سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ کم کردن زمان رندر در 3Ds max vray distributed rendering تکنیک رندر تحت شبکه هست برای توزیع محاسبات رندر یک فریم، در بین 2 یا چندین کامپیوتر. دلایل استفاده از این روش بسیار زیاد است اما مهمترین دلیل آن پایین آوردن زمان رندر توسط تقسیم کردن محاسبات رندر و واگذاری رندر هر کدام از آنها به سیستم های تحت شبکه است.سپس رندرهای گرفته شده در صفحه رندر نهایی با هم ادغام میشوند. سازماندهی: وی ری DR ها را توسط پروتکل TCP/IPساپورت میکند که پروتکل استاندارد برای سخت افزارهای تحت شبکه است. وی ری محاسبات رندر را به دو گروه تقسیم می کند 1- رندر سیستم جاری Render clients 2- رندرهای سرور Render clients : یا کامپیوتر مادر جاییست که رندر توسط آن به قطعات مختلف تقسیم و هرکدام از آنها را به رندر سرور ارسال میکند. Render servers: کامپیوتری است که اطلاعات رندر را از کامپیوتر مادر درخواست کرده و محاسباتش را انجام داده و دوباره بازمیگرداند. برای سرور رندر در ابتدا به آدرس بروید و این فایل را اجرا کنید vrayspawnerXX.exe start/programs/choas group/v-ray for 3ds max/distributed rendering/Launch vray DR spawner با این کار به صورت اتوماتیک فایل 3dsmax.exe را پیدا و اجرا می کند و مکس را تحت حالت سرور مود (server mode) اجرا میکند. برای سرور مادر: تری دی مکس خود را بصورت معمول بار کنید. فایل موردنظرتان را باز کنید. V-ray را به عنوان موتور رندر جاری انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه vray distributed rendering در منوی سیستم روشن باشد. دکمه setting را بزنید و کامپیوترهای مورد نظر را با IP درست آنها انتخاب کنید. حالا مثل معمول رندر بگیرید، میبینید که باکتهای رندر توسط کامپیوترهای مختلف محاسبه و رندر در کامپیوتر مادر شکل گرفته می شود. شرایط استفاده: برای استفاده از این تکنیک باید حداقل دو کامپیوتر داشته باشیم. روی تمام سیستم ها فایل مکس دقیقا با همان ورژن و با تمام پلاگینها نصب باشد. تمام کامپیوترها به متریالها و تکسچرهای کامپیوتر مادر دسترسی داشته باشند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده