رفتن به مطلب

"شیر" آن‌قدرها هم که می‌گویند عالی نیست!


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

وجودنوشیدن شیر پاستوریزه به عنوان یک محصول صنعتی لبنی نمی تواند به عنوان یک محصول مفید برای سلامت عمومی و استخوان ها شناخته شود.

3170233_316.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مطالعه بزرگ که در سوئدانجام شد؛ نوشیدن شیر گاو در دراز مدت تاثیر مخربی روی سلامتی داشته است. این مطالعه بین خا نم هایی در بازه سنی 39 تا 74 به مدت 20 سال و در آقایان با همین گروه سنی به مدت 11 سال انجام شده است و پژوهشگران دریافتندافرادی که شیرگاو بیشتری می نوشند، احتمال شکستگی استخوان ها در اینگونه افراد در طول مدت مطالعه بیشتر بوده است.این خطر در خانم ها بیشتر مشاهد شد.

 

چرا شیر باعث پوکی استخوان و شکستگی می شود؟

فرآیند پاستوریزاسیون فقط باعث ایجاد کربنات کلسیم می شود، که به هیچ وجه راهی برای وارد شدن به سلولها ندارد.. درنتیجه بدن کلسیم را از استخوان ها و بافت های دیگر به منظور بافر کربنات کلسیم به خون می آورد. در واقع این فرایند باعث پوکی استخوان می شود.

 

بیش از 99 درصد کلسیم در اسکلت بدن وجود داردکه باعث استحکام فیزیکی بدن است.فرآورده های پاستوریزه کلسیم کمتر از حد طبیعی به عنوان ذخیره برای بدن فراهم می کنند درنتیجه جوابگوی نیازهای بدن نیست و موجب پوکی استخوان می شود.

 

گفتنی است شواهد محکمی مبنی بر اینکه غذاهای غنی از پروتئین مانند لبنیات باعث تعادل منفی در کلسیم می شود، وجود ندارد اما حدس زده می شود که پروتئین اضافی در غذاها ، مخصوصا پروتئین خالص،باعث افزایش دفع کلسیم از ادرار می شود.این کمبود کلسیم موجب برهم خوردن تعادل کلسیم بدن و شکستگی و پوکی استخوان ها می شود.

 

نوشیدن شیر بیشتر و التهاب بیشتر

برخی افراد با نوشیدن شیر مولکول های التهابی بیشتری در ادرار دفع می کنند که این عمل ناشی از گالاکتوز،که حاصل تجزیه فروکتوز شیر است ، انجام می گیرد.خانم هایی که به جای شیر ، از ماست و پنیر بیشتری استفاده می کنند کمتر دچار شکستگی و پوکی استخوان می شوند چراکه این محصولات فروکتوز و گالاکتوز کمتری دارند.

 

چرا افراد هنوز از شیر پاستوریزه استفاده می کنند؟

زیرا آنها فکر میکنند این روش ایمن است ، حرارت دادن باعث از بین رفتن باکتری ها و پاتوژن های شیر می شود. در واقع این روش ارزان ترین و در دسترس ترین شیوه برای حذف آلودگی های شیر است که با حرارت دادن در محدوده دمایی 100 تا 175 درجه فارنهایت صور می گیرد.

 

آنزیم های شیر، پروتئین، آنتی بادی و همچنین هورمون های مفید با پاستوریزاسیون شیر از بین می روند. آنزیم های شیر کمک به هضم لاکتوز و هر دوی آنزیم ها و پروتئین های شیر به جذب ویتامین ها.کمک می کنند آنزیم های حفاظتی در شیر غیر فعال می شوند، که باعث می شودشیر بیشتر در معرض فاسد شدن قرار بگیرد.

 

به طور کلی، شیر پاستوریزه است یک نوشیدنی است که برای حفظ سلامتی بدن توصیه می شود . اما نماده ارزش غذایی قابل توجهی ندارد و خطرش به مراتب ا ز مصرف آن بیشتر است.. گفتنی است گزینه های دیگری از جمله شیر نارگیل، شیر بادام، بادام زمینی که به مراتب بیش از شیر گاو معمولی ارزش تغذیه ای دارند ، توصیه می شود.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...