رفتن به مطلب

خانه همسرم را کم دارد


ارسال های توصیه شده

همه چیز در زندگی‌مان خوب بود تا این که بعد از مدرسه رفتن فرزندمان، همسرم تصمیم گرفت که سر کار برود. من هم مخالفتی نداشتم چون ایشان تحصیلکرده و توانمند است و دوست داشتم که در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند، اما با رفتن ایشان به سر کار، تمام برنامه‌های زندگی‌مان به هم ریخت.

 

همسرم زن با نشاط و خوش‌خلقی بود که تازگی‌ها همیشه خسته است و حوصله ندارد یا مشغول انجام کارهای عقب مانده بیرون است یا با عجله مشغول کارهای مانده خانه! دیگر زمانی برای بامن بودن ندارد. عصبی شده و حتی به درس‌های فرزندمان رسیدگی نمی‌کند. وقتی هم شکایت می‌کنم، ناراحت می‌شود و می‌گوید تو مرا برای کارهای خانه‌ات می‌خواهی! در صورتی که من با رشد اجتماعی او موافقم، اما خانه او را کم دارد... .

 

پاسخ مشاور: یکی از مشکلاتی که چند دهه‌ای است خانواده‌ها با آن روبه‌رو شده‌اند، چگونگی مدیریت فعالیت‌های اجتماعی، اشتغال و تحصیل با وظایف همسری و مادری است. نمی‌توان به زنان معاصر گفت خانه‌دار باشند، اما باید به آنها کمک کرد تا اگر شاغل هستند باز هم خانه‌دار باشند، خانه‌دار به معنی مدیریت صحیح خانه!

همسر شما بعد از چند سال حضور در خانه، شاغل شده است. طبیعی است که در اوایل کار نتواند بین وظایف قدیم و جدیدش هماهنگی لازم را ایجاد کند. شما به عنوان همسر و شریک او باید در ایجاد این هماهنگی به او کمک کنید. این موضوع را خیلی راحت و بدون ناراحتی با او مطرح کنید. طوری که حس نکند شما با کار کردن او مشکلی دارید. همین جمله‌ای که در سوالتان بیان کردید‌، به او بگویید. اگر همسرتان بفهمد خانه او را کم دارد، به معنی کم آوردن حضور عاطفی و شادابی اوست، نه خدماتی که ارائه می‌دهد، احساس بهتری خواهد داشت.

 

همسر شما باید بتواند در طول زمان هم فعالیت‌های مورد علاقه‌اش را داشته باشد و هم در کنار آن همسر و مادر خوبی باشد. در حقیقت یک بانوی شاغل باید اولویت را به خانواده‌اش بدهد در غیر این صورت کمبود عاطفی که در خانه ایجاد می‌شود، به هیچ روشی نمی‌توان پر کرد. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید یک گفت‌وگوی دوستانه است. سعی کنید در کارهای خانه به او کمک کنید. حتی از همسرتان بخواهید کارهایی را که فکر می‌کند شما می‌توانید برای کمک انجام دهید، بگوید.

یادتان باشد که شما مهم‌ترین حامی او هستید. به شرطی که حس نکند در جبهه مقابل او قرار دارید. خانم‌ها با دریافت احساس مشارکت، همراهی بهتری از خود نشان می‌دهند. حتی در مورد کار او و مشکلاتی که خارج از خانه دارد ‌ باهم صحبت کنید. وقتی کنار او باشید، می‌توانید در ایجاد توازن بین مسئولیت‌های خانه و محیط کار به او کمک کنید. رفتار دوستانه شما می‌تواند همان همسر بانشاط سابق را به خانه‌تان برگرداند به شرطی که حس کند شما عشق و توجه او راکم آورده‌اید!

ندا داوودی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...