رفتن به مطلب

اختلال استرس پس از سانحه و سؤالات متداول در مورد آن


ارسال های توصیه شده

اختلال استرس پس از سانحه یک بیماری روانی است که به‌عنوان یک اختلال اضطرابی طبقه‌بندی می‌شود. این اختلال در نتیجه یک اتفاق تهدید کننده حیات یا یک تجربه دردناک در بیمار ظاهر می‌شود.

 

روان پزشکان در پاسخ به این سؤال که زنان بیشتر دچار این اختلال می‌شوند یا مردان، می‌گویند: زنان دو برابر بیشتر از مردان ممکن است از این اختلال رنج ببرند و تخمین زده می‌شود تقریباً 5 میلیون نفر در ایالات متحده از این بیماری در عذاب باشند.

 

بلایای طبیعی و حوادث جدی تهدیدکننده حیات فیزیکی و روانی، همگی در بروز این اختلال مقصر هستند.

 

افراد مبتلابه این اختلال از مشکلات خواب، مشکلات تمرکز، تحریک‌پذیری بالا، خشم، کاهش حافظه، بهت و کابوس‌های شبانه بعلاوه فوبیا و ترس مرضی رنج می‌برند.

 

در میان علائم خشم مشکلات عمده‌ای را در زندگی اشخاص مبتلا به اختلال پس از سانحه به وجود می‌آورد. خشم یک واکنش مشترک به رویدادهایی است که به نظر می‌رسد ناعادلانه هستند و از فرد یک قربانی ساخته‌اند. بنابراین ممکن است در اکثر بیماران این اختلال، رفتارهای خشونت‌آمیز دیده شود.

 

اما علائم این اختلال در کودکان چیست؟

 

یکی از واضح‌ترین علائم شب‌ادراری است. به‌غیراز این علامت، رفتارهای مخرب بعد از ابتلا به این اختلال در کودکان دیده می‌شود.

 

روان‌درمانی و دارودرمانی ازجمله راهکارهای درمان اختلال استرس پس از سانحه هستند. روان‌درمانی شناختی و استفاده از داروهای ضدافسردگی برای درمان استرس پس از سانحه تأییدشده است. به‌هرحال حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و نمی‌توان گفت از این اختلال باید پیشگیری کرد اما بالا بردن دانش در مورد راه‌های کنار آمدن با این اختلال، برای جلوگیری از عود علائم در بیماران بسیار مؤثر است.

-

-

08923656970143889635.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...