رفتن به مطلب

جوانی ام را به من پس بده !


ارسال های توصیه شده

دلم گرفته است، از زمین و زمان شاکی هستم، دوست دارم زندگی دکمه برگشت داشت و من به سال‌ها قبل برمی‌گشتم. به روزی که می‌خواستم برای ازدواج تصمیم بگیرم. به روزی که همسرم را انتخاب کردم. آن وقت شاید با یک «نه» گفتن درست، این همه سال زجر نمی‌کشیدم. من به دنبال سال‌های جوانی‌ام هستم که رفت و برنمی‌گردد و این زندگی پر از نارضایتی که با آن روبه‌رو هستم. سال‌های سختی را کنار همسرم گذراندم، البته این اواخر کمی بهتر شده است، اما من به دنبال سال‌های جوانی هستم که رفت. فرزندانم بزرگ شده‌اند یکی، ده سال و یکی پانزده سال. دیگر دلیلی برای ادامه کنار مردی که جوانی‌ام را تباه کرد، ندارم. می‌خواهم خودم را خلاص کنم.

 

پاسخ مشاور: حرف‌های شما بیشتر شبیه یک درد دل بود چون سوالی نکردید و کمکی نخواستید، اما بگذارید کمی باهم حرف بزنیم. شما خسته‌اید و از نظر روحی نیاز به آرامش دارید. هر تصمیمی برای زندگی‌تان می‌گیرید، باید در زمانی باشد که از نظر روحی به یک حالت ثبات رسیده‌اید. خراب کردن همیشه کار راحت‌تری تا ساختن و اصلاحات است. همان طور که خودتان گفتید، زندگی دکمه برگشت ندارد پس با جدا شدن امروزتان، روزهای فنا شده گذشته برنمی‌گردد. شما سختی‌ها را تحمل کرده‌اید و حال گویا وضعیت زندگی و اخلاق همسرتان بهتر شده است، این ‌که حالا تصمیم به جدایی دارید باید کمی بررسی شود.

 

 

فکر نکنید که فرزند ده سال و پانزده سال یعنی از آب و گل درآمده‌اند و حضور شما در آینده‌شان بی‌تاثیر است. اتفاقا آنها در سنین نوجوانی‌اند و بودن مادر و از آن مهم‌تر داشتن یک خانه آرام می‌تواند کمک کند تا آینده موفق‌تری داشته باشند. وقتی می‌خواهید به جدایی فکر کنید یک نگاه واقع‌بینانه به وضعیت کنونی جامعه بیندازید. آیا می‌دانید زندگی دور از فرزندان چقدر سخت است؟ می‌دانید بزرگ کردن فرزندان به تنهایی چه مشکلاتی دارد؟ البته منظور من این نیست که یک زندگی غیرقابل تحمل را تحمل کنید و زجر بکشید، اما حال که به گفته خودتان همسرتان بهتر شده است؛ برای انتقام روزهای رفته، چیزی را که تا به حال ساخته‌اید، ازدست ندهید. تمام حرف من این است که آگاهانه تصمیم بگیرید، نه از روی خشمی که سال‌ها فروخورده‌اید و حال سر برآورده و حال‌تان را تغییر داده است.

 

 

اولین کار شما باید این باشد که برای تغییر روحیه خود تلاش کنید. ورزش، مطالعه، ارتباطات دوستی و هر چیزی که حالتان را خوب می‌کند. بگذارید اول آرام شوید و بعد به زندگی‌تان نگاه کنید. ببینید با خودتان و رویاهای‌تان چند چند هستید تا بتوانید تصمیم درست بگیرید. یادتان نرود برای خراب کردن وقت هست، اما شاید با یک اصلاحات کوچک بتوان نتیجه بهتری گرفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...