رفتن به مطلب

2 رویا زیر یک سقف


ارسال های توصیه شده

همه چیز خوب و خوش بود. من و همسرم پنج سال بدون مشکل خاصی با هم زندگی کردیم و خودمان تصمیم گرفتیم که صاحب فرزند شویم. می‌گویند بچه زندگی را محکم‌تر می‌کند اما برای ما برعکس شد. زمان نوزادی دخترم با هم مشکل چندانی نداشتیم اما هر چه او بزرگ‌تر می شد، مشکلات ماهم بیشتر می شد.

 

از موضوعاتی چون زمانی که باید راه برود، حرف بزند و بازی‌هایی که باید انجام دهد گرفته تا کلاس‌هایی که برای آینده‌اش خوب است و نوع مدرسه‌ای که باید برود. ما بر سر هیچ موضوع تربیتی با هم تفاهم نداریم. من می‌خواهم دخترمان با اصول مناسب تربیت شود و برای زندگی آینده‌اش یک زن کامل باشد اما همسرم می‌خواهد او بچگی کند، لذت ببرد و بموقع توانایی‌های لازم را کسب کند. من نگران بحث‌های همیشگی بر سر دخترمان هستم....

 

پاسخ مشاور: فرزند باعث قوام و زیبایی زندگی است به شرطی که زن و شوهر قبل از آن‌که فرزندی به دنیا بیاورند، بر سر اصول زندگی و همچنین رویاهایی که برای فرزند آینده‌شان دارند، به تفاهم رسیده باشند. ممکن است دو نفر در گذران روزها با یکدیگر همراه بوده و مشکل چندانی نداشته باشند اما وقتی بحث به نحوه ساختن زندگی یک انسان آن هم عزیزی به نام فرزند می‌رسد، دیگر نتوانند بدون مشکل و حاشیه کنار هم گام بردارند.

 

 

البته مقداری اختلاف نظر بر سر مسائل تربیتی کاملا طبیعی است زیرا شما و همسرتان هر کدام طبق یک نظام تربیتی خاص بزرگ شده اید. ممکن است والدین یکی از شما دونفر سهل گیر و والدین آن یکی سختگیر بوده باشد. از طرف دیگر شما دو نفر ممکن است رویاهای متفاوتی داشته باشید. رویاهای متفاوت پدر و مادرها می‌تواند توفانی در تربیت فرزندان درست کند. وقتی شما در حال بحث و جدل بر سر اثبات درست بودن نظریه خود هستید، تنها چیزی که فدا می‌شود تربیت صحیح فرزند شماست.

 

همیشه گفته شده که محبت و احترام والدین نسبت به هم در کنار همراهی آنان در بحث‌های تربیتی تنها چیزیست که فرزندان به آن نیاز دارند. فرزندی که در محیط آرام خانواده رشد کند و آموزش‌های لازم (نه خیلی خاص) را ببیند بسیار موفق‌تر خواهد بود تا فرزندی که در توفان بحث‌های خانوادگی هر روز یک کلاس جدید و مدرسه چند زبانه برود.

 

 

لازم است شما و همسرتان در این خصوص با هم یک صحبت جدی داشته باشید. موضوع صحبت شما باید بر سر این باشد که چگونه به یک روش مشترک برسید. حتما این جلسه در غیاب فرزندتان باشد. با هم قرار بگذارید که حتی وقتی اختلاف نظری وجود دارد، در حضور فرزندتان موقتا سکوت کنید و بعدا با هم آن را حل کنید. چیزی که به شما دو نفر کمک می‌کند تا به همدیگر نزدیک شوید این است که: هر دوی شما یک هدف دارید اما می‌خواهید از راه‌های متفاوت به آن برسید. در این شکی نیست که هر دو موفقیت و خوشبختی فرزندتان را می‌خواهید. وقتی از این دریچه به موضوع نگاه کنید، دیگر همسرتان یک رقیب برای شما نیست که نمی‌گذارد فرزندتان را درست تربیت کنید. شما دو فرشته هستید که خداوند، امانت خود را به آنها سپرده، دو فرشته که باید عاشق هم باشند تا بتوانند یک انسان خوب تربیت کنند.

ندا داوودی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...