Seren7 1125 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ مرتفع ترین پل معلق خارومیانه در مشگین شهر اردبیل آماده افتتاح شده است. ساخت بلندترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان مشکین شهر اردبیل که از ۱۰ سال قبل شروع و به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، بار دیگر از سر گرفته شده تا در روزهاي آینده به بهره برداری برسد. پل معلق مشكینشهر به طول ۳۲۵ متر، عرض دو متر و ارتفاع ۸۰ متر از بستر رودخانه خیاوچایی طویلترین پل معلق منطقه خاورمیانه بوده که در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی احداث میشود.تاکنون برای احداث پل و تاسیسات جانبی این پل بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا می شود و دانش ساخت آن بومی است. عملیات احداث این سازه از حدود ۱۰ سال قبل آغاز و به دلیل مشکلات مالی و شرایط اقتصادی موجود در کشور به حالت تعلیق درآمده بود و با پیگیریهای مسئولان و همت مهندسان بومی از چندی پیش عملیات اجرایی پل دوباره کلید خورد. منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی شامل زمینی به مساحت ۱۳۰۰ هکتار است و بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل است. این مجموعه گردشگری شامل تالارهای پذیرایی، سوئیتهای اقامتی، سایت بالن سواری و ورزشهای هوایی، رستوران گردان و بازارچه صنایع دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی و خدماتی است و فرصتی برای گردشگران فراهم میشود تا از ارتفاع ۸۰ متری نظارهگر زیباییهای دامنههای سبلان شوند. فرماندار شهرستان مشكین شهر در اين باره با بیان اینکه پیش بینی می شود فاز یک تا سه عظیم ترین پروژه گردشگری شمالغرب کشور که شامل پل معلق، سوئیت آپارتمان، رستوران، تالار پذیرایی، سایت بالن سواری و ورزشهای هوایی و شهربازی و … است تا اواخر اردیبهشت ماه به بهرهبرداری برسد، افزود: بر استفاده از این پل به عنوان دروازه ورود گردشگران به شهرستان مشكین شهر، تاكيد ويژه داريم . به گفته امامي استفاده از فرصتهاي گردشگري كمك به شناخت بهتر مناطق كشور و آباداني شهرها مي كند. اما بد نيست كه بدانيد Aizhai طويل ترين و مرتفع ترين پل هاي جهان است که ۳۵۰ متر ارتفاع و ۱۱۴۶ متر طول دارد و ساخت آن اخيراً به پايان رسيده است. اين پل که در استان هونان چين واقع شده از نظر ارتفاع رتبه ششم و از نظر طول رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. هدف از احداث اين پل اين است که رفت و آمد مردم منطقه بين دو شهر جيچو و شاندونگ سريع تر و آسانتر شود. سفر بين اين دو شهر قبل از احداث پل چهار ساعت طول مي کشيد اما در حال حاضر فقط يک ساعت طول مي کشد. کارگران شجاع که حتي گاهي بدون وسايل ايمني کار مي کردند ساخت اين پل را در اکتبر ۲۰۰۷ آغاز و در اواخر سال گذشته به پايان رساندند.مردم مي توانند زير پل قدم بزنند و از تماشاي مناظر زيباي کوهستان لذت ببرند. عبور اتومبيل ها از روي اين پل مجاز است و اتومبيل ها مي توانند با سرعت ۸۰ کيلومتر در ساعت روي اين پل حرکت کنند. دردو طرف پل مسيرهايي براي رفت و آمد عابران وجود دارد و تعداد زيادي لامپ روشنايي آن را تامين ميکنند. حال بايد منتظر ماند و ديد كه با بهره برداري از بلند ترين پل معلق خاورميانه در ايران، جذب گردشگر و توسعه صنعت توريسم چگونه دنبال خواهد شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 11 لینک به دیدگاه
m.sh1992 2210 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ ووووویییییی چ هیجان انگیزه :hapydancsmil:البته یکم هم ترسناکه:banel_smiley_52: 6 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ ننوشته برا چی ساختن؟ برا گردشگرا یا چی؟ مثه اون پل اولیه دریاچه ارومیه نشه که کلی خسارت ببار آورد و یه روزم پاره شد و رفت پی کارش ؟ من چشمم از تخصص این عالیجنابان آب نمیخوره. 5 لینک به دیدگاه
Seren7 1125 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ ننوشته برا چی ساختن؟ برا گردشگرا یا چی؟ مثه اون پل اولیه دریاچه ارومیه نشه که کلی خسارت ببار آورد و یه روزم پاره شد و رفت پی کارش ؟ من چشمم از تخصص این عالیجنابان آب نمیخوره. ببخشید که کامل نبود:icon_pf (34): 5 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ سیم بکسل رو فقط با یه بست بهم وصل کرده. نگفتم قابل اعتماد نیست ؟ 4 لینک به دیدگاه
soil eng 17164 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ خیلی عالی و زیبا. البته بشرطی که به گفته دوستان نشه ماجرای پل دریاچه ارومیهک اومد ابرو رو درست کنه زد چشو دراورد! 6 لینک به دیدگاه
Seren7 1125 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ فک کنم کلا اخبار سازه های ایرانو تو قسمت طنز بذاریم بهتره 5 لینک به دیدگاه
Dreamy Girl 6672 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ خیلی جالبه ... قسمت شد میرم حتما ... اگه زنده موندم براتون تعریف میکنم چطور بود 5 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 اردیبهشت، ۱۳۹۴ این پل معلقه فکر نکنم مشکل محیط زیستی مثل پل ارومیه داشته باشه. پل دریاچه ارومیه به خاطر سازه هایی که داخل آب داشت، جریان آب دریاچه رو بهم ریخت و نابود کرد دریاچه رو :icon_pf (34): اینو فقط استحکامش معلوم نیست تا چه حدیه 6 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ این پل معلقه فکر نکنم مشکل محیط زیستی مثل پل ارومیه داشته باشه. پل دریاچه ارومیه به خاطر سازه هایی که داخل آب داشت، جریان آب دریاچه رو بهم ریخت و نابود کرد دریاچه رو :icon_pf (34):اینو فقط استحکامش معلوم نیست تا چه حدیه قبل از اینکه این پل فعلی دریاچه ارومیه رو بسازن , یه پل ساخته بودن که از بهم پیوستن مکعب های ورقی درست شده بود و رو آب هم شناور بودن که بوسیله سیم های کلفت بکسل بهمدیگه وصلش کرده بودند. یکی دو هفته که مردم با ماشین از روش رد شدن و رفتن تبریز و برگشتن , یه شب تند باد شدید دریا رو مواج کرده بود , اون پل هم تکه پاره شده بود و یادمه میگفتن چن تا ماشین هم با سرنشیناش غرق شده بودند که جمعش کردن و این پل فعلی رو ساختن. هنوز هم گوشه کنارای دریاچه قطعات اون مکعب ها که ازش پل ساخته بودند اینور اونور هستش. دقیقا مشابه همین پلی بود که اینا ساختن . فقط فرقش این بود که اون رو آب شناور بود. 6 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ ببینید و بخوانید از ۱۰ پل طولانی معلق جهان؛ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۱۰. پل هاردانگر، هوردالاند کانتی، نروژ. سال ساخت: ۲۰۰۹، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۳۱۰ متر، طول کل پل: ۱۳۸۰ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۹ . پل زینگ ما، هنگ کنگ، چین. سال ساخت: ۱۹۹۲، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۳۷۷ متر، طول کل پل: ۲۱۶۰ متر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۸ . پل جیان ژین، جیانگسو، چین. سال ساخت : ۱۹۹۹، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۳۸۵ متر، طول کل پل: ۹۸۴۳ متر برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۷ . پل هامبر، هسل، انگلستان. سال ساخت: ۱۹۸۱، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۴۱۰ متر، طول کل پل: ۲۲۰ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۶ . پل نانجینگ یانگتزه چهارم، جیانگسو، چین. سال ساخت: ۲۰۱۲، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۴۱۸ متر، طول کل پل: ۵۴۳۷ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۵ . پل رانیانگ، جیانگسو، چین. سال ساخت: ۲۰۰۵، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۴۹۰ متر، طول کل پل: ۳۵۶۶۰ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۴ . پل یی سان-سین، گوانگجو، کره جنوبی. سال ساخت: ۲۰۱۲، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۵۴۵، طول کل پل: ۷۴۱۵ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۳ . پل گریت بلت، زیالند، دانمارک. سال ساخت: ۱۹۹۸، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۶۲۴، طول کل پل: ۶۷۹۰ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۲ . پل ژیومن، ژجیانگ، چین. سال ساخت: ۲۰۰۹، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۶۵۰ متر، طول کل پل: ۵۳۰۰ متر. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ۱ . پل آکاشی کایکیو، کوبه، ژاپن. سال ساخت: ۱۹۹۸، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۹۹۱ متر، طول کل پل: ۱۲۸۳۱ متر.در پایان فارنت پل جوادیه را نیز به شما معرفی بیشتر میکند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پل جوادیه، تهران، ایران. سال ساخت: ۱۳۸۹، فاصله بین دو پایه اصلی: ۱۰۴ متر، طول کل پل: ۲۱۰ متر.این پل که قرار بود جنوب تهران را به شمال آن وصل کند! با توجه به فاصله کم بین دو پایه (که البته ظاهرا نیازی هم به فاصله بیشتر ندارد) در رتبهبندی پلهای معلق جهان جایی ندارد. درحال حاضر در ۱۳۲ پل رتبهبندی شده در این لیست، فاصله بین دو پایه اصلی در آخرین پل این ردهبندی، ۳۰۰ متر است. در حال حاضر با توجه به عدم برنامهظ ریزی مناسب ترافیکی برای این پل در حال اصلاح آن به وسیله زیرگذرهای متعدد و احیا پل قدیمی هستند! 7 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ این پل معلقه فکر نکنم مشکل محیط زیستی مثل پل ارومیه داشته باشه. پل دریاچه ارومیه به خاطر سازه هایی که داخل آب داشت، جریان آب دریاچه رو بهم ریخت و نابود کرد دریاچه رو :icon_pf (34):اینو فقط استحکامش معلوم نیست تا چه حدیه مردم رو پل قدم میزنن و خوراکی میخورن و آخر هم آشغالا رو از بالا پرت میکنن پایین 7 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ مردم رو پل قدم میزنن و خوراکی میخورن و آخر هم آشغالا رو از بالا پرت میکنن پایین خوب مشکل اصلی ما خودمان هستیم. چند دهه هست که ما عادت کردیم همه کار بکنیم و همه جور خلاف ازمون سر بزنه , بعدشم برا رفع تکلیف دنبال مقصر بگردیم. کلا رفتار ایرانی ها بعد انقلاب عوض شده. هم میدانیم چه کاری خوبه و چه کاری بده و هم اینکه کار کار بد رو انجام میدیم. یکبار خواستم کنار رودخونه رو آب سنگ پرانی کنم که پدر مرحومم مانع شد و گفت سنگ رو تو رودخونه ننداز. حالا کجاست که بیاد ببینه تو مسیر رودخونه دارن تن تن آشغال میریزن و تمام حاشیه رودخونه ها رو هم به ساخت و ساز اختصاص دادن. نمیشد با پول این پل الکی مسیر ها رو مرتب کنن یا حتی یه مدرسه اونجا ها بسازن؟ پول این مملکت همش خرج چیز های بیخود میشه. این یکی هم روش. حتی یه پلاکات هم برای حفظ نظافت اونجا نزدن. 4 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ خوب مشکل اصلی ما خودمان هستیم. چند دهه هست که ما عادت کردیم همه کار بکنیم و همه جور خلاف ازمون سر بزنه , بعدشم برا رفع تکلیف دنبال مقصر بگردیم. کلا رفتار ایرانی ها بعد انقلاب عوض شده. هم میدانیم چه کاری خوبه و چه کاری بده و هم اینکه کار کار بد رو انجام میدیم. یکبار خواستم کنار رودخونه رو آب سنگ پرانی کنم که پدر مرحومم مانع شد و گفت سنگ رو تو رودخونه ننداز. حالا کجاست که بیاد ببینه تو مسیر رودخونه دارن تن تن آشغال میریزن و تمام حاشیه رودخونه ها رو هم به ساخت و ساز اختصاص دادن. نمیشد با پول این پل الکی مسیر ها رو مرتب کنن یا حتی یه مدرسه اونجا ها بسازن؟ پول این مملکت همش خرج چیز های بیخود میشه. این یکی هم روش. حتی یه پلاکات هم برای حفظ نظافت اونجا نزدن. خدا بیامرزتشون فرهنگ ایران از اوج رسیده به زیر ولی دست رو دست هم نباید گذاشت و فقط نگاه کرد چون فکر میکنیم که چیزی درست نمیشه 4 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ خدا بیامرزتشونفرهنگ ایران از اوج رسیده به زیر ولی دست رو دست هم نباید گذاشت و فقط نگاه کرد چون فکر میکنیم که چیزی درست نمیشه ما هیچ کاری ازمون بر نمیاد. تو ارومیه ده ها اتوبوس شدیدا دودزا کار میکنند که وقتی راننده گاز میده دو سه ثانیه اون ماشین پشت سری اتوبوس دیگه دیده نمیشه. یعنی اینقد دود بیرون میده که حد نداره. یعنی رئیس سازمان محیط زیست این اتوبوسها رو نمیبینه؟ پلیس راهنمائی نمی بینه؟ همه شون میبینند. من رفته بودم تو اداره محیط زیست و موضوع رو عنوان کردم . خصوصی بهم گفتن که فعلا نمیتونن اعتراض کنند چون جایگاه مدیریتی خودشون بخطر می افته و ممکنه تقلیل مقام بهشون بدن. 4 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ راستی یه وقت پیش خودتون هی نگید این فکور همش ایه نحس میخونه ها؟؟؟؟؟؟؟؟ من میخوام بگم با وجود این چالش هایی که پیش روی ماست باید روشهای بکر و نابی برای حمایت از محیط زیست طراحی بشه. روشهایی که بتونه علیرغم همه این موانع پیروزمون بکنه. 3 لینک به دیدگاه
Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ مردم رو پل قدم میزنن و خوراکی میخورن و آخر هم آشغالا رو از بالا پرت میکنن پایین این دیگه فرهنگ سازی میخواد و مشکل همه جا هستش تقریباً :icon_pf (34): ولی انصافاً تو این 3،4 سال اخیر فرهنگ مردم تو زمینه آشغال نریختن روی زمین خیلی بیشتر شده و ایشالا کمتر این اتفاق میفته. 5 لینک به دیدگاه
*atefeh* 13017 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ راستی یه وقت پیش خودتون هی نگید این فکور همش ایه نحس میخونه ها؟؟؟؟؟؟؟؟ من میخوام بگم با وجود این چالش هایی که پیش روی ماست باید روشهای بکر و نابی برای حمایت از محیط زیست طراحی بشه. روشهایی که بتونه علیرغم همه این موانع پیروزمون بکنه. شما انجمن محیط دوستان عضو شید شاید به این روشها و نتایج دست پیدا کنیم 5 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده