رفتن به مطلب

نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان افتتاح شد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

نمایشگاه اکسپو۲۰۱۵ میلان با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت ایران با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» افتتاح شد و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

3145530_159.png

 

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به نقل از تسنیم ، این نمایشگاه از 11 اردیبهشت جاری به مدت 6 ماه فعالیت خود را با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» ادامه می دهد

 

درمراسم افتتاح این رویداد مهم جهانی در شهر میلان، نمایندگان 145 کشور، سه سازمان بین المللی و 13 سازمان مدنی حضور داشتند.

 

این نمایشگاه از 11 اردیبهشت جاری به مدت 6 ماه فعالیت خود را با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» ادامه می دهد؛ پیش بینی می شود تا 20 میلیون نفر از آن بازدید کنند.

 

در این نمایشگاه نوآوری ها و توانمندی های کشورهای مختلف جهان از جمله ایران در زمینه تعذیه، انرژی و محیط زیست به نمایش گذاشته شده است و می توان اطلاعات مفیدی از غذاهای آینده و آنچه تا 100 سال دیگر در سفره غذایی انسان خواهد بود، به دست آورد.

 

روز اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا، حکیم، فیلسوف و پزشک نامدار کشورمان، به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

 

سالن ایران در اکسپو میلان همانند یک سفره طراحی شده است که ریشه در باور ایرانی پیرامون میهمانی الهی و گستردگی نعمات سفره خداوندی است که حاصل تلاش شبانه روزی یک تیم 50 نفره و متخصص کشورمان است.

 

سطح داخلی این فضا با طرح هایی مزین شده که یادآور هنرهای دستی و گلدوزی های رنگارنگ سفره های سنتی ایرانی است و در تار و پود این سفره، روایت انواع خوراک ایرانی و همچنین کشاورزی مردمان این مرز و بوم را از دیرباز تا به امروز می توان یافت.

 

جمهوری اسلامی ایران برخلاف دوره های گذشته، برای نخستین بار توانسته است خود اقدام به ساخت و ساز غرفه در این رویداد جهانی کند. این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.

 

در این نمایشگاه 150 رستوران در 9 منطقه وجود دارد که به طور متوسط هر ساعت پنج هزار و 887 پرس غذا سرو می کنند و در طول مدت فعالیت این نمایشگاه، 26 میلیون پرس غذا برای تغذیه 20 میلیون بازدید کننده سرو خواهد شد.

 

یکی از موارد جالب در این نمایشگاه معرفی حشراتی است که در می توانند در آینده جزو سبد غذایی انسان باشند. در جهان بیش از یک هزار و 900 گونه حشره وجود دارد که قابل خوردن است و می تواند غذای 2 میلیارد نفر در جهان را تشکیل دهد.

 

 

در داخل این نمایشگاه 12 هزار درخت کاشته شده و در مجموع یک میلیارد یورو از سوی کشورهای شرکت کننده هزینه شده است.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...