دختر باران 18625 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 اردیبهشت، ۱۳۹۴ مفهوم شناسی لوگوی شرکت های معروف جهان انواع مختلف آرم، لوگو و نشان واژه، عنصری گرافیکی و نگاشتاری است که همواره برای شناسایی و هویت بخشی به یک کمپانی و محصول تولید شده توسط آن شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. این علایم در نشان دادن کیفیت کمپانی تاثیر به سزایی دارند. در برخی مواقع طراحی آرم شرکت ها، بسیار پیچیده است و در عوض برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و یا پرمفهوم و مبهم! اما به هر حال هر یک از آنها نیز معنی و مفهوم خاص خود را دارد. در این گزارش به بررسی آرم و نشان واره برخی از شرکت های معروف در دنیا پرداخته شده. اپل: کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. آرم اپل بسیار ساده است، نماد اصلي اپل توسط استيو جابز و رون وين طراحي شده بود که ايزاک نيوتن را نشان ميداد درحالي که زير يک درخت سيب نشسته است. هرچند اين طرح خيلي زود با طرح مشهور سيب رنگين کمان که يک گاز از کنار آن گرفته شده تعويض شد. اين يکي از طرح هايي بود که راب يانوف به جابز پیشنهاد داده بود. به مرور نماد اپل تک رنگ شد بدون اينکه رنگ خاصي براي آن به کار رود. درباره انتخاب این لوگو سه روایت وجود دارد این سه روایت مربوط به مرگ آلن تورینگ، ایساک نیوتن و کتاب مقدس است. آلن تورینگ را پدر علم کامپیوتر می دانند. وی به علت مسمومیت با سیانور درگذشت. وقتی با جنازه وی مواجه شدند یک سیب نیمه خورده کنار تخت او باقی بود. به همین دلیل برخی بر این باورند که لوگوی اپل به خاطر ادای احترام و یادبود آلن تورینگ شبیه سیب گاز زده است. داستان دیگر مربوط به ایساک نیوتن است که در بالا به آن اشاره داشتیم و همچنین عده ای دلیل انتخاب این آرم را مربوط به داستان آدم و حوا می دانند که در آن سیب نشان دهنده میوه درخت دانش است. کوکاکولا: کوکا کولا یکی از مارک های شناخته شده در جهان است. در سال ۱۸۸۶در آتلانتا قانون منع مشروبات الکلی به تصویب رسید. در آن زمان "شربت کوکای نیروبخش دکتر پمبرتون" در اغلب داروخانه های آتلانتا به فروش می رسید. پس از وضع این قانون دکتر جان اس پمبرتون، شیمیدان آتلانتایی بر آن شد که محصول خود را با نام تجاری جدید و بدون استفاده از الکل به بازار عرضه کند. او در نظر داشت که نام این محصول برگرفته از مواد اولیه ی تشکیل دهنده ی آن (گیاه کاکائو و میوه درخت کولا) باشد. به همین دلیل نام "شربت تقویت کننده کوکا و میوه کولا" را انتخاب کرد. فرانک رابینسون دفتر دار و حسابدار دکتر پمبرتون بعد از دیدن این نام به فکر افتاد که آن را خلاصه کرده و تبدیل به کوکاکولا کند و از آنجایی که خط خوبی داشت حروف را با پیچ و خم زیبایی نوشت. این حالت نوشتاری به اندازه ای زیبا بود که دکتر پمبرتون آن را پسندید و بر روی تمامی محصولات جدیدش نام کوکاکولا را به همان صورت درج کرد. اینگونه بود که لوگوی معروف و جهانی کوکاکولا پایه گذاری شد. نايك: لوگوی مربوط به مارك نايك يكي از معروفترين لوگوهاي دنياست و شايد كمتر كسي باشد كه با ديدن اين علامت به ياد مارك معروف نايك نيفتد. اين مارك در دنيا به "JUST DO IT " معروف است و سوپراستارهاي زيادي مانند مایکل جردن، لبرون جیمز، آندره آغاسی، ماریا شاراپوا و سرنا ویلیامز از اين مارك استفاده مي كنند. نام كمپاني نايك از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است و لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط کارولین دیویدسون به قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است. منظور از اين لوگو بال هاي الهه پيروزي است. اولين باري كه لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايك با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد. شايد بتوان گفت كه آرم اين شركت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است. آرم چك مارك معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شركت نايك ثبت گشت. مرسدس بنز: مرسدس اصولاً يك اسم اسپانيايي شناخته می شود كه به معناي وقار و زيبايي است. این آرم در سال 1903 طراحي گرديد اما در سالهاي 1909 ( دو بار ) ، 1916 و 1921 تكامل يافت تا اينكه در سال 1926 به يك ستاره طلايي با دايره اي كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گرديد و تا به امروز به همين شكل و شمايل ماند. ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. این نشان برای اولین بار روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ ۱۹۳۷ طراحی شده است. تویوتا: در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن که به یکی از بزرگترین خودروسازان جهان تبدیل شده است، شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفتهای تکنولوژیکی و فرصتهای بیحد و مرز تویوتا را ترسیم ميکند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای " فراوانی" و "ta" به معنای برنج است. در برخی فرهنگهای آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال 1937 تاسیس شد نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت: 1) نشاندهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگیاش جدا کرده است 2) تلفظ آن سادهتر بود. 3) در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام ميشد و عدد هشت برای ژاپنیها خوشیمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا 10 حرکت قلم لازم بود. آئودي: چهار حلقه آرم آئودی نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون است که با ادغام در یکدیگر این شرکت را بنا نهادند: د.کا.و، هورش، واندرر و آئودی. پس از جنگ جهانی دوم نام آئودی (به زبان لاتین یعنی ” بشنو”) حذف گردید اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد. از طرف دیگر این نام، نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد. بی ام و : BMW مخفف Bayerische Motoren Werke يا Bavarian Motor Company مي باشد. اين كمپاني در سال 1913 در مونيخ ايجاد گشت و كار خود را در ارتباط با موتورهاي هواپيما آغاز نمود. آرم شامل 4 ربع دايره است كه يكي در میان آبی و سفيد مي باشند كه در حقيقت نمادي از پروانه هاي چرخان هواپيما در آسمان است. در حقيقت اين آرم بازتابي از صنعت اوليه بي ام و يعني ساخت موتورهاي هواپيماهاي نظامي در جنگ جهاني اول است. هم چنين سفيد و آبي رنگهاي سنتي باواریا هستند. ادامه دارد... 6 لینک به دیدگاه
دختر باران 18625 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 خرداد، ۱۳۹۴ NBC برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام افراد بالای 50 سال باید این لوگو را بشناسند. یک طاووس با رنگ سفید در میان آن وجود دارد. سال ها پیش این طاووس بیشتر آشکار بود اما حالا کمی سخت تر قابل تشخیص است. Goodwill برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این لوگو خیلی رایج است و ما آن را زیاد دیده ایم. اما آیا تا به حال به "g" در "Goodwill" و صورت خندان که کاملاً شبیه هستند دقت کرده اید؟ بله، آن ها مثل هم هستند! Big 10 Conference برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در حال حاضر 12 مدرسه در Big 10 وجود دارند، اما زمانی که این لوگو طراحی شد آن ها 11 عدد بودند. کنفرانس نمی خواست که نامش را تغییر دهد، بنابراین آن ها یک لوگو جادویی طرح کردند! شما می توانید دو عدد 1 را در دو سمت "T" ببنید. Baskin-Robbins برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Baskin-Robbins به دلیل داشتن 31 طعم معروف است، هر کدام برای یک روز! پس آن ها عدد "31" را در بین حروف"BR" جای داده اند. ED برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام دو حرف ED معرف یک کمپانی الکتریکی ایتالیایی به نام Elettro Domestici است. این لوگو به وسیله جیانی بورتولوتی طراحی شده و او در دنیای طراحی یک طراح شناخته شده است. لوگو Body Wisdom برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این یک طراحی لوگو برای یک ماساژ پس از یک روز سخت است. دست ها به طور موثری به ماساژ آرامش دهنده اشاره دارد که به هم چسبیده اند و بر روی آن چشم های جغد قرار دارد که به طور واضحی بیان کننده خرد (wisdom) است. Carrefour برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Carrefour اسم یک فروشگاه زنجیره ایی بین المللی فرانسوی است. این کلمه به معنای چهار راه و تقاطع است. اگر به لوگو نگاه کنید می بینید که دو پیکان بر رو دو سمت مخالف اشاره دارند، اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، فضای سفید در بین دو قسمت لوگو در واقع یک حرف "C"بزرگ ایجاد کرده است. خیلی جالب است. نه؟ Mammoth برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Mammoth یک پاتوق اسکی در کالیفرنیا است. لوگوی آن با یک "M" بزرگ طراحی شده است اما به طور کلی نشان دهنده یک ماموت، یک کوهستان و یک مسیر اسکی است. خطوط هوایی Northwest Airlines برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این لوگو Northwest Airlines دو حرف "N" و "W" دارد که در یک تصویر ایجاد شده است. اما اگر دقیق تر به آن نگاه کنیم، یک قطب نما را در آن می بینیم، که به سمت جهت شمال غربی (Northwest) اشاره دارد. باغ وحش The Pittsburgh Zoo برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این یک لوگو فوق العاده است. شما می توانید در آن درخت را ببینید، اما در کناره های درخت در فضای منفی سفید، سر میمون و شیر را می بینید که به یکدیگر زل زده اند. یک لوگوی عالی برای یک باغ وحش- شما اینطور فکر نمی کنید؟ ادامه دارد... 3 لینک به دیدگاه
دختر باران 18625 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 خرداد، ۱۳۹۴ Sun Microsystems برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Sun Microsystems با برنامه Oracle در 2010 به وجود آمد، اما لوگو آن یک از معروف ترین لوگو ها در صنعت است. طراح این لوگو Vaughan Pratt است. این یک لوگو فوق العاده است که شما از هر طرف آن می توانید کلمه "sun" را بخوانید. The Atlanta Falcons برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لوگو The Atlanta Falcons یک تصویر زیبا از یک پرنده است، که در عین حال شکل حرف بزرگ "F" را به وجود آورده است. LG برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آیا می توانید شباهت آن را با Pac Man ببنید؟ تنها با کمی چرخاندن و جابه جا کردن "بینی" به سمت پایین. کره جنوبی ها واقعاً شگفت انگیز هستند. Via Rail Canada برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این لوگو در قسمت های شمالی بسیار متداول است، اما آیا تا به حال متوجه شده اید که خود لوگو به تنهایی نشان دهنده راه آهن است؟ Amazon برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لوگو Amazon نه تنها به شکل یک لبخند است بلکه با یک پیکان به حرف "a" تا "z" اشاره دارد. بله آمازون درباره همه چیز از "A" تا "Z" مطلب دارد. Milwaukee Brewers برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Milwaukee Brewers یک تیم ورزشی با یک لوگو فوق العاده است. در واقع دستکش با حروف "b" و "m" ساخته شده است. Tostitos برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ما عاشق چیپس ها و غذا های آن ها هستیم، و همچنین آن ها یک لوگوی شگفت انگیز دارند. شما با دیدن لوگو آن ها شاهد یک جشن هستید، با دو عدد حرف "t" و یک کاسه پر از سس که نقطه حرف "i" است. Sony Vaio برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام Sony Vaioیکی از برند های مطرح Sony است، و لوگوی آن دارای جزئیاتی نیز هست. حروف "V" و "A" نشان دهنده علائم آنالوگ هستند، در حالی که حروف "I" و "O" نشان دهنده اعداد دوتایی 1 و 0 هستند. London Orchestra برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام این لوگو ممکن است ساده به نظر بیاید، اما اگر کمی با دقت به آن نگاه کنید می توانید یک رهبر ارکستر را در آن ببینید. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده