رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 41
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بله...

 

بسیارعالی....دیدم راجبه دست خط انقدری ک اینجا بحث میشه....روی کارتون بحث ندارید....ب عنوان استارتر نذارید بحث تاپیکتون منحرف بشه....تا اگر بازدیدکننده داشتید جذب بشه....

سپاس...

 

:a030:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
بسیارعالی....دیدم راجبه دست خط انقدری ک اینجا بحث میشه....روی کارتون بحث ندارید....ب عنوان استارتر نذارید بحث تاپیکتون منحرف بشه....تا اگر بازدیدکننده داشتید جذب بشه....

سپاس...

 

:a030:

سلام

حرف شماکاملادرسته.... ولی من سعی می کنم به همه کسانی که شرکت می کنند احترام بزارم وپاسخ آنهارابدم ...

خب نبایدخودشون اینجابحث کنند یه موضوع ایجادکردم به عنوان خط ولی درهرصورت شمادرست میفرمایید.چشم دقت می کنم.:icon_gol:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
سلام

حرف شماکاملادرسته.... ولی من سعی می کنم به همه کسانی که شرکت می کنند احترام بزارم وپاسخ آنهارابدم ...

خب نبایدخودشون اینجابحث کنند یه موضوع ایجادکردم به عنوان خط ولی درهرصورت شمادرست میفرمایید.چشم دقت می کنم.:icon_gol:

 

سپاسگذارم....

میخواستم پستهای غیر مرتبط رو پاک کنم....

چون تاپیک از روالش خارج شده....

 

پس خودتون تاپیک رو حفظ کنید....

 

:a030:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

آقا این بحث جالبه و منم چند تا ایده خوب دارم و یک مدت بازی زیاد میکردم (برای تامین برق مورد نیاز کوره و بقیه متریال )

این حرکت ها شدنیه و چند تاشو انجام دادم

تنها هزینه فقط هزینه سرویس و احتمالا تعویض بود که شاید سالی یک بار اتفاق می افتاد

البته نمیدونم اینجا منظور در چه اسکیلی هستش

اما من فراتر از مورد نیازم نرفتم و برام جذابیتی نداشت

و نهایتا ختم شد به ران کردن دو تا کوره و چند تا میکسر

که سر جمع بیشتر از 400 آمپر نمیشد و فقط برای راه انداختن کار خودم بود

یک چیز شبیه ترش رو هم الان دارم کار میکنم برای رادارهای برد بلند و کوتاه که میدان نویز بالایی داره ولی خودش اینویزیبل هستش:ws3:

نویزشم فقط برای انحراف هستش که اگر به هر دلیلی چیزی به سمتش فایر شد منحرفش میکنه و اوشکول آباد غرب منفجرش میکنه

حالا ایناش زیاد مربوط به بحث تاپیک نیست

اما تامین برق مورد نیاز رو زیاد بازی کردم

الان بحث جدیه ؟

  • Like 5
لینک به دیدگاه
آقا این بحث جالبه و منم چند تا ایده خوب دارم و یک مدت بازی زیاد میکردم (برای تامین برق مورد نیاز کوره و بقیه متریال )

این حرکت ها شدنیه و چند تاشو انجام دادم

تنها هزینه فقط هزینه سرویس و احتمالا تعویض بود که شاید سالی یک بار اتفاق می افتاد

البته نمیدونم اینجا منظور در چه اسکیلی هستش

اما من فراتر از مورد نیازم نرفتم و برام جذابیتی نداشت

و نهایتا ختم شد به ران کردن دو تا کوره و چند تا میکسر

که سر جمع بیشتر از 400 آمپر نمیشد و فقط برای راه انداختن کار خودم بود

یک چیز شبیه ترش رو هم الان دارم کار میکنم برای رادارهای برد بلند و کوتاه که میدان نویز بالایی داره ولی خودش اینویزیبل هیتش:ws3:

نویزشم فقط برای انحراف هستش که اگر به هر دلیلی چیزی به سمتش فایر شد منحرفش میکنه و اوشکول آباد غرب منفجرش میکنه

حالا ایناش زیاد مربوط به بحث تاپیک نیست

اما تامین برق مورد نیاز رو زیاد بازی کردم

الان بحث جدیه ؟

 

 

 

سلام مهندس.....خوش اومدید ب بحث....استارتر میاد و جوابتون رو میده

این موردی ک برای رادارها گفتید....میشه بیشتر توضیح بدید...:w16:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
سلام مهندس.....خوش اومدید ب بحث....استارتر میاد و جوابتون رو میده

این موردی ک برای رادارها گفتید....میشه بیشتر توضیح بدید...:w16:

 

بله حتما

والا یک رادار هستش که روی پلتفرم یک جنگنده نصب میشه

بردش ماکسیمم 300 کیلومتره که البته برای درگیری های هوایی هستش

و برد زیادیه

در کنارش هم موضوع لاک کردن روی تارگت هستش که همزمان میتونه روی 29 هدف لاک کنه و به هیچ عنوان آنلاک نمیشه (یعنی تو بحث جنگ الکترونیک نمیتونن قفل راداری رو باز کنن چون اصلا متوجه نمیشن :whistle: و هواپیمای هدف وقتی متوجه میشه که موشک 7 متر باهاش فاصله داره و عملا با این مقدار حتی فرصت نمیکنه بگه مامان چون 6 متر برای موشکی که 5 ماخ سرعت داره اصلا به حساب نمیاد )

خودش اما مخفیه و اصلا شناسایی نمیشه مگر از نزدیک جنگنده دیده بشه (بصورت تصادفی که احتمالش نیم درصد هم کمتره چون سرچ میکنه و نمیذاره چیزی بهش نزدیک بشه ولی به هر حال بهش فکر شده)

وقتی هم دیده شد و به طرفش چیزی شلیک شد نیازی به مانور و .............. جنگنده نیست که برک کنه یا از دست موشک در بره !! و با آزاد شدن نویز بسیار زیاد و یک تارگت جعلی و شبیه سازی شده از خودش موشک به سمت دیگه ای میره و خودش میترکه

این سیستم دو نوع موشک رو هدایت میکنه که یکیشون وزنی حدود 520 کیلو داره و مسیر یابیش خاصه

و دیگری 117 کیلو

در اصل تا وقتی به چشم جنگنده دیده نشه عملا شناساییش غیر ممکنه

البته عملکردش هم با رادار گریز ها فرق داره

  • Like 4
لینک به دیدگاه
بله حتما

والا یک رادار هستش که روی پلتفرم یک جنگنده نصب میشه

بردش ماکسیمم 300 کیلومتره که البته برای درگیری های هوایی هستش

و برد زیادیه

در کنارش هم موضوع لاک کردن روی تارگت هستش که همزمان میتونه روی 29 هدف لاک کنه و به هیچ عنوان آنلاک نمیشه (یعنی تو بحث جنگ الکترونیک نمیتونن قفل راداری رو باز کنن چون اصلا متوجه نمیشن :whistle: و هواپیمای هدف وقتی متوجه میشه که موشک 7 متر باهاش فاصله داره و عملا با این مقدار حتی فرصت نمیکنه بگه مامان چون 6 متر برای موشکی که 5 ماخ سرعت داره اصلا به حساب نمیاد )

خودش اما مخفیه و اصلا شناسایی نمیشه مگر از نزدیک جنگنده دیده بشه (بصورت تصادفی که احتمالش نیم درصد هم کمتره چون سرچ میکنه و نمیذاره چیزی بهش نزدیک بشه ولی به هر حال بهش فکر شده)

وقتی هم دیده شد و به طرفش چیزی شلیک شد نیازی به مانور و .............. جنگنده نیست که برک کنه یا از دست موشک در بره !! و با آزاد شدن نویز بسیار زیاد و یک تارگت جعلی و شبیه سازی شده از خودش موشک به سمت دیگه ای میره و خودش میترکه

این سیستم دو نوع موشک رو هدایت میکنه که یکیشون وزنی حدود 520 کیلو داره و مسیر یابیش خاصه

و دیگری 117 کیلو

در اصل تا وقتی به چشم جنگنده دیده نشه عملا شناساییش غیر ممکنه

البته عملکردش هم با رادار گریز ها فرق داره

 

بسیار عالی....درود برشما....

خوب بحث تامین برقش ک مربوط ب این تاپیک هم میشه....ب چ صورته....

  • Like 4
لینک به دیدگاه
بسیار عالی....درود برشما....

خوب بحث تامین برقش ک مربوط ب این تاپیک هم میشه....ب چ صورته....

والا سه روش در نظر گرفتیم یکیش شیمیایی هستش که بحث گازه و شرایط خاصی داره

و دیگری یک اینورتر هستش

چون تو بحث افزایش ولتاز داستان کم شدت شدت جریان رو داشتیم زیاد روی اینورتر مانور ندادم و وقتی هم جریان بالایی میگیری مدت بهره برداری مناسبی نداره

ولی سومین روش عالی بود

دو تا ژنراتور سه فار در نظر گرفتیم که یکی وظیفه تامین جریان مورد نیاز رو داره و دیگری تامین جریان مورد نیاز محرک رو

یک چیزی شبیه به سیستم برق خودرو ولی تو برق خودرو باطری جریان اولیه برای استارت رو میزنه و بعد ژنراتور وارد بازی میشه که هم برق مورد نظر تامین میشه و هم باطری شارژ میشه که حالا اونجا ما آفتاماتو این حرفها هم داریم ولی توی این کار ما اصلا باطری وجود نداره( موتور محرک ما با احتراق کار نمیکنه پس یک ژنراتور اضافه داریم)

و استارت اولیه به وسیله هوای فشرده ای که در یک مخزن تقریبا کوچکه تامین میشه

زمانی هم که سیستم ران میشه کمپرسور روشن میشه و مخزن شارژ میشه که برای استارت بعدی آماده باشه و بعد از شارژ مخزن کمپرسور از مدار خارج میشه

محدودیتی هم برای استفاده نداره و اگر روی جت نباشه میشه یکسره روشن نگهش داشت و

و به سادگی با جریان ازت سیستم خنک میشه

(یک جریان ازت مدام دور ژنراتور و محرک میچرخه و این کار هم بدون کمپرسور انجام میشه و در اصل کار کمپرسور رو خود روتر الکتروموتور محرک انجام میده )

البته صدا هم کاملا گرفته شده چون همه به همدیگه کوبل نشدن

حالا بحث رو باز میکنم اگر تمایلی بود

اما به طور خلاصه اینجوری میشه گفت

یک الکتروموتور V دو ژنراتور رو به حرکت در میاره

یکی از ژنراتور ها مستقیم به سیستم راداری جریان میده

اما دومین ژنراتور میره تو یک پل و بعد تعدادی خازن (یک افت زمان کوچیک هستش برای چند ثانیه که اون خازنها این مشکل رو برطرف میکنن و زمان استارت رو با زمان یکدست شدن جریان مورد نیاز الکتروموتور تنظیم میکنن چون برای چند ثانیه برق مصرفی الکتروموتور محرک دیر تر میاد که برمیگرده به چند عامل که روش بحث میکنیم و رفت و برگشت جریان رو اینجا برطرف میکنیم تا یکدست بشه)

و بعد از این میدان کل جریانش رو میده به الکتروموتور محرک و برای چند دقیقه به یک کمپرسور

استارت هم تو یک تونل که شبیه به ساندویچه زده میشه ! در این تونل یکسری پروانه هستش که سرعت سیال رو میگیره

سیال هوای فشرده هستش و با فشار متوسط 150 بار وارد تونل میشه و پروانه اول بزرگ تره و اونو به حرکت در میاره ! پروانه بزرگ به تعدادی پروانه ریزتر وصله که وقتی بزرگه یک تکون میخوره کوچیکا چندین بار تکون میخورن (میشه گفت برعکس گیربکسه)

البته اشتباهم نشه و این شبیه به توربین نیست!!!

در نهایت پروانه آخری به یک شفت 20 سانتی وصله ! اونطرف شفت هم به ته روتر الکتروموتور ! البته بین این شفت و روتر الکتروموتور یک هرز گرد هم هست که وقتی موتور روشن شد پروانه هارو نچرخونه :whistle:

یکم بحث مکانیکی هم شد دور شدیم

شرمنده اما میشه از اونا هم کمک گرفت

  • Like 4
لینک به دیدگاه

والا سه روش در نظر گرفتیم یکیش شیمیایی هستش که بحث گازه و شرایط خاصی داره

و دیگری یک اینورتر هستش

چون تو بحث افزایش ولتاز داستان کم شدت شدت جریان رو داشتیم زیاد روی اینورتر مانور ندادم و وقتی هم جریان بالایی میگیری مدت بهره برداری مناسبی نداره

ولی سومین روش عالی بود

دو تا ژنراتور سه فار در نظر گرفتیم که یکی وظیفه تامین جریان مورد نیاز رو داره و دیگری تامین جریان مورد نیاز محرک رو

یک چیزی شبیه به سیستم برق خودرو ولی تو برق خودرو باطری جریان اولیه برای استارت رو میزنه و بعد ژنراتور وارد بازی میشه که هم برق مورد نظر تامین میشه و هم باطری شارژ میشه که حالا اونجا ما آفتاماتو این حرفها هم داریم ولی توی این کار ما اصلا باطری وجود نداره( موتور محرک ما با احتراق کار نمیکنه پس یک ژنراتور اضافه داریم)

و استارت اولیه به وسیله هوای فشرده ای که در یک مخزن تقریبا کوچکه تامین میشه

زمانی هم که سیستم ران میشه کمپرسور روشن میشه و مخزن شارژ میشه که برای استارت بعدی آماده باشه و بعد از شارژ مخزن کمپرسور از مدار خارج میشه

محدودیتی هم برای استفاده نداره و اگر روی جت نباشه میشه یکسره روشن نگهش داشت و

و به سادگی با جریان ازت سیستم خنک میشه

(یک جریان ازت مدام دور ژنراتور و محرک میچرخه و این کار هم بدون کمپرسور انجام میشه و در اصل کار کمپرسور رو خود روتر الکتروموتور محرک انجام میده )

البته صدا هم کاملا گرفته شده چون همه به همدیگه کوبل نشدن

حالا بحث رو باز میکنم اگر تمایلی بود

اما به طور خلاصه اینجوری میشه گفت

یک الکتروموتور V دو ژنراتور رو به حرکت در میاره

یکی از ژنراتور ها مستقیم به سیستم راداری جریان میده

اما دومین ژنراتور میره تو یک پل و بعد تعدادی خازن (یک افت زمان کوچیک هستش برای چند ثانیه که اون خازنها این مشکل رو برطرف میکنن و زمان استارت رو با زمان یکدست شدن جریان مورد نیاز الکتروموتور تنظیم میکنن چون برای چند ثانیه برق مصرفی الکتروموتور محرک دیر تر میاد که برمیگرده به چند عامل که روش بحث میکنیم و رفت و برگشت جریان رو اینجا برطرف میکنیم تا یکدست بشه)

و بعد از این میدان کل جریانش رو میده به الکتروموتور محرک و برای چند دقیقه به یک کمپرسور

استارت هم تو یک تونل که شبیه به ساندویچه زده میشه ! در این تونل یکسری پروانه هستش که سرعت سیال رو میگیره

سیال هوای فشرده هستش و با فشار متوسط 150 بار وارد تونل میشه و پروانه اول بزرگ تره و اونو به حرکت در میاره ! پروانه بزرگ به تعدادی پروانه ریزتر وصله که وقتی بزرگه یک تکون میخوره کوچیکا چندین بار تکون میخورن (میشه گفت برعکس گیربکسه)

البته اشتباهم نشه و این شبیه به توربین نیست!!!

در نهایت پروانه آخری به یک شفت 20 سانتی وصله ! اونطرف شفت هم به ته روتر الکتروموتور ! البته بین این شفت و روتر الکتروموتور یک هرز گرد هم هست که وقتی موتور روشن شد پروانه هارو نچرخونه :whistle:

یکم بحث مکانیکی هم شد دور شدیم

شرمنده اما میشه از اونا هم کمک گرفت

 

بسیار بزرگوارید.....خیلی جذاب و علمی جواب دادید.....فراوان از پاسختون لذت بردم

بسیار عالـــــــی....خوب این طرح...نمونه ساخته شده خارجی داره؟....یا نواوری خودتونه.....؟

  • Like 2
لینک به دیدگاه
بسیار بزرگوارید.....خیلی جذاب و علمی جواب دادید.....فراوان از پاسختون لذت بردم

بسیار عالـــــــی....خوب این طرح...نمونه ساخته شده خارجی داره؟....یا نواوری خودتونه.....؟

 

زنده باشی دوست عزیز

نه این طرح نمونه ای نداشته و ایده سالها پیش خودم بود که چندین مرتبه عملیاتیش کردم

و همونطور که عرض کردم بیشتر برای تامین نیاز شخصی ازش استفاده میکردم و وارد بحث های مربوط به برق نشدم و زمانی بهش برخورد کردم که تمرکزم کاملا در صنعت پتروشیمی بود و پیگیری تخصصی در حوزه برق نکردم

وقتی هم بحث تامین انرژی برای پرنده شد پیشنهادم رو به اون شرکت دادم

و استقبال شد .

و البته این یکی از روش ها بود

چندین روش برای این موضوع داشتم

  • Like 2
لینک به دیدگاه
زنده باشی دوست عزیز

نه این طرح نمونه ای نداشته و ایده سالها پیش خودم بود که چندین مرتبه عملیاتیش کردم

و همونطور که عرض کردم بیشتر برای تامین نیاز شخصی ازش استفاده میکردم و وارد بحث های مربوط به برق نشدم و زمانی بهش برخورد کردم که تمرکزم کاملا در صنعت پتروشیمی بود و پیگیری تخصصی در حوزه برق نکردم

وقتی هم بحث تامین انرژی برای پرنده شد پیشنهادم رو به اون شرکت دادم

و استقبال شد .

و البته این یکی از روش ها بود

چندین روش برای این موضوع داشتم

 

این ک فرمودید بسیار ارزشمنده....بهتون تبریک میگم....:w16:

بله چنین طرحی صددرصد استقبال کننده داره

 

امیدوارم تو تالار برق هم از این بحث استقبال بشه....و مابتونیم از تجربیات ارزشمندتون استفاده کنیم

  • Like 1
لینک به دیدگاه
آقا این بحث جالبه و منم چند تا ایده خوب دارم و یک مدت بازی زیاد میکردم (برای تامین برق مورد نیاز کوره و بقیه متریال )

این حرکت ها شدنیه و چند تاشو انجام دادم

تنها هزینه فقط هزینه سرویس و احتمالا تعویض بود که شاید سالی یک بار اتفاق می افتاد

البته نمیدونم اینجا منظور در چه اسکیلی هستش

اما من فراتر از مورد نیازم نرفتم و برام جذابیتی نداشت

و نهایتا ختم شد به ران کردن دو تا کوره و چند تا میکسر

که سر جمع بیشتر از 400 آمپر نمیشد و فقط برای راه انداختن کار خودم بود

یک چیز شبیه ترش رو هم الان دارم کار میکنم برای رادارهای برد بلند و کوتاه که میدان نویز بالایی داره ولی خودش اینویزیبل هستش:ws3:

نویزشم فقط برای انحراف هستش که اگر به هر دلیلی چیزی به سمتش فایر شد منحرفش میکنه و اوشکول آباد غرب منفجرش میکنه

حالا ایناش زیاد مربوط به بحث تاپیک نیست

اما تامین برق مورد نیاز رو زیاد بازی کردم

الان بحث جدیه ؟

سلام مهندس عزیزخیلی خوش آمدین..........

خب همون چندسال پیش هدف این بود که اگریک لامپ 12 یا 6 بتواندبرای مدتی طولانی یا سالی روشن بماند .90%طرح موفق شده.

اینم بگم طرح اولیه 80%میکانیکی بود بعددیدم تومیکانیک خیلی اتلاف انرژی داریم. گفتم بیام تمام اینهارا الکترونیکی کنم...........خلاصه این شد.(البته حرکت الکترونهاهم خودش اصطکاک داره -یاهمون گرما که یکی ازاین نطریات اینه که جریان راتوقطعات اصلی بارم پایین درخروجی طی چندمرحله تقویت کنیم!)

هدف کل یم اینکه یه وسیله درست شودکه خودش برق لازم خودش وهمچنین برق وسایل دیگرراتولیدکنه برای همیشه !

خودم عاشق کارهای نشدنیم! باورت میشه اولین کسی هستی که میگه میشه .

  • Like 3
لینک به دیدگاه
سلام مهندس عزیزخیلی خوش آمدین..........

خب همون چندسال پیش هدف این بود که اگریک لامپ 12 یا 6 بتواندبرای مدتی طولانی یا سالی روشن بماند .90%طرح موفق شده.

اینم بگم طرح اولیه 80%میکانیکی بود بعددیدم تومیکانیک خیلی اتلاف انرژی داریم. گفتم بیام تمام اینهارا الکترونیکی کنم...........خلاصه این شد.(البته حرکت الکترونهاهم خودش اصطکاک داره -یاهمون گرما که یکی ازاین نطریات اینه که جریان راتوقطعات اصلی بارم پایین درخروجی طی چندمرحله تقویت کنیم!)

هدف کل یم اینکه یه وسیله درست شودکه خودش برق لازم خودش وهمچنین برق وسایل دیگرراتولیدکنه برای همیشه !

خودم عاشق کارهای نشدنیم! باورت میشه اولین کسی هستی که میگه میشه .

 

آقا مخلصیم

یک خواهش ازت دارم جان من به من نگو مهندس بهش حساسیت دارم :icon_pf (34):

 

خب بریم سر بحث :ws3:

 

لامپ 6 یات 12 ؟ ببین عزیز در واقع اصلا فرقی نداره که بتونی یک لامپ 12 روشن کنی یا یک کوره 2 تنی !

ببین اولین اشتباه اینه که همه میگن یک چیز کوچیک ! ولی به خدا فرقی نمیکنه

10 سال پیش هم که روی بعضی از تکنولوژی ها کار میکردم همین اشتباهات مطرح بود

همه تکنولوژی ها انحصاری بود و دست دو سه شرکت خارجی !! اول که کسی جرات نمیکرد بره به اینا برسه و اگرم یک گروه بزرگ میومد بهشون بودجه میدادن بره بهش برسه اولین اقدامش ساختن یک بنچ اسکیل بود !! 200 نفر آدم مچل یک راکتور 2 لیتری میشدن و در آخر هم میترسیدن گازو تزریق کنن و بی خیال میشدن

از طرفی هم تکیه گاهشون مطالعات بود و مقالات !! خب اینا تکنولوژیه و وقتی در انحصاره تو مقاله و یا مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی چیزی جز پرتوپلا نمیشه ازش پیدا کرد

تو بحث برق هم همینه

وقتی میگی برق راه زیاد داره و راه مکانیکی خب محدوده به چرخش یک ژنراتور

برای چرخش این نیرو میخوای که این نیرو یا باید از طریق عوامل طبیعی تامین بشه (باد و جریان آب)

یا از طریق سوخت (از خودرو بگیر تا ژنراتورهای دیزل و گازی و حتی رکتیفایرها که و........ که از ساده در جاهایی که دارن اسکلت ساختمون جوش میدن میبینی تا نیروگاه ها)

یا شیمیایی (که منبع طولانی مدتش هیدروژن هستش)

یا نهایتا همین نیروگاه های اتمی

خب اگر بگیم بحث مکانیکیه

نمیشه روی بادو این حرفها حساب باز کرد (اگرم بشه خودم شخصا اعتقادی ندارم و نوعی جنگولک بازیه حالا هر چی هم تو کشورهای مختلف باشه ! جنگولک بازیه چون توان مناسبی نداره و محدود میشه به یک جریان فرعی)

میمونه بحث قدیمی یک نیروی محرک و یک ژنراتور

نیرویب محرک گفتم یا سوخت میخواد یا بازم برق یا بخاری خلاصه چیزی که بتونه این ژنراتور رو به حرکت در بیاره

و اینم باید در نظر گرفت که دور مناسب گردش رعایت بشه !!

ساده مثل خودرو که همون سوخته و موتور با کمک سوخت روشنه و ژنراتورهای دیگه هم همینه

حالا اگر قرار باشه ما سوختی نداشته باشیم و دقیقا از خود ژنراتورها برای تامین انرژی خود الکتروموتور استفاده کنیم فقط یک بحث وجود داره !! اول که گفتم من برای اینکه شدت جریانم کم نباشه و بار کمتری روی ژنراتور اصلیم باشه اومدم دو تا ژنراتور گذاشتم که تامین نیروی موتور از برق خروجی سیستم جدا باشه

تامین برق موتور نیاز به گردش منظم خود موتور داره اما یک اشکال داره که همون بحثه !!

قبل از توضیحش بذار یک سوال مطرح کنم تا بهتر موضوع درک بشه

به نظرت چرا گفتم ژنراتور ها سه فاز باشن ؟ ما نیاز به الکتروموتور سه فاز نداریم که 50 60 اسب قدرت داشته باشه و با یک تکفاز مشقی هم جواب میگیریم

اما چرا همچنان روی سه فاز کار میکنم ؟

بیا یک تعریف ساده و خارج از درس بکنیم

فرق برق سه فاز با تک چیه ؟ در مورد اون ضربه ها دارم صحبت میکنم :ws3:

 

سه تا فاز و یک نول بیکار !! این سه تا فاز پشت سر هم چیکار میکنن ؟ به ترتیب ؟ یک دومینو رو در نظر بگیر متوجه منظورم میشی ! یک ضربه دو ضربه و سه ضربه که بین این ضربه ها فاصله وجود داره

تک این بازی رو نداره !

یک جریان ساده هستش

تو پستهای قبلیم یک چیزی رو اشاره کردم

گفتم اگر موتور بچرخه ژنراتورم میچرخونه و برق برقرار میشه اما اگر سیمهای ژنراتور به خود موتور متصل باشه تا چرخش دستی رو برداریم جریان هم قطع میشه !! پس مگه ژنراتور برق تولید نمیکنه ؟ چرا نتونست موتور رو روشن نگه داره ؟ من با دست موتورو مثل هندل میچرخونم و موتورم ژنراتورو !! سیمهای ژنراتور به خود موتور وصله تا وقتی جریان برق برقرار شد دیگه من هندل نزنم و برق هم وصل شد!!! اما هندل رو که بی خیال شدم برق هم قطع شد :ws28:

نکته انحرافی اینجاست !! یک تا 3 ثانیه کسر زمان داریم بین جریان ( خداییش با تایپ کردن توضیحش سخته)

این زمان اندک و شاید کمتر و در حد یک جرقه !!! زنجیر رو پاره میکنه و جریان یکدست نمیرسه و خلا بین زنجیره باعث میشه موتور خاموش بشه

اون بالا گفتم اومدم برای این زمان یکسری خازن گذاشتم

اما این یک بخش موضوعه

چرا ؟ اگه گفتی ؟:ws3: خازن های من کمکم میکنن جریانم صافو یکدست بشه خب این درست تا حدی

اما فقط یکدست و صاف و اون کمبود (افت ولتاژ و آمپر که یهو ضعیف میشه و در نهایت قطع میشه ) چی میشه ؟

همه رو گفتما :ws28:

فقط باید بارها و بارها انجامش داد و مدام تصورش کرد تا نقاط ضعفش روشن بشه !! اینجاست که چیزای زیادی تو ذهن میاد تا این نقاط برطرف بشه

سوالارو جواب بده پیداش میکنی چون جواب سوالارو تو متنها دادم :ws3:

درضمن من هیچ چیزی رو نمیگم نمیشه همه چیز شدنیه ولی میطلبه بری تو بیابون و آزمایش کنی

مثل 10 سال پیش خودم که هر روز یک خاور سیلندر گاز میبردم تو بیابون و هر روزم تو یک بیمارستان بستری میشدم

در مورد بحث های گرما و............. که باید بگم با منی تو یمنی :ws3:

یک عمری از آب کره گرفتم

بذار بریم جلو از هم ژنراتورت رو سرد میکنم انگار خاموشه و هم موتورتو و گرمایی که میگی رو منتقل میکنم دو متر اونورتر باهاش یک توربینم برات میچرخونم یک برق دیگه :ws28: توربین هم حتما لازم نیست با یک سوپر هیت درگیر باشه که

یکی از تخصص های قبلیم ساختن واحدهای پتروشیمی با ظرفیت های بزرگ ولی در فضای کم بود

که کلی هم برقو و........... به عنوان محصول جانبی تولید میکرد

پس با منی تو یمنی (هرچند جنگه:ws3:)

 

یخه ابا شیخ (ناصر) هم بگیرید تو بحث باشه که بحث های مکانیکی بیشتر باز بشه

  • Like 3
لینک به دیدگاه

آقا اگر برقی ها مثل مهندسای مکانیک و شیمی بی حال نباشن همین موضوع رو تا ساخت یک نیروگاه تو بخش طراحی استارت کنم ؟

پایه اید یا ..................؟

برم مقام عظمای انجمن :ws28: رو یخه کنم امسال شرکت کنه که دیگه بحث برقیه نمیتونه بگه بحث پتروشیمیه

اگر هستید طراحی رو شروع کنم

من همین الان لشکر کشی میکنم تو پروفایل مقام عظمای انجمن

  • Like 3
لینک به دیدگاه
آقا اگر برقی ها مثل مهندسای مکانیک و شیمی بی حال نباشن همین موضوع رو تا ساخت یک نیروگاه تو بخش طراحی استارت کنم ؟

پایه اید یا ..................؟

برم مقام عظمای انجمن :ws28: رو یخه کنم امسال شرکت کنه که دیگه بحث برقیه نمیتونه بگه بحث پتروشیمیه

اگر هستید طراحی رو شروع کنم

من همین الان لشکر کشی میکنم تو پروفایل مقام عظمای انجمن

 

درود مهندس خیلی خوش آمدید

 

بچه های برقی همیشه پر انرژی بودند و هستند:w02:

 

خیلیم عالی چرا که نه..... امیدوارم بقیه بچه ها هم همکاری لازم رو داشته باشند..... من خودم علم قدرتیم خیلی پایین اما تا جایی که بتونم سعی میکنم حضور داشته باشم...

 

پس بی زحمت یه تاپیک دیگه تو بخش قدرت بزنید تا استفاده کنیم:a030:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
درود مهندس خیلی خوش آمدید

 

بچه های برقی همیشه پر انرژی بودند و هستند:w02:

 

خیلیم عالی چرا که نه..... امیدوارم بقیه بچه ها هم همکاری لازم رو داشته باشند..... من خودم علم قدرتیم خیلی پایین اما تا جایی که بتونم سعی میکنم حضور داشته باشم...

 

پس بی زحمت یه تاپیک دیگه تو بخش قدرت بزنید تا استفاده کنیم:a030:

 

آقا مهدی گل

سلامت باشی

قبلا هم فکر کنم در مورد همچین موضوعی یک گفتگو کرده بودیم

خیلی هم خوبه

آقا به نظرم استارتر خود بحث موضوع رو راهندازی کنه بهتره هوم ؟

البته دستور بدی اطاعت امر میکنم و من برای این میگم که بحث مورد علاقه خودش بود

یکم جدی ترش رو اونجا بزنه تا به بخش بندی برسیم

مثل تالار طراحی

میزدیم طراحی فلان واحد پتروشیمی

بخش مهندسای مکانیک رو جدا مهندسای شیمی رو جدا و.................

اینجا هم همینجوری ؟

بابا شما استادی باید خط بدی

iranpg عزیز بزن چشو بحث رو کور کن :ws28:

با آقا مهدی عزیز مشورت کن تاپیک های مربوطه رو ایجاد کن

روشن کنید دقیقا چی میخواید طراحی کنید و الی آخر

با بچه های تالار هماهنگ کنید دیگه

آقا خب من مهمون تالار شما هستم (چتر شدم :ws3:)

  • Like 2
لینک به دیدگاه
آقا مهدی گل

سلامت باشی

قبلا هم فکر کنم در مورد همچین موضوعی یک گفتگو کرده بودیم

خیلی هم خوبه

آقا به نظرم استارتر خود بحث موضوع رو راهندازی کنه بهتره هوم ؟

البته دستور بدی اطاعت امر میکنم و من برای این میگم که بحث مورد علاقه خودش بود

یکم جدی ترش رو اونجا بزنه تا به بخش بندی برسیم

مثل تالار طراحی

میزدیم طراحی فلان واحد پتروشیمی

بخش مهندسای مکانیک رو جدا مهندسای شیمی رو جدا و.................

اینجا هم همینجوری ؟

بابا شما استادی باید خط بدی

iranpg عزیز بزن چشو بحث رو کور کن :ws28:

با آقا مهدی عزیز مشورت کن تاپیک های مربوطه رو ایجاد کن

روشن کنید دقیقا چی میخواید طراحی کنید و الی آخر

با بچه های تالار هماهنگ کنید دیگه

آقا خب من مهمون تالار شما هستم (چتر شدم :ws3:)

 

 

نه دیگه شما که خودت واردی استارتشو بزن.....

 

ما هم میایم یاد بگیریمو سوال بپرسیم....:w02:

 

مهمون چیه اینجا خونه خودتونه.....هر کی تاپیک بزنه میشه میزبان بقیمونم میشیم مهمان:w02:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
نه دیگه شما که خودت واردی استارتشو بزن.....

 

ما هم میایم یاد بگیریمو سوال بپرسیم....:w02:

 

مهمون چیه اینجا خونه خودتونه.....هر کی تاپیک بزنه میشه میزبان بقیمونم میشیم مهمان:w02:

 

اطاعت امر استاد

  • Like 2
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...