رفتن به مطلب

علائم هشدار دهنده بیماری‌های چشمی در نوزادان را جدی بگیرید


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

انسداد مجاری اشکی نوعی بیماری چشمی در نوزدان است که تا سن شش ماهگی ظهور پیدا کرده و در صورت بروز علائم و پیگیری توسط والدین تاهجده ماهگی قابل درمان است.

3267072_800.jpgمحمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در رابطه با بیماری انسداد مجاری اشکی در نوزادان، در گفت‌وگو با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفت: بیماری انسداد مجاری اشکی از سه تا شش ماهگی در نوزادان ظاهر می‌شود و بر اثر عدم تکامل مجاری اشکی در نوزادان بروز می‌کند.

 

 

وی همچنین راجع به عوامل نشان دهنده این بیماری در نوزادان تصریح کرد: ریزش اشک، سوزش و یا توهم از جمله عواملی هستند که به والدین هشدار می دهند که نوزاد به بیماری انسداد مجاری اشکی مبتلا شده است.

 

 

این پزشک متخصص در ادامه اظهار کرد: از آنجا که احتمال بروز عفونت در این افراد زیاد است حتما باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند همچنین هر گونه علائم هشدار دهنده مانند حساسیت به نور و یا به هم چسبیدگی پلک‌ها مورد توجه قرار گیرد تا از بروز عفونت‌های مرتبط با این عارضه پیشگیری شود.

 

 

کی‌پور با اشاره به اینکه قطره‌های آنتی بیوتیک عموما برای کاهش علائم عفونت تجویز می‌شود، عنوان کرد: ماساژ کیسه اشکی- استفاده از کمپرس آب گرم و در صورت وخیم بودن وضعیت چشمی نوزاد عمل جراحی سونداژ می‌تواند در بهبود بیماری انسداد مجاری اشکی تا قبل از هجده ماهگی موثر باشند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مراجعات منظم هر سه الی شش ماه یک بار در مواردی که کودکان بیمار هستند و همچنین مشارکت فعال والدین در رفع این بیماری کمک شایانی خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...