رفتن به مطلب

در پاسخ به مطلب یک نماینده مجلس


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 3]مسئولیت واگذاری اراضی ملی برعهده سازمان جنگل ها نیست

7pes38brlvb2hzcyhr.jpg

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]خبرگزاری خانه ملت در تاریخ 29/1/94 در گفت و گو با آقای علی ایرانپور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سازمان جنگل ها بخش وسیعی از اراضی تحت نظارت خود را به افراد حقیقی و حقوقی واگذار کرده است.

 

این نماینده مجلس که نایب رییسی هیات تحقیق و تفحص سازمان جنگل ها را برعهده دارد در مصاحبه خود به مناطقی که این واگذاری ها در آن صورت گرفته اشاره ای نداشته و بیشتر به کلیات موضوع واگذاری پرداخته است تا ابهامات بیشتر از آنچه که بود باقی بماند.

اما نکته ای که جهت تنویر افکار عمومی باید اعلام شود این است؛ سازمان جنگل ها نزدیک به یک دهه است که هیچ مسئولیتی در قبال واگذاری اراضی دولتی و ملی جهت اجرای طرح های کشاورزی و طرح های عمومی و عمرانی دستگاه های اجرایی ندارد و از سال 1385 برابر دستور وزیر وقت جهادکشاورزی و موافقت نامه تنظیمی سازمان جنگل ها، کلیه امور واگذاری زمین های ملی و دولتی به سازمان امور اراضی و در خصوص دستگاه اجرایی دولتی در اختیار هیات وزیران قرار گرفته است.

سازمان جنگل ها و مراتع تنها اراضی بلامعارض و فاقد ممنوعیت و محدودیت های قانونی که قابلیت اجرای طرح را دارند پس از درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان ها تخصیص می دهد.

همچنین در خصوص نیاز دستگاههای دولتی به اراضی ملی به استناد ماده 69قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توسط کمیسیون های تعیین بهره بردار در ریاست جمهوری بررسی و با تصویب هیات وزیران جهت اجرا به وزارت خانه های مربوطه ابلاغ و صرفاً نمایندگی دولت در اسناد و مالکیت، بنام دستگاه دولتی تغییر می یابد و سند مالکیت بنام دولت جمهوری اسلامی باقی می ماند.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را از اولویت دارترین برنامه های کاری خود می داند و امید است درسال همدلی و همزبانی دولت و ملت بتواند ضمن اطلاع رسانی شفاف ازعملکرد منابع طبیعی ضمن تعامل با دست اندرکاران و دلسوزان طبیعت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور کوشا باشد.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...