رفتن به مطلب

خودربایی


masi eng

ارسال های توصیه شده

مقدمهبعد از آنکه نسل انسان بر این کره خاکی قدم نهاد حس برتری جویی و کمال گرایی او بیش از پیش تجلی یافت معروف است که اولین جنایت جنگ و مرگ هابیل و قابیل بود و بنا بر حکم حاکم هابیل محکوم به زندگی ابدی همراه با رنج شد.

اما این خوی فرزندان آدم نه تنها کم نشده بلکه روز به روز بر حس برتری و برتر طلبی او افزوده می شد این حس با شکل گیری قبایل و روستایی و شهر ها شدیدتر می شد و این حس خود را به اشکال گوناگونی شکل می گرفت گاهی قاضی حکم باطل می داد و کمبوجیه پوستش را تشکی بر کرسی عدل پسر می کرد گاهی گاهی این حس در بردگی و کنیز داری خلاصه می شد که کوروش آن را حداقل در ایران باستان از بین برد و گاهی … .

اما همان طور که اشاره شد هر چند حس برتری جویی ممکن است بدی بوجود بیاورد همان حس است که انسان را مجبور به مقابله و جلوگیری از ظلم وستم می کند به روایتی ((آلم و درمانم تویی)) و همیشه به دنبال ساخت و یا کشف روش های جدید برای مقابله با پدیده های که امروزه جرم خوانده می شود.

امروزه این وظیفه جرم شناسی است که علاوه بر تبیین و تفسیر جرم به بررسی راهکارهایی برای مجازات و تا حد امکان پیشگیری از وقوع دوباره جرم و جنایت است.

در این دفتر تا حد امکان سعی دارم از نگاه علم بزه شناسی به بررسی پدیده ای جدید تحت عنوان خودربایی بپردازم و تا حد درک و فهم خود این موضوع را نقد و بررسی کنم.

قسمتی از مقاله حقوقی خودربایی را مشاهده کردید. در صورت تمایل میتوانید متن کامل را دریافت نمایید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
حجم فایل : 4.5 مگابایت

pass: www.daneshju.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...