رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می‌شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینکه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم جهت حفظ و حراست از این ثروت ملی، توجه لازم را مبذول نمی‌دارند و از سالیان گذشته انواع پوست، سالامبور و محصولات نیمه ساخته چرمی‌از کشور ما با دیدگاه سنتی صادر گردیده است که عمده صادرات ایران بر حسب آمار موجود مختص به صدور سالامبور و کراست بوده است و این در حالی است که می‌توان ارزش افزوده زیادی را از طریق تولید محصولات ساخته شده چرمی‌به وجود آورده و به تبع آن درآمد ارزی بالایی را تحصیل نمود. بویژه اینکه محصولات چرمی‌از تنوع بالایی برخوردار بوده به نحوی که تنوع این محصولات بالغ بر ۶۰ نوع می‌گردد و هر ساله در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی نمایشگاههای محصولات چرمی‌به نمایش گذاشته می‌شود که متأسفانه نقش کشور ما علی رغم امکانات بالقوه و بالفعل در این نمایشگاهها بسیار کم رنگ می‌باشد، برای مثال در سال ۱۳۷۶ در نمایشگاههای جهانی چرم و البسه چرمی‌در پاریس و بولونیا ایتالیا و بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان در کنار کشورهای پیشرفته جهان، کشورهای ترکیه، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، اتیوپی و بورکینافاسو دارای چندین غرفه بودند ولی هیچ اثری از محصولات و صنعتگران ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران نبود.

 

قطعاً وجود چنین نقیصه ای برایند عوامل متعددی است که شناخت آنها و بویژه حرکت در جهت رفع موانع، این امکان را فراهم خواهد ساخت تا به گونه ای شایسته استعداد و ظرفیت های خود را در صحنه بین الملل عرضه نماییم.

 

 

فهرست مطالب:

 

فصل اول - طرح تحقیق

بیان موضوع یا تعریف مسأله

ضرورت انجام تحقیق

پیشینه تحقیق

فرضیات

تعریف عملیات متغیرها

نوع تحقیق و دلایل آن

ابزار گردآوری داده ها

جامعه آماری

مراحل انجام تحقیق

تعریف مفاهیم

محدودیت ها

 

 

فصل دوم - ادبیات تحقیق

تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی

تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم

مراحل ساخت چرم

عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم

الف- پوست

ب- چرم

انواع چرم و موارد استفاده از آن

انواع محصولات چرمی

بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن

تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه

جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور

آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی

نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال

تعریف استراتژی

نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی

الف- استراتژی جایگزینی واردات

ب- استراتژی توسعه صادرات

انواع استراتژی های رقابتی عام

رهبری در هزینه

تمایز محصول

تمرکز (محدودنگری)

میانه روی

تعریف بازاریابی

استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار

۱- استراتژی بازاریابی یکسان

۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی

۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی

ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار

تقسیم بندی بازار های بین المللی

استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی

آمیخته محصول

اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی

آمیخته تشویق و ترفیع

اجزای تشویق و ترفیع

توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی

تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی

۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل

۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad) 83

3- تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter)

4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market)

5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program)

6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition)

 

 

فصل سوم – روش تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

روش جمع آوری اطلاعات

منابع اطلاعات ثانویه

منابع اطلاعات اولیه

روش اجرای پرسشنامه

جامعه آماری

نمونه آماری

تهیه و تنظیم پرسشنامه

نحوه توزیع سوالات پرسشنامه

روشهای آماری مورد استفاده

 

 

فصل چهارم – جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراکز نمونه گیری شده

آماره آزمون

سوالات مربوطه

بررسی فرضیه ۲

آماره آزمون

آزمون فرضیه ۲

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی

بررسی فرضیه ۳

آماره آزمون

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی

سوالات مربوطه

بررسی فرضیه ۴

آزمون فرضیه ۴

آزمون فرضیه ۴

سوالات مربوطه

بررسی فرضیه ۵

آزمون فرضیه ۵

تذکر

سوالات مربوطه

بررسی فرضیه ۶

آماره آزمون

آزمون فرضیه ۶

سوالات مربوطه

 

 

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۱

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۲

نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه ۳

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۴

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۵

پیشنهادات

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۴

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۵

پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه ۶

سایر پیشنهادات

سایر پیشنهادات

توصیه به سایر دانشجویان محققین

منابع

 

 

 

 

پسورد : www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...