رفتن به مطلب

با حمایت سازمان جنگل ها


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]بهره برداری از 13هکتار از نهالستان بزرگ کرج در دستور کار قرار گرفت

3pip89yc46r8ftr0q.jpg[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ۱۳ هکتار از مساحت ۱۳۶ هکتاری نهالستان بزرگ کرج در سال گذشته مورد احیا و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها به استان البرز- حسین میررجبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران که در بازدید از نهالستان بزرگ کرج شرکت کرده بودند افزود: سال گذشته با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان جنگل ها سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ریشه ای در این نهالستان تولید شده است.

IMG_7939.jpg

 

 

میررجبی گونه های کشت شده در این نهالستان را بنه، بادام، سماق، زیتون ، زرشک، انار وحشی و گونه هایی که نیاز کمی به آب دارند نام برد و افزود: این گونه ها عمدتاً بومی و متناسب با شرایط جغرافیایی کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، نهالستان کرج را یکی از قدیمی ترین و بزرگترین نهالستان کشور خواند و خاطر نشان ساخت که این نالستان اکنون تحت مالکیت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد.

وی همچنین به شرایط نامناسب کشور در زمینه حفظ محیط زیست، کاهش فضای سبز و افزایش گازهای گلخانه ای اشاره کرد و افزود: در بهبود وضع موجود از ظرفیت خیرین در استان استفاده خواهیم کرد.

میررجبی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های افراد خیر و سرمایه گذاری آنان در این بخش ضمن کمک به آیندگان کشور، این افراد باقیات و صالحات از خود برجای می گذارند.

وی در ادامه به همکاری مناسب منابع طبیعی با شهرداری کرج اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح تولید نهال، 800 هکتار به توسعه فضای سبز استان کمک شده است که در طول 40 سال اخیر جنگل کاری در چنین سطحی دراستان صورت نگرفته بود.

این مسئول منابع طبیعی استان البرز در ادامه در خصوص واگذاری نهالستان کرج به شهرداری نیز گفت: برای جلوگیری ازهرگونه تغییر کاربری در این نهالستان، واگذاری به دیگر ارگان ها صورت نمی گیرد اما آنچه اتفاق می افتد این است که تنها بهره بردار تغییر پیدا کرده و مدیریت کاشت، حفاظت و نگهداری آن از منابع طبیعی به شهرداری انتقال پیدا می کند.بر اساس این گزارش- نهالستان بزرگ کرج با مساحتی حدود 136 هکتار در سال 1344 احداث و امروزه به عنوان بزرگترین نهالستان جنگلی کشور شناخته شده است. این نهالستان که تحت مالکیت سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور قرار دارد با دارا بودن پتانسیل های بالا و توان تولید نهال های با کیفیت لازم مورد استفاده در پروژه های جنگل کاری استان البرز و همچنین سایر استان های مشابه از نطر اکولوژیکی است.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...