رفتن به مطلب

تراشه 10 هسته ای Helio X20 مدیاتک با فناوری ۲۰ نانومتر TSMC تولید می‌ شود


m@ry@71

ارسال های توصیه شده

شایعات جدید حاکی از آن است که تراشه ده هسته‌ای Helio X20 مدیاتک با فناوری ۲۰ نانومتری کمپانی TSMC تولید خواهد شد. این تراشه تا پایان سال روانه بازار خواهد شد و عمده مشتریان آن شرکای چینی مدیاتک خواهند بود.

i4dvrfg5nw7aq43yvynb.jpg

مدیاتک یک کمپانی تولیدکننده پردازنده موبایل تایوانی است که اخیرا عملکرد بسیار خوبی در این بازار داشته است. بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند از تراشه‌های این کمپانی استفاده می‌کنند و SoCهای ساخت مدیاتک روز به روز قدرتمندتر می‌شوند. مدیاتک ابتدا فقط برای تلفن‌های پایین‌رده تراشه تولید می‌کرد، اما مدتی است که محصولاتی ویژه برای گوشی‌های رده بالا می‌سازد. حالا آنها برای بسیاری از تولیدکنندگان تلفن هوشمند (به خصوص کمپانی‌های چینی) به گزینه اول تبدیل شده‌اند، چرا که این تراشه‌ها با وجود قدرت پردازشی بالایی که دارند، قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به رقبایشان دارند. مدیاتک قطعا برنامه‌های زیادی برای آینده دارد و سیستم روی چیپی که اوایل ماه جاری میلادی توسط آنها معرفی شد، این موضوع را اثبات می‌کند.

مدیاتک به تازگی از تراشه‌ای با نام Helio X20 رونمایی کرده که اولین تراشه ده هسته‌ای موبایل موجود در بازار خواهد بود. گزارش‌ها حاکی است که این SoC تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد و حالا اطلاعات بیشتری از آن منتشر شده است. گفته می‌شود هلیو X20 با استفاده از فرایند ۲۰ نانومتری شرکت TSMC ساخته خواهد شد. هدف اصلی این پردازنده، شرکای تجاری چینی مدیاتک است، اما مسلما هر تولیدکننده‌ای که به استفاده از آن علاقه نشان دهد، می‌تواند از این تراشه استفاده کند. Helio X20 طراحی ۴+۲+۲ دارد و نسبت به پردازنده‌های هشت هسته‌ای، ۴۰ درصد عملکرد قدرتمندتری خواهد داشت. منبع خبر گفته که TSMC به تازگی قراردادی برای تولید تراشه ۱۰ هسته‌ای موبایل با فناوری ۲۰ نانومتری امضا کرده است، اما به راحتی می‌توان حدس زد که طرف این قرارداد مدیاتک است.

 

منبع: /www.androidheadlines.com/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...