افسردگی و افزایش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید چشم شد که اگر این نتایج در آینده مطالعات به اثبات برسد پزشکان در تجویز دارو باید دقت بیشتری کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر : 05238 تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۹

 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این یافته که در نشریه Ophthalmology، مجله ویژه آکادمی چشم پزشکی آمریکا منتشر شده است ارتباط میان دو نوع از داروهای پر مصرف ضد افسردگی و این اختلال چشمی را آشکار کرده است.

 

به گفته مهیار اطمینان داروی ضد افسردگی SSRI و "آمانتدین" که بیشتر برای درمان پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرد با بروز آب مروارید در چشم انسانها ارتباط دارد.

 

اطمینان طی این مطالعه اطلاعات مربوط به 19 هزار نفر از افراد بالای 65 سال را مورد بررسی قرار داد. به گفته وی عدسی چشمها از گیرنده های سروتونین برخوردار است و مطالعات حیوانی نشان داده اند بالا بودن میزان سروتونین می تواند منجر به کدر شدن عدسی چشم و شکل گرفتن آب مروارید در چشم شود.

 

اطمینان می گوید: "در صورتی که این یافته در آینده مطالعات به اثبات برسد پزشکان و بیماران باید در هنگام تجویز و استفاده از داروهای SSRI به ویژه برای بیماران سالخورده، دقت بیشتری به خرج داده و خطر بروز آب مروارید را در نظر داشته باشند.

 

بر اساس گزارش نچرال نیوز، نتیجه این مطالعات چند روز پس از موفقیت دانشمندان کالیفرنیا در تولید شبکیه چشم انسان از سلولهای بنیادین جنینی منتشر شده است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...