رفتن به مطلب

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها:


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]امکانات دولتی برای حفاظت و اطفای حریق در جنگل ها کافی نیست

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست همه جانبه منابع طبیعی گفت: بضاعت و امکانات دولتی برای حفاظت و خاموش کردن آتش در عرصه های طبیعی کشور کافی نیست.

81600619-6439395.jpg

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار قاسم سبزعلی روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا بدون ارایه آمار مربوط به امکانات و اعتبارات مورد نیاز این بخش افزود: نگاه دولت در بخش افزایش امکانات و تجهیزات اطفای حریق عرصه های جنگلی و منابع طبیعی کشور بسیار مطلوب بوده و امید است در سال جاری به این امکانات مورد نیاز دست یابیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا در سال جاری شماری از خودروهای آتش نشان برای اطفای حریق در عرصه های جنگلی و طبیعی به استان های کشور تحویل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال هدف گذاری اصلی این نهاد در بحث اطفای حریق در جنگل ها و منابع طبیعی بهره گیری از مشارکت های مردمی، جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد است که در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور با تاکید بر ضرورت حفظ عرصه های منابع طبیعی برای آیندگان گفت: در صورت نبود برنامه ربزی اصولی زیربنایی با از دست دادن این عرصه ها آینده فاجعه آمیزی برای همگان رقم خواهد خورد.

سرهنگ سبزعلی حفظ عرصه های طبیعی کشور را وظیفه همه نهادهای اجرایی دانست و یادآور شد: همه نهادها باید از بخشی نگری پرهیز کنند و با حفظ منابع طبیعی موجب رشد و بالندگی کشور شوند.

وی بیان کرد: در قانون هم آمده است که متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی فقط سازمان جنگل ها و مراتع نیست بلکه تمام نهادها وظیفه دارند در امر حفاظت از این عرصه های طبیعی بکوشند.

وی برای تحقق همه راهبرد حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و جنگلی کشور بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه تاکید کرد.

وی در پاسخ این سووال که سطح آتش سوزی در جنگل های کشور در سال گذشته و امسال چقدر بوده است، بدون ارایه آمار یادآور شد: مقدار آتش سوزی های سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ سبزعلی گفت: در سال جاری برای تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق در عرصه های طبیعی استان های کشور پیش بینی های لازم در بودجه صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور همچینن بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین آحاد مردم تاکید کرد.

بنابر آمار رسمی، 397 پاسگاه انتظامی ویژه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در کشور وجود دارد.

14 میلیون هکتار معادل هفت درصد خاک کشور را جنگل فرا گرفته است که به دلیل برخی عوامل انسانی در سال گذشته بیش از هفت هزار هکتار از این جنگل ها در آتش سوخت.

براساس اعلام کارشناسان متوسط سرانه فضای جنگلی در ایران برای هر نفر 18 صدم هکتار است در حالی که متوسط جهانی این رقم هشت دهم هکتار است.

وی با اشاره به لزوم تجهیز امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی تاکید کرد: استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته برای حفاظت از محیط زیست و مناطق حفاظت شده جزو برنامه های سازمان محیط زیست است زیرا می توان از فناوری های روز نسبت به پایش و شناسایی نقاط حادثه خیز استفاده کرد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...