رفتن به مطلب

منطقه «لوتک» سیستان بالا‌ترین راندمان تولید انرژی‌های نو را دارد


seyed mehdi hoseyni

ارسال های توصیه شده

2015_5_3_11_1_18_416.jpg انرژی هاب: رییس بنیاد نخبگان سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌هایی که در کارگروه‌های تخصصی انرژی‌های نو مصوب می‌شوند در صورتی از سوی ستادهای فناوری معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار می‌گیرند که نوآوری داشته، ایجاد اشتغال کند و مشکلی از مشکلات استان را حل کند.

 

پهلوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به عنوان استانی با پتانسیل‌های بادی و خورشیدی مطرح است به ایجاد مزرعه توربین‌های بادی در منطقه سیستان پرداخت و افزود: توربین‌های نصب شده پایلوت در منطقه لوتک سیستان بالا‌ترین راندمان را از نظر تولید انرژی داشته و با توجه به تقاضای حدود ۱۰۰۰ مگاواتی برق افغانستان، خواستار تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه هستیم.

 

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان نو پا مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته و پس از تایید صلاحیت این شرکت‌ها مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید و تجاری سازی تعلق خواهد گرفت.

 

وی ناپایدار بودن انرژی باد، طراحی توربین‌های بادی برای دمای بالا‌تر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد مناسب شرایط آب هوایی استان، فقدان نیروی متخصص و تکنسین محلی در حوزه انرژی‌های نو، کافی نبودن اطلاعات خام دقیق در زمینه راندمان انرژی‌های بادی و خورشیدی و زمین گرمایی در استان، پخش بودن باد در کل منطقه و احداث نیروگاههای بادی در سراسر استان و پایین آمدن راندمان پنل‌های خورشیدی در ماههای گرم سال را از مشکلات اساسی در حوزه انرژی‌های نو برشمرد.

 

رییس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: تهیه پروپوزال کاربردی برای میکروسایتینگ باد و خورشید و طراحی توربین بادی متناسب با شرایط آب و هوا و باد در استان، طراحی پنل‌های خورشیدی منعطف تا دمای ۴۵ درجه که مناسب شرایط تابش و گرمای خورشید در پژوهشکده انرژی خورشیدی دانشگاه سیستان و بلوچستان با حمایت ستاد فناوری انرژی‌های نو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را باید پیگیری کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...