رفتن به مطلب

معرفی یک اثر / کتاب دکتر حسین سعادت عضو شورای عالی سازمان جنگل ها انتشار یافت


ارسال های توصیه شده

کتاب GIS & Remote Sensing: Application in Natural Resources( کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی و تصاویر ماهواره ای در منابع طبیعی ) که توسط دکتر حسین سعادت عضو شورایعالی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به زبان انگلیسی در 155 صفحه تهیه و تدوین شده، چاپ و توسط انتشارات مربوطه روز سه شنبه دوم تیرماه 94 در سطح بین المللی توزیع می شود.55.jpg

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها- در این کتاب روش های موجود تهیه نقشه فرسایش خاک مورد بحث و بررسی قرار گرفته که بطور خاص به کاربرد تصاویر ماهواره ای در مطالعات فرسایش خاک و فاکتورهای موثر بر آن پرداخته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به نقش « لندفرم » به عنوان یک عامل موثر بر شناسایی پتانسیل های کاربری اراضی، پوشش گیاهی و فرسایش خاک، روش و مدل اتوماتیک طبقه بندی و تهیه نقشه لندفرم با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)ارائه و تشریح شده است.

شایان ذکر است روش و مدل کاربردی و جدیدی برای طبقه بندی و تهیه نقشه کاربری اراضی و پوشش گیاهی ارائه گردیده و سر انجام الگوریتم تهیه نقشه تیپ ها و شدت فرسایش خاک بر اساس آنالیز ترکیبی اطلاعات تصاویر ماهواره ای و لایه های کمکی شامل شیب اراضی، لندفرم، کاربری اراضی و وضعیت پوشش گیاهی نیز ارائه و تشریح شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...