رفتن به مطلب

چینی ها اتومبیل پرنده هم می سازند + عکس


Fahim

ارسال های توصیه شده

چینی های فاتح علم و فناوری کم کم به سوی علوم بسیار پیشرفته (High Tech) سوق یافته و اخیرا با طراحی های مفهومی و شگفت انگیز خود در صدد خلق اتومبیل های پرنده برآمده اند

کد خبر : 05223 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ parande1.JPG

 

اتومبیل های پرنده تا تجاری شدن راهی دراز در پیش دارند اما این بدان معنا نیست که طراحان و مبدعان صنعتی دست از کار کشیده و ایده های خود را پیاده سازی نکنند به خصوص آنهایی که به علم رنگ و بوی هنری نیز می دهند .

 

اخیرا دانشجویان دانشگاه فناوری چین جنوبی SCUT در اقدامی ابتکاری مدل های مفهومی از اتومبیل پرنده خود (YEE) را ارائه نموده اند. پان جیا.شی و ژو. ون.شی از دپارتمان مهندسی ماشین و مکانیک در نمایشگاه طراحی مفهومی در پکن برنده جایزه طلایی در این زمینه شدند. با نگاه به مدل های این دو دانشجوی فعال می توان به اوج اندیشه های والای آنها اذعان نمود.

 

پرنده موسوم به YEE دارای دو بال تاشو است که در حالات مختلف باز و بسته شده و به راننده در بهتر رانندگی کردن کمک می کند.

 

در حالت رانندگی روی زمین، ابتدا بالهای مذکور از بغل جمع شده و به حالت چرخ در می آیند و سپس راننده می تواند اتومبیلش را بوسیله دو چرخ دیگر که در عقب ماشین در کنار هم تشکیل چرخ سوم را می دهند (به تصاویر دقت کنید) هدایت کند. (این دو چرخ در حالت پروازی مانند توربین موتور هواپیما عمل می کند.) در واقع دو بال پارویی مانند چرخ جلو عمل کرده و توربین های پره دار، به هم چسبیده و تشکیل چرخ سومی را در انتهای ماشین می دهند.

 

سپس در حالت پروازی پاروهایش مانند بال هواپیما عمل وخود را کاملا باز نموده و چرخ ها نیز مانند موتور هواپیما عمل کرده و توربین هایش به حرکت در می آید. طراحان مذکور در این باره که هنگام سوئیچ کردن از حالت زمینی به هوایی پرنده توانایی خود را در کمتر از چند ثانیه از کجا بدست می آورد اظهار نظری نکرده اند. البته سوالات زیادی در این باره مطرح شده است که نباید بی پاسخ بمانند.

parande2.JPG

 

محققان وجود ایستگاه های مخصوص مانند باند فرودگاهی را برای این طرح در حد ایده پیشنهاد کرده اند که اتومبیل داخل آن جای گرفته و به پرواز در می آید اما هنوز سوئیچ کردنش معلوم نیست به چه ترتیبی خواهد بود. برای سوخت نیز انرژی خورشیدی پیشنهاد شده که پانلهای آن در اطراف ماشین قرار خواهد گرفت.

 

اینکه دقیقا چنین طرحی چه زمانی عملیاتی می شود هنوز مشخص نیست اما دانشگاه مذکور استراتژی های بزرگی را برای آینده کشور خود در نظر گرفته و دانشجویان با ارائه نظرات و ایده ها، در حال گسترانیدن آن در تمامی سطوح علم و فناوری هستند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...