رفتن به مطلب

پومیس یا سنگ پا


ارسال های توصیه شده

پومیس یا سنگ پا 05285.JPG

 

 

 

 

 

پومیس، سنگ آتشفشانی جامد و متخلخلی است که در زمینه‌های مختلف طیف گسترده‌ای از کاربری را داراست. جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

گدازه‌هایی که به طور همزمان تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند و به سرعت خنک می‌شوند، حبابهایی را تشکیل می‌دهند که در فضای اطراف خود مسدود شده و ماهیتی متخلخل را به سنگ پا می‌بخشند. این سنگ عمدتاً به دلیل تخلخل و ماهیت سبک وزن بود بسیارش، دارای مصارف گوناگونی است. و اکثراً به عنوان ابزاری جهت صافکاری و صیقل دادن اجسام بکار می‌رود. این سنگ در اشکال و اندازه‌های مختلفی در دسترس می‌باشد، و نیز با دسته‌ای عرضه می‌شود که کار کردن با آن را آسان می‌سازد.

052851.JPG

موارد استفاده

 

 

لایه برداری

 

 

این سنگ معمولاً در سالن‌های زیبایی جهت لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح سخت و خشن سنگ کمک می‌کند تا لایه‌ی مرده‌ی پوست که عامل به وجود آمدن جوش و رنگ تیره‌ی پوست است، تراشیده شود. سوراخ‌های موجود، کثیفی‌ها و بقایای پوست را جمع کرده و به آن بافتی صاف می‌بخشند. به منظور لایه برداری پوست، حتماً به دنبال سنگهای نرم و صاف موجود در قسمت آرایشی یا زیبایی باشید. برخی از انواع آن ممکن است جهت استفاده بر روی پوست حساس بیش از حد ناهموار و خشن باشند، و از این رو می‌توان از آنها در مناطقی که نیاز به لایه برداری سنگین دارند، استفاده کرد. بسیاری از کرم‌ها و یا مواد پاک کننده حاوی پومیس خرد شده هستند که به صورت لایه بردار ملایم بر روی پوست حساس عمل می‌کنند.

052852.JPG

پدیکور و مانیکور

 

 

این سنگ برای انجام مانیکور و پدیکور یک ضرورت به حساب می‌آید و کمک می‌کند تا پوست سست شده و پوست مرده برداشته شود. استفاده مؤثر از آن می‌تواند موجب نرمی دستان و طراوت و جوان سازی پاهای شما شود. در کنار درمان خشکی و ترک پا، این سنگ همچنین به از بین بردن سطوح خشن مانند میخچه و پینه کمک می‌کند. هنگامی که به این سطوح ساییده شود، تکه‌های زبر و خشن پوست مرده به علت اصطکاک از میان برداشته می‌شوند، در نتیجه لایه‌های درونی که نرم و صاف است نمایان می‌شوند.

 

رفع موهای زائد

 

 

استفاده از پومیس جهت رفع موهای زائد به زمان یونان و روم باستان بر می‌گردد. مالش سریع آن به صورت حرکات دایره‌ای به رهایی از موی روی پوست کمک می‌کند. این روش زمان‌بر است و چنانچه این سنگ را با شدت زیادی بر روی پوست بسایید، امکان دارد که به پوست صدمه وارد کند. با این حال، به طور مؤثری مو و سلولهای مرده را از بین می‌برد و پوست شما را نرم‌تر و صاف‌تر می‌سازد.

 

سرویس‌های بهداشتی

 

 

استفاده منظم از آن می‌تواند به شما در از بین بردن لکه‌های زنگار نامطبوع که ظاهری ناخوشایند به دستشویی می‌دهند، کمک کند. هرگونه تفاله یا فاضلاب ته نشین شده با استفاده از یک پومیس می‌تواند به آسانی زدوده و پاک شود. حلقه‌ی سرسخت توالت در یک چشم بهم زدن ناپدید می‌شود و کاسه‌ی دستشویی را چنان برق می‌اندازد که انگار نو و تازه خریداری شده است.

 

سایر کاربردها

 

 

این سنگ‌ها، متخلخل و پر منفذ هستند و می توانند آب و صابون را در خود نگه دارند. علاوه بر این، وزن آنها سبک بوده و دارای سطح سمباده‌ای هستند که به آنها امکان می‌دهد برای تمیزکاریهای خانگی مورد استفاده قرار گیرند. استفاده دیگر آن، برای شلوارهای جین سنگ شور می‌باشد. تکه‌هایی از پومیس را در ماشینهای لباسشویی بزرگ به همراه شلوارهای جین اضافه می‌کنند. این سنگها باعث ساییدگی و پارگی شلوار جین در طول این روند می‌شوند، و به این ترتیب ظاهری مستعمل و مندرس به شلوار جین می‌بخشند. در نهایت پومیس پودر شده را در برخی خمیر دندان‌ها به عنوان یک ساینده‌ی ملایم استفاده می‌کنند. همچنین در جلا دهنده‌ها، پاک کن، پاک کننده‌های دستی مخصوص کارهای سنگین، و اسکراب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، سنگ‌هایی که در پاک کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، زبرتر هستند و با آنهایی که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شوند، یکسان نمی‌باشند. بنابراین حتماً سنگ پایی را خریداری کنید که مناسب هدفی باشد که می خواهید از آن استفاده کنید.

 

راهنمایی در مورد تمیز کردن این سنگ

 

 

سنگ پا دارای سوراخ‌های بسیار زیادی است و هر زمان که از آن استفاده می‌کنید، کثیفی و باقیمانده‌ی اجسام (نظیر خار و خاشاک – پوست مرده ) در آن گیر می‌کند. گرفتگی منافذ با این مواد باقیمانده، می‌تواند اثربخشی آن را کمتر کند. از این رو، پس از هر بار مصرف، تمیز کردن آن دارای اهمیت است. فقط آب و صابون را به درون آن اسپری کرده و سپس با مقدار زیادی آب تمیز به خوبی آبکشی نمایید تا کثیفی از میان برداشته شود. همچنین می‌توانید به آرامی آن را با یک برس ساییده تا مواد باقیمانده‌ی مقاوم از آن پاک شود. اگر هنوز هم دیدید تمیز نشده، می‌توانید آن را با کمی مواد سفید کننده بجوشانید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...