رفتن به مطلب

مدیر منابع امور جنگلی معرفی شد


ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD=colspan: 3]صبح روز دوشنبه طی حکمی از سوی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دکتر فریبرز غیبی به عنوان سرپرست دفتر منابع امورجنگلی معرفی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها - غیبی با منابع امور جنگلی بیگانه نیست زیرا از سال 78 در این دفتر کارشناس، رییس گروه، معاون و سال های 89 و 90 مدیرکل این دفتر بوده است.

بهزاد انگورج معاون امور جنگل در مراسم معارفه فریبرزغیبی از دکتر رضا احمدی که پیش از این رییس مرکز جنگل های خارج شمال بود تقدیر کرد و گفت: احمدی در این حوزه منشاء اثرات خیر بود و اکنون با توجه به شرایط موجود به عنوان مدیر منابع طبیعی استان ایلام انجام وظیفه می کند.

انگورج در بخشی از سخنان گفت: فعالیت های منابع طبیعی در حوزه جنگل را باید آسیب شناسی کنیم و مدیریت آن را از حاکمیتی صرف به سمت تصدی گری هدایت نماییم .

وی گفت: سیاست سازمان جنگل ها توسعه مشارکت است و رویکردها و برنامه های اجرایی آن باید در این مسیر قرار گیرد.

 

خروج دام از جنگل سنتی و ناکارآمداست

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، اجرای برخی از طرح های جنگلداری نظیر بهره برداری و طرح خروج دام از جنگل را سنتی و ناکارآمد خواند و افزود: ادامه این روش مشکلات ذینفعان را روز به روز بیشتر می کند.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی طرح خروج دام از جنگل را مطرح و با روش هایی دیگر آن را اجرا کردیم که نتیجه ای را در برنداشت زیرا وقتی ارتباط دامدار و معیشت او با جنگل قطع شد تعارضات با جنگل روز به روز بیشتر شد و دامدار ناچار شد به حاشیه شهرها پناه ببرد و مشکلات اجتماعی و فرهنگی برایش رقم بخورد.

وی با بیان اینکه با رویکرد مشارکتی و برنامه محور باید حرکت کنیم خاطر نشان ساخت: مطالعات در حوزه جنگل باید همسونگرانه انجام شود تا به پایداری در منابع طبیعی بینجامد.

 

کارهای گذشتگان را فراموش نمی کنم

در ادامه فریبرزغیبی مدیر جدید دفتر منابع امور جنگلی گفت: پایه مدیریت جنگل های خارج از شمال از شمال آغاز شده است و مدیرانی که قبل از بنده دراین حوزه بوده اند هیچ گاه خدمات آنان را از یاد نمی برم.

وی مهندس شاه بیگی، جمشید آقازمانی ، پیمان یوسفی آذر، کامران پورمقدم و رضا احمدی را از مدیران برجسته این دفتر نامبرد که منشاء و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

غیبی در ادامه تصریح کرد: از فعالیت های انتزاعی پرهیز کرده و تمام فعالیت های حوزه جنگل های خارج از شمال با تعامل همکاران و در قالب طرح های مشارکتی انجام خواهد شد.

DSC_8374.JPG

 

DSC_8371.JPG

 

DSC_8360.JPG

 

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...