رفتن به مطلب

سرشماری زیستگاه یوزپلنگ آسیایی با روش‌های نوین


ارسال های توصیه شده

[h=3]سرشماری زیستگاه یوزپلنگ آسیایی با روش‌های نوین[/h] 15-6-23-12281502x1smhi.jpg

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ‌های آسیایی گفت: در تلاشیم تا روش‌های سرشماری زیستگاه‌های یوزپلنگ‌های آسیایی از لحاظ وضعیت طعمه به روش‌های نوین و با استفاده از پهپادها انجام شود.

 

به گزارش ايرنا، هومن جوکار روز دوشنبه گفت: اکنون روش‌های سرشماری زیستگاه‌ها از لحاظ وضعیت طعمه به روش سنتی و متفاوت انجام می‌شود، به عبارتی هر محیط‌بان در هر منطقه حفاظت شده به روش خودش این کار را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در نهایت اطلاعاتی که از روش‌های مختلف سرشماری به دست می‌آید زیاد با استانداردها مطابقت ندارد از این رو قابل استناد نیست.

وی با بیان این که بر این اساس طرحی را از سال گذشته آغاز کردیم گفت: در این طرح تلاش شد از پهپادها برای سرشماری علفخواران به عنوان طعمه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
استفاده شود که تاکنون در دو منطقه انجام شده است اما در این میان مقرون به صرفه بودن و سادگی روش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جوکار ادامه داد: ساخت پهپاد هزینه زیادی به همراه دارد از این رو در صدد مکاتبه با چند شرکت مونتاژ پهپاد هستیم که برآورد شود که ساخت هفت تا هشت پهپاد به چه میزان اعتبار نیاز دارد تا بعد از آن تصمیم نهایی در مورد ساخت این وسیله و استفاده از آن در عملیات پایش اخذ شود.

وی تاکید کرد: در دو ایستگاه استفاده از پهپاد در سرشماری مورد استفاده قرار گرفته است که نتایج، کاربردی بودن آن را مورد تایید قرار داده است اما باید مقرون به صرفه بودن نیز مورد بررسی قرار گیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...