رفتن به مطلب

چاق شدن بانوی من


ارسال های توصیه شده

قبل از ازدواج، ظاهر همسرم برایم خیلی مهم بود، به خواستگاری دختران زیادی رفتم اما هیچ‌کدام را نمی‌پسندیدم. تا این‌که با همسر فعلی‌ام آشنا شدم. ایشان علاوه بر این‌که دختر خوب و خانواده‌داری بود، ظاهر زیبایی هم داشت.

 

بعد از ازدواج هم در طول این سال ها، همیشه خوب و مهربان بوده است اما بعد از تولد اولین فرزندمان بسیار چاق شد. فکر می‌کردم به مرور زمان به شکل سابقش بر می‌گردد، اما این اتفاق نیفتاد. او هر ماه چاق‌تر می‌شود و در زیبایی ظاهرش تاثیر منفی زیادی گذاشته است. هم نگران سلامتی او هستم و هم از اینکه ظاهر زیبایش را از دست داده، ناراحتم! نمی‌دانم چگونه از او بخواهم تا فکری به حال این مشکل بکند. همیشه برای من ظاهر، اهمیت زیادی داشته و می‌ترسم این موضوع در ارتباط مان تاثیر منفی بگذارد. چگونه از او بخواهم برای رفع چاقی خود اقدام کند؟

 

 

*****

پاسخ مشاور: این که خانم‌ها بعد از زایمان تناسب اندام خود را از دست بدهند تا حدی طبیعی است که اغلب طی چند ماه یا حداکثر یک سال، به حالت قبل برمی‌گردند. البته کم کردن وزن آن هم با داشتن بچه کوچک، کار چندان ساده‌ای نیست. شما می‌توانید به همسرتان در این کار کمک کنید.

در درجه اول به او بگویید که دوست دارید مانند قبل خوش اندام باشد، البته این موضوع را طوری مطرح نکنید که متوجه شود اندام فعلی او باعث شده او را کمتر دوست داشته باشید وگرنه ممکن است تصویر ذهنی‌اش نسبت به بدنش منفی شود و حتی رابطه زناشویی‌تان سرد گردد.

 

 

بهترین روش این است که سلامت او را دستاویزی برای هشدار قرار دهید. به او بگویید که نگران از بین رفتن سلامتش هستید و می‌ترسید اضافه وزن به مرور زمان بر قلب، کبد و حتی زانوهایش تاثیر منفی داشته باشد.

 

 

برنامه‌ای بریزید که باهم ورزش کنید. مثلا فرزندتان را در کالسکه بگذارید و به پیاده‌روی بروید. اگر هوا سرد است ساعتی در نگه‌داری فرزندتان کمک کنید و از همسرتان بخواهید برای تغییر روحیه‌اش به ورزش برود.

 

یک برنامه غذایی سالم برای خانواده‌تان در نظر بگیرید. خرید تنقلات و فست فود‌ها را تعطیل کنید و در عوض از همسرتان بخواهید غذاهای سالم درست کند. اگر شما هم در این برنامه غذایی با او همراه باشید، رعایت کردن برایش آسان‌تر می‌شود.

 

اگر با محبت و با زبانی که باعث دلخوری نشود، از او بخواهید همان ملکه زیبایی قبل باشد، مطمئن باشید برای کم کردن وزن، اقدام می‌کند. اما این خیلی مهم است که احساس کند در محبت شما خللی ایجاد نشده است.

مراجعه به یک مشاور تغذیه می‌تواند کمک خوبی باشد. بعد از این‌که همسرتان ورزش و رژیم را شروع کرد، با مشاهده کوچک‌ترین تغییری، او را تشویق کنید و حتی برایش جایزه بخرید. از ظاهرش که زیباتر شده، تعریف کنید و به او نشان دهید که اگر سختی را تحمل می‌کند، ارزشش را دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...