رفتن به مطلب

آموزش نصب ویندوز۷ روی نت‌بوک به وسیله فلش مموری


ارسال های توصیه شده

نصب یک سیستم عامل جدید مانند ویندوز۷ روی نت بوک بدون DVD یا دیسک به نظر باید آسان باشد.اما اگر میخواهید ویندوز۷ را روی یک نت بوک نصب کنید قبل از آن باید چند کار دیگر هم انجام بدید.

ما در این مقاله میخواهیم به شما چگونگی ساخت فلش مموری بوت ایبل را برای ویندوز های XP و ویستا آموزش دهیم. با ساخت فلش مموری بوت ایبل شما میتوانید ویندوز۷ را به وسیله فلش درایو USB روی نت بوک نصب کنید.

ابتدا شما به یک فلش مموری با ظرفیت حداقل ۴ گیگ برای کپی کردن فایل های نصب ویندوز۷ نیاز دارید. همچنین به نرم افزار ۷zip هم نیاز دارید. و اگر از ویندوز XP استفاده میکنید باید برنامه MBRWizard روی آن نصب باشد.

قبل از شروع ، شما باید Boot نت بوک خود را روی USB درایو قرار دهید. اینکار را میتوانید در قسمت تنظیمات BIOS انجام دهید. این تنظیمات با زدن کلید F2 ظاهر میشود.

برای اینکار ، هنگام روشن شدن نت بوک دکمه F2 را فشار دهید ، سپس به یک صفحه دیگر منتقل میشوید. در آنجا به تب Boot بروید ، سپس در لیست نمایش داده شده باید گزینه USB HDD در اول قرار گیرد که از این به بعد نت بوک با USB بوت شود.

فرمت کردن USB Flash Drive

فلش USB خود را به نت بوک متصل کنید ، سپس به My computer بروید و رویآیکون فلش مموری کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید ، حال در پنجره باز شده ، قسمت file system را روی NTFS تنظیم کنید.

Format.png

 

کاربران ویندوز XP توجه کنند که اگر در قسمت file system گزینه ای به نام NTFS وجود نداشت ، میتوانند از این آموزش برای اضافه کردن گزینه NTFS استفاده کنند.

فعال کردن پارتیشن فلش مموری

در این مرحله ، کاربران ویندوز XP باید از برنامه MBRWizard استفاده کنند. بعد از دانلود ، آنرا در درایو C کامپیوتر خود استخراج کنید. سپس صفحه داس ویندوز را باز کنید ، برای این کار روی دکمه Start کلیک کنید و بعد برنامه Run.. را باز کنید ، حالا در این صفحه کلمه CMD را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید.

شما باید از MBRWizard در داس استفاده کنید ، یعنی به وسیله MBRWizard باید پارتیشن بندی فلش مموری را فعال کنید. برای این کار چند دستور در داس تایپ میکنیم:

به ترتیب وارد کرده و Enter را بزنید.

cd\

cd mbrwiz2.0

mbrwiz list

همانطور که در عکس زیر میبینید ، بعد از وارد کردن این دستور ها باید چنین تصویری را ببینید. اینجا فلش مورد نظر ما Disk 1 هست.

fl1.png

 

پس از آن دوباره چند دستور دیگر باید وارد کنیم:

mbrwiz /disk=X /active=1 (منظور ازX در اینجا شماره درایو شما هست که باید به جای X وارد کنید)

بعد از زدن دکمه Enter با پیغام Are you sure you want to set the partition(s) Active? مواجه میشوید که باید Yes را وارد کنید.

fl2.png

 

حال فعال کردن پارتیشن در ویندوز ویستا.

کاربران ویندوز ویستا احتیاجی به دانلود برنامه MBRWizard ندارند و فقط کافیه به داس رفته و این دستور ها را وارد کنند:

Diskpart

list disk

بعد از وارد کردن این دستور ها ، سیستم به شما لیستی از درایو ها را نمایش میدهد که باید درایو خود را پیدا کنید. مثلا Disk 1

Select Disk X (منظور از X در اینجا شماره درایو است که باید به جای X وارد کنید)

List partition

Select partition 1

Active

بعد از وارد کردن این دستورات شما باید همانند تصویر زیر با پیغام Diskpart marked the current partition as active مواجه شوید.

fl3.png

 

استخراج کردن ویندوز۷

بعد از انجام کار های بالا حالا باید ایمیج ویندوز ۷ را در درایو C و در فولدری به نام Windows 7 استخراج کنید.شما میتوانید این فولدر را بعد از انجام عملیات نصب ، پاک کنید.

fl4.png

به صفحه داس برگردید و دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید:

cd Windows7\boot

bootsect /nt60 X: (منظور از X اینجا نام درایو فلش شما هست که باید به جای X وارد کنید)

بعد از وارد کردن این دستورات باید با چنین صفحه ای مواجه شوید:

fl5.png

 

مرحله آخر ، شما باید در این مرحله فلش USBخود را برای کپی کردن و نصب ویندوز ۷ آماده کنید. اینجا ما از نرم افزار unetbootin برای اینکار استفاده میکنیم.

 

بعد از نصب نرم افزار unetbootin آن را اجرا کنید ، سپس گزینه سبز رنگ را روی Diskimage قرار دهید و آدرس ایمیج ویندوز ۷ خود را وارد کنید ، و بعد در پایین پنجره در قسمت Type گزینه USB Drive را انتخاب کنید و در آخر روی دکمه OK کلیک کنید.

fl6.png

 

بعد از زدن دکمه OK معمولا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول میکشد تا فایل ها کپی شوند.

 

fl7.png

 

نصب ویندوز ۷

شما همه ی کار ها را برای آماده کردن نصب ویندوز۷ انجام دادید. حالا باید فلش مموری خود را به پورت USB وصل کنید و نت بوک خود را ریستارت کنید. وقتی که سیستم شما در حال بالا آمدن بود باید Boot را روی USB قرار بدید که میتوانید این کار را با زدن دکمه F2 انجام دهید. نت بوک من ACER Aspire One هست که میتوانم با زدن دکمه F12 به منوی Boot بروم و نوع Boot را تغییر دهم.

هنگامی که به منوی Boot رفتید ، باید Boot را روی گزینه USB flash drive قرار دهید که نت بوک با فلش مموری بوت شود.

اگر شما در قبل ویندوز ویستا داشتید و الان میخواهید آن را به ویندوز ۷ ارتقا دهید ، خیلی راحت میتوانید اطلاعات خود را حفظ کنید و تمام تنظیمات و فایل های اصلی شما باقی میمانند ، ولی اگر در قبل ویندوز XP داشتید ، تمام فایل ها و فولدر های موجود در درایو C شما حذف و پاک میشوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...