رفتن به مطلب

فراخوان "حضور خونین" برای مقابله با حضور زنان در ورزشگاه‌ها


ارسال های توصیه شده

نصار حزب‌الله با انتشار فراخوانی خواستار "حضور خونین امت" برای مقابله با حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است. معاون روحانی پیش از مسابقات جهانی والیبال گفته بود مجوز حضور زنان برای مسابقه ۲۹ خرداد امضا شده است.

گروه انصار حزب‌الله و "اساتید و طلاب حوزه علمیه ایروانی" با انتشار فراخوانی خواستار مقابله با حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده‌ است. روزنامه ایران در شماره ۱۹ خرداد (نهم ژوئن) متن این فراخوان را که در جنوب و مرکز تهران پخش شده، منتشر کرده است.

در این فراخوان که در ستون "دیگه چه خبر" روزنامه ایران بازنشر شده، آمده است: «منتظر حضور خونین امت حزب‌الله در ۲۹ خرداد ۹۴ مصادف با دوم رمضان در ورزشگاه آزادی جهت مقابله و رویارویی با حضور زنان و نهی از منکر مسئولین وزرات ارشاد هستیم.»

در ادامه تأکید شده است: «ما مردم غیور و فرزندان حضرت روح‌الله قبل از علنی و مجاز شدن فحشای زنان هرزه در جامعه به ویژه ورزشگاه‌ها... با همه وجودمان ۲۹ خرداد به پا برمی‌خیزیم... وعده ما ورزشگاه ۱۲هزار نفری آزادی.»

۲۹ خرداد تاریخ مسابقه تیم‌های والیبال ایران و آمریکا در چهارچوب مسابقات جهانی والیبال است که در سالن ۱۲هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. فدراسیون والیبال اعلام کرده است که زنان اجازه خواهند داشت در این تاریخ برای تماشای این مسابقه وارد سالن آزادی شوند.

خشم حزب‌الله از تلاش‌های دولت روحانی

فدراسیون جهانی والیبال پیشتر از مسئولان وزرشی ایران خواسته بود شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند. این فدراسیون سال گذشته پس از بازداشت غنچه قوامی به دلیل تلاش برای تماشای بازی والیبال مردان به شدت از مقامات ایران انتقاد کرده بود.

رئیس ‌فدراسیون جهانی والیبال نیز با نوشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران خواستار برابری حقوق زنان با مردان برای تماشای مسابقات ورزشی شده بود.

پس از این اعتراض‌ها شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرده بود در جلسه‌هایی با حضور نماینده‌های وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش مجوز ورود زنان به ورزشگاه امضا شده و زنان برای تماشای مسابقات جهانی والیبال "نباید مشکلی داشته باشند."

این درحالی است که به گفته سخنگوی نیروی انتظامی این مجوز تا کنون ابلاغ نشده است. سعید منتظرالمهدی درنشست خبری ۱۸ خرداد تصریح کرد: «تاکنون هیچ ابلاغی درباره حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی چه در زمینه والیبال و چه در زمینه ورزش بسکتبال اعلام نشده است.»

او افزود: «وزارت ورزش، وزارت کشور و نیروی انتظامی سه هسته اصلی تصمیم‌گیری در این زمینه هستند و وزارت کشور که مرجع رسمی است تاکنون هیچ ابلاغی صادر نکرده و چون ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده، در نتیجه همچنان از حضور بانوان در سالن‌های ورزشی خودداری می‌شود. »

سخنگوی نیروی انتظامی تأکید کرد: «درباره عکس‌ها و فیلم‌هایی که از حضور بانوان به عنوان تماشاچی در مسابقات بسکتبال وجود دارد، اعلام می‌کنم این حضور بدون هماهنگی انجام شده و شاید تعداد اندکی که در سالن حضور داشتند، با هماهنگی و به عنوان میهمان در نشست حاضر شدند.»

تلاش‌های دولت روحانی برای فراهم کردن شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها خشم گروه‌های تندرو را برانگیخته است.

نشریه "یالثارات الحسین"٬ ارگان انصار حزب‌الله نیز پیشتر با اشاره به تاریخ ۲۹ خرداد و احتمال ابلاغ مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها هشدار داده بود اگر مسئولین از این "راه باطل" برنگردند، شاهد "یک روز تاریخی دیگر در تقویم حزب‌الله" خواهند بود.

این درحالی است که سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرده است که اگر مجوز حضو زنان در ورزشگاه‌ها به این نیرو ابلاغ شود، "نیروی انتظامی امنیت لازم را برقرار می‌کند".

210622_625.jpg210621_442.png

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...