رفتن به مطلب

کالبد شکافی تراشه‌ s1؛ اپل واچ حافظه‌ رم 512 مگابایتی و حافظه‌ داخلی 8 گیگابایتی دارد


m@ry@71

ارسال های توصیه شده

می خواهیم نگاهی به درون تراشه‌ی S1 مورد استفاده در ساعت هوشمند اپل داشته باشیم. تراشه‌ی S1 از وجود ماژول‌های مختلفی بهره می‌برد که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.

c8vqvwc5uxb14doejau.jpg

 

در قلب S1، پردازنده‌ی ساخت اپل قرار دارد که نام آن APL 0778 است. تراشه‌ی Broadcom با عنوان BCM43342 وظیفه‌ی برقراری ارتباط بی‌سیم، بلوتوث، NFC و حتی رادیو FM را برعهده دارد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که رادیو FM عملا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. پشتیبانی از NFC را باید در سیستم پرداخت اپل یا اپل پی خواند.اپل واچ از وجود یک حافظه‌ی رم ساخت Elpida با ظرفیت 512 مگابایت بهره می‌برد که در کنار یک حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی ساخت SanDisk و Toshiba همراه شده است. اپل واچ اطلاعات محدودی را روی حافظه‌ی خود نگهداری می‌کند و از این‌رو بسیاری از اطلاعات از گوشی‌هوشمند جفت شده استخراج می‌شود.

سنسور‌ شتاب‌سنج و ژیروسکوپ در قالب تراشه‌ی STM‌ در اختیار ساعت‌هوشمند قرار گرفته و ژست‌های لمسی نیز با کنترلر ADI مدیریت می‌شوند. همچنین باید به تراشه‌ی شارژ بی‌سیم مورد استفاده در این تراشه نیز اشاره کرد.اپل تراشه‌ی S1 را به‌عنوان یک سیستم کامپیوتری روی یک تراشه توصیف کرده، بطوریکه تمامی ماژول‌ها به منظور افزایش مقاومت در یک رزین قرار گرفته‌اند.

 

منبع: appleinsider.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...